  • 1. Data: 2003-02-20 08:36:34
    Temat: wypełnienie PITa, ulgi, itd - pytania laika
    Od: "Weronika Orzel" <w...@h...pl>

    Witam, mam kilka pytań dotyczących zeznania podatkowego za rok 2002.

    1) Ślub brałam w połowie roku (czerwiec) - czy mogę rozliczać się wspólnie z
    mężem?
    2) Poniosłam wydatki na remont mieszkania + fundusz remontowy. Mogę odliczyć
    19% od wartości netto, czy brutto (z VATem) poniesionych wydatków?
    3) W zasadzie jakie materiały zakupione na remont mieszkania mogę odliczyć
    (listwy podłogowe, farby, narzędzia,...). Na fakturach z
    Castoramy/Praktikera przy niektórych pozycjach pojawiają się symbole
    PKWiU/SWW - czy właśnie to są te pozycje, które mogę odliczyć?
    4) Do 20 sierpnia byłam zameldowana w innym mieście niż miejsce pracy, od
    sierpnia w tym samym. Jakie mam wpisać koszty uzyskania przychodu?

    Wera

  • 2. Data: 2003-02-20 11:01:11
    Temat: Re: wypełnienie PITa, ulgi, itd - pytania laika
    Od: "Yennifer" <y...@p...gazeta.pl>

    > 1) Ślub brałam w połowie roku (czerwiec) - czy mogę rozliczać się wspólnie
    > mężem?

    nie

    > 2) Poniosłam wydatki na remont mieszkania + fundusz remontowy. Mogę
    odliczyć
    > 19% od wartości netto, czy brutto (z VATem) poniesionych wydatków?

    brutto

> [...]
    > Castoramy/Praktikera przy niektórych pozycjach pojawiają się symbole
    > PKWiU/SWW - czy właśnie to są te pozycje, które mogę odliczyć?

    tylko _materiały_ tzn. to co się wykorzystuje jednorazowo np. farby, klej,
    listwy itp.
    a nie _narzędzia_ (pędzle, wiadra, itp.)

    > 4) Do 20 sierpnia byłam zameldowana w innym mieście niż miejsce pracy, od
    > sierpnia w tym samym. Jakie mam wpisać koszty uzyskania przychodu?

    w przypadku uzyskiwania przychodów z jednego stosunku pracy (stosunków
    pokrewnych), jeżeli miejsce stałego lub czasowego zamieszkania podatnika
    jest położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a
    podatnik nie uzyskuje dodatku za rozłąkę - 1.443 zł 90 gr (120 zł 33 gr
    miesięcznie),

    Pozdr. Yenn

  • 3. Data: 2003-02-21 08:59:10
    Od: "Weronika Orzel" <w...@h...pl>

> [...]
    > jest położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a
    > podatnik nie uzyskuje dodatku za rozłąkę - 1.443 zł 90 gr (120 zł 33 gr

    Tak, ale miejsce stalego lub czasowego zamieszkania bylo polozone poza
    miejscowoscia, w ktorej znajduje sie zaklad pracy TYLKO do sierpnia 2002 r.,
    a od sierpnia byla ta sama miejscowosc.

    Wera