  • 1. Data: 2003-02-20 09:11:00
    Temat: egzekucja należności za umowę o dzieło
    Od: "hajge" <l...@w...pl>

    Szanowni,
    Pracuję w firmie na umowę o dzieło. Jest to jedyne moje źródło dochodów.
    Obowiązki i charakter pracy mam jak pracownik etatowy, umowa o dzieło jest
    ucieczką pracodawcy przed podatkami.
    Co miesiąc mam wpisywane w umowie zlecone dzieło: napisanie tekstu dla
    prasy. Dzielo wykonane, pieniędzy brak. Za styczeń, za luty też nie będzie w
    terminie. Planuję odejść z tej firmy z początkiem marca, ale nie zamierzam
    odpuścić sobie należnej mi wypłaty za styczeń i luty.
    Jak powinienem formalnie wyegzekwować pieniądze od pracodawcy? Nie
    wystawiałem nigdy do tych umów żadnych rachunków, etc. Za styczeń też nie.
    Czy powinienem je wystawiać?Liczę się ze skierowaniem sprawy do Urządu
    Skarbowego.
    Pozdrawiam
    -Hajge-

  • 2. Data: 2003-02-20 12:44:01
    Temat: Jaka Wasza opinia
    Od: "hajge" <l...@w...pl>

  • 3. Data: 2003-02-20 18:53:22
    Temat: Re: egzekucja należności za umowę o dzieło
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]

    > Obowiązki i charakter pracy mam jak pracownik etatowy, umowa o dzieło jest

    A może po prostu pomysłem na przetrwanie firmy w trudnych czasach, skąpych zleceń,
    braku zamówień itp. ?

> [...]
    > Jak powinienem formalnie wyegzekwować pieniądze od pracodawcy? Nie
    > wystawiałem nigdy do tych umów żadnych rachunków, etc. Za styczeń też nie.

    A co masz napisane w umowie, zapłata w chwili przyjecia dzieła czy może dopiero po
    opublikowaniu w gazecie lub tez inna forma ? czy
    masz jakiś wiarygodny dowód na piśmie na to ze redakcja przyjeła od ciebie dzieło ?
    czy to co wykonałeś spełniło wymof\gi stawiane
    dziełom ? jak potrakowano w umowie kwestie praw autorskich ? pisałeś pod własnym
    nazwiskiem, pod nickiem, czy może odwalałes czarną
    robotę a nazwiskiem firmował ktos inny z redakcji ?

    > Czy powinienem je wystawiać?

    Odpowiedz sobie sam w kontekście tego co napisałem powyzej a głównie pytania czy
    dzieło zostało przyjete ?

    Sark

  • 4. Data: 2003-02-20 22:09:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, hajge wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Jak powinienem formalnie wyegzekwować pieniądze od pracodawcy? Nie
    >+ wystawiałem nigdy do tych umów żadnych rachunków, etc. Za styczeń też nie.

    Pomijając taki drobiazg że w "zrobic" (folder w moim mailu) leży
    dobrze zapowiadająca się dyskusja :) z Maddy na temat "kto ma
    wystawiać" :), tak z rok temu rozpoczęta :>, to ja nie miał
    bym wątpliwości: WYSTAWIAĆ !!
    Wyliczyć wszystko co trzeba, zamawiający zlecenie (płatnik) ma
    prawo i obowiązek sprawdzić (i ew. kazać poprawić) - ale dopiero
    taki "papier" jest podstawą żądania zapłaty.
    Nie masz przypadkiem *w umowie* zapisu że "rachunek zostanie
    wystawiony w terminie...od zakończenia/odbioru dzieła" ??

    >+ Liczę się ze skierowaniem sprawy do Urządu
    >+ Skarbowego.

    ??
    JAKIEJ SPRAWY ??

    Jak donos (co, my mamy nazywać za ciebie "słowem właściwym"
    co chcesz zrobić ??) - to do PIP, a nie US (przepisów skarbowych
    nie złamali, najwyżej *wtórnie* !)
    IM*H*O wyjątkowo UoD da się tu obronić. Tylko "ich" zeźlisz :>
    Jak o zapłatę - to do sądu, a nie US, ale to dopiero
    po upłynięciu terminu zapłaty z przyjętego rachunku,
    a nie zawadzi wcześniej ("po upływie") posłać wezwania
    do zapłaty. Poleconym z potwierdzeniem odbioru.

    O tym że przy przedstawieniu rachunku mogą podnosić
    różne zarzuty ("że coś tam panie nie tak było zrobione")
    nie wspomnę tylko z grzeczności :(

    >+ Pozdrawiam

    wzjm, Gotfryd