    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: e-porady.pit.pl - opinia
    Date: Sun, 13 Jan 2008 19:39:26 +0100

    Co myslicie o tym serwisie? Ja po przeczytaniu kilkudziesieciu odpowiedzi
    zaczynam się śmiać i dziwić "wiedzy" odpowiadających. Oto kilka z nich:

    ***

    Pytanie: Wiele firm nie dotrzymuje terminów odnośnie wystawiania faktur VAT
    i choć powinny one zostać wystawione w ciągu 7 dni od dnia dokonania
    sprzedaży, to niejednokrotnie otrzymuję faktury (oczywiście z datą
    prawidłową jednak) z miesięcznym opóźnieniem. Rozumiem, że zostały one
    wystawione o wiele później, gdyż nie podejrzewam, że poczcie w tej samej
    miejscowości zabiera tyle czasu doręczenie listu. Moje pytanie, to - czy
    jest jakiś określony czas na wysłanie faktury pomijając siedmiodniowy okres
    na jej wystawienie.

    Odpowiedź nr 7987: Nie ma żadnego terminu na wysłanie faktury. Należy ją
    wystawić w odpowiednim terminie i doręczyć kontrahentowi (ale tutaj terminu
    już nie określono).

    Nie podali podstawy odpowiedzi, ale jak wielokrotnie tu mówiliśmy, nie ma w
    przepisach obowiązku doręczania faktury odbiorcy (nie wiem jak z
    telekominikacyjnymi) - jest tylko obowiazek wystawienia.

    ***

    Pytanie: Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą na KPiR+VAT. Czy mogę
    zaksięgować fakturę, gdzie pominięto nazwę, a jest nazwisko, adres i NIP?

    Odpowiedź nr 15296: Nie, taki dokument nie będzie spełniał wymogów
    formalnych dokumentu księgowego. Nie może zostać uznany za fakturę.

    Dałbym sobie rękę uciąć, że ten dokument będzie fakturą, zawierajacą
    niepełne dane nabywcy. Jeśli bowiem nie można uznać tego dokumentu za
    fakturę, nie ma podstaw, by nabywca wystawił notę korygującą (notę
    wystawiamy do faktur). Dziwne.

    ***

    Pytanie: Czy mogę w 2007 roku otrzymać fakturę VAT za usługę wykonaną w 2006
    roku. W 2006 roku kupiłem nagrobek (pomnik),po zapłacie otrzymałem od
    sprzedającego jedynie potwierdzenie przyjęcia przez niego pieniędzy za
    zakupiony pomnik. W chwili obecnej sprzedający odmawia mi wystawienia
    faktury, twierdząc, że nie żądałem jej w dniu zakupu. Obecnie faktura
    potrzebna jest mi do US celem rozliczenia kosztów pogrzebowych. Sprzedający
    jest płatnikiem VAT.

    Odpowiedź nr 12702: Nie ma możliwości ubiegania się o wystawienie faktury.
    Faktura w takim przypadku powinna zostać bowiem wystawiona w terminie 7 dni
    od daty wydania towaru lub wykonania usługi. Możliwe jest natomiast
    wystawienie potwierdzenia zapłaty.

    Dlaczego nie ma możliwości? Podstawą odpowiedzi jest Art. 13 ust. 1
    Rozporządzenia Ministra Finansów (2005r Dz.U. Nr 95, poz. 798). Ale tu nic
    nie piszą, że nie mozna się ubiegać...

    ***

    Pytanie: W jaki sposób mam wystawić fakturę VAT (chodzi o datę wystawienia
    faktury), jeżeli minęło 7dni o dnia dokonania sprzedaży? Z tego co się
    orientuję, przepis mówi, że mam 7dni, aby fakturę wystawić. Czy tak?

    Odpowiedź nr 9650: Jeżeli nie występuje sprzedaż ciągła (termin wystawienia
    do 7 następnego miesiąca), wówczas wystawienie po terminie jest
    dopuszczalne, ale karalne.

    No to mnie zatkało. Wystawienie faktury po 7 dniach jest karalne??? Ponoć
    piszą o tym w art. 62 kks, ale ja tam tego nie znalazłem.

    ***

    I tak dalej typu: Jesli brak na fakturze za paliwo nr rejestracyjnego, to
    nie jest to już faktura...

    Moje zdanie na temat tego serwisu - jest beznadziejny! A co Wy o nim
    myślicie?