  • 1. Data: 2007-02-02 11:26:35
    Temat: etat + dg na liniowym a rozliczenia roczne
    Od: Asia Jedrychowska <a...@w...hell.pl>

    Cześć,

    Sytuacja: pracuję na etacie, prócz tego prowadzę dg (VAT, KPiR, liniowy,
    uproszczone zaliczki).

    Nadszedł czas rozliczeń rocznych i mam parę wątpliwości.

    1) Składam oba formularze - PIT-37 za etat i PIT-36L za dg?

    2) Jeśli z jednego mam zwrot, a z drugiego nadpłatę, nie mogę pewnie
    uśrednić i wpłacić różnicy, tylko muszę wpłacić całość i czekać na zwrot z
    drugiego, mylę się?

    3) Czy mogę odliczyć 1% darowizn na rzecz organizacji pożytku publicznego?
    Wiem, że na samym liniowym nie - czy w takim razie odliczam 1% dochodu
    wykazanego na PIT-37, czy w ogóle?

    4) Czy mogę odliczać ulgi prywatne, np. za internet, w ramach PIT-37?

    5) Sytuacja hipotetyczna: czy osoba w podobnej sytuacji może rozliczać
    dochody z PIT-37 wraz z małżonkiem, a liniowe z PIT-36L osobno?

    Dzięki za odpowiedzi,
    A.

  • 2. Data: 2007-02-02 13:09:06
    Temat: Re: etat + dg na liniowym a rozliczenia roczne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Feb 2007, Asia Jedrychowska wrote:

    > 1) Składam oba formularze - PIT-37 za etat i PIT-36L za dg?

    Ano.

    > 3) Czy mogę odliczyć 1% darowizn na rzecz organizacji pożytku publicznego?
    > Wiem, że na samym liniowym nie - czy w takim razie odliczam 1% dochodu
    > wykazanego na PIT-37, czy w ogóle?

    AFAIR tylko z PIT-37

    > 4) Czy mogę odliczać ulgi prywatne, np. za internet, w ramach PIT-37?

    Zależy od ulgi, trzeba precyzyjnie przeczytać warunki w ustawie.
    AFAIR internet - można :)

    > 5) Sytuacja hipotetyczna: czy osoba w podobnej sytuacji może rozliczać
    > dochody z PIT-37 wraz z małżonkiem, a liniowe z PIT-36L osobno?

    Nie, podleganie *podatnika* pod opodatkowanie ryczałtowe lub liniowe
    wyklucza go z tego prawa.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-02-02 13:51:02
    Od: "cbull" <c...@p...onet.pl>

    On Feb 2, 2:09 pm, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > AFAIR internet - można :)

    > Nie, podleganie *podatnika* pod opodatkowanie ryczałtowe lub liniowe

    To ja sie podlacze:
    W przedstawionej sytuacji kwota wolna od podatku obowiazuje i dotyczy
    PIT-37, prawda?

    Czyli w sumie opłaca się (o ile można) wziac w ciagu roku kilka umow
    osobistych, zamiast
    rozliczac je w ramach DG.

    Tomasz

  • 4. Data: 2007-02-02 14:37:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Feb 2007, cbull wrote:

    > To ja sie podlacze:
    > W przedstawionej sytuacji kwota wolna od podatku obowiazuje i dotyczy
    > PIT-37, prawda?

    Tak.

    > Czyli w sumie opłaca się (o ile można) wziac w ciagu roku kilka umow
    > osobistych, zamiast rozliczac je w ramach DG.

    Tak.
    Problemem jest tylko wykazanie, iż owe umowy "były osobiste" a reszta
    DG - nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-02-05 21:39:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie, podleganie *podatnika* pod opodatkowanie ryczałtowe lub liniowe
    > wyklucza go z tego prawa.

    Z jednym wszakże wyjątkiem - ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z
    najmu *NIE* wyklucza wspólnego opodatkowania z małżonkiem.

    Piotrek