  • 1. Data: 2005-01-13 19:48:40
    Temat: dzierzawa sprzetu bez abonamentu
    Od: "bolo" <b...@n...irc.pl>

    czesc
    na zlecenie kilku firm wykonuje montaz u klientow (zarowno indywidualni jak
    i platnicy vat) zestawow lub przylaczy do internetu, na co sklada sie:
    -sprzet
    -robocizna
    klient placi za to, ale sprzet pozostaje nadal moja wlasnoscia (oczywiscie
    prowadze dzialalnosc gospodarcza i wystawiam fakture), na fakturze jest
    zazwyczaj tylko jedna pozycja: usługa (ktora jest tak skalkulowana ze
    zawiera koszt montazu i amortyzacje sprzetu) ilestam godzin x stawka+VAT, w
    tym momencie klient idzie do dostawcy usług i podpisuje umowe abonencka
    klient ode mnie otrzymuje 2 szt WZ
    1) sprzet wymienione nazwy, numery seryjne ilosci i wartosci
    2) usługa
    to wlasnie na podstawie drugiej WZ wystawiana jest faktura, a pierwsza
    pozostaje w mojej dokumentacji jako dowod wydania sprzetu, ktory powinien
    zwrocic na zadanie (czyli wtedy kiedy rozwiaze umowe z dostawca uslug
    internetowych do sieci ktorego go przylaczylem)
    i teraz moje pytanie
    czy moge wydzierzawic sprzet nie pobierajac oplat miesiecznych za dzierzawe
    jesli nie, jak to rozwiazac? czy wysylac mu co miesiac fakture na 1zl? a
    moze na fakturze za instalacje umiescic pozycje oplata za dzierzawe sprzetu
    (bezterminowa) 1zł? ewentualnie 24mc x 1zł
    moze macie jeszcze jakies propozycje?
    nadmienie ze dotychczas nie skonstruowalem zadnej umowy ktora wiaze mnie i
    klienta precyzujac warunki dzierzawy ani zwrotu wiec powstaja tylko 3
    dokumenty (WZ1, WZ2, faktura)
    a moze jeszcze innaczej to rozwiazac?
    sprawa byla by prosta gdybym to ja byl dostawca usług internetowych, ale ja
    jestem tylko monterem, z drugiej jednak strony firmy swiadczace te uslugi
    (dostepu do sieci internet) rowniez nie pobieraja oplaty za dzierzawe, tylko
    abonament

    pozdrawiam
    bolo

  • 2. Data: 2005-01-14 00:34:08
    Temat: Re: dzierzawa sprzetu bez abonamentu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005, bolo wrote:
    [...]
> [...]
    >+ i teraz moje pytanie
    >+ czy moge wydzierzawic sprzet nie pobierajac oplat miesiecznych za dzierzawe

    Moment.
    A co jest powodem żeby nie było tak jak jest NAPRAWDĘ, czyli żeby
    usługa *zawierała* cenę dzierżawy ?? Kalkulację można sobie nawet
    sporządzić i trzymać pod kluczem bo "tajemnica firmowa" ;)
    Popatrz na to tak: ile kosztuje aparat u operatora telefonii komórkowej ?
    A u ciebie jest ... odwrotnie :)

    >+ jestem tylko monterem, z drugiej jednak strony firmy swiadczace te uslugi
    >+ (dostepu do sieci internet) rowniez nie pobieraja oplaty za dzierzawe, tylko
    >+ abonament

    ...właśnie.
    A jak komuś wybudujesz dom to chyba na fakturze nie napiszesz "12 300
    gwoździ dekarskich, 12 ton cementu,...." nie ? ;)

    Uwaga: to są "tylko moje dywagacje".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-14 15:50:25
    Od: "bolo" <b...@n...irc.pl>

    wiadomości

> [...]
    > sporządzić i trzymać pod kluczem bo "tajemnica firmowa" ;)
    > Popatrz na to tak: ile kosztuje aparat u operatora telefonii komórkowej ?

    tez mi sie wydawalo, ze z logicznego punku widzenia moje dzialanie jest ok,
    lecz majac w pamieci wypowiedz p. Modzewewskiego: "ustawodawca dziala
    konsekwentnie, to nie znaczy ze dziala inteligentnie" czy jakos tak :)))

    dzieki za info

    pozdrawiam
    bolo