  • 11. Data: 2004-03-06 16:04:06
    Temat: Re: ewidencja przebiegu pojazdu (znowu)
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mieczyslaw napisał:

    > Przepraszam bo z Gotfrydem zapomnieliśmy odpowiedzieć na Twoje pytanie.
    > Jeżeli nie chcesz mieć problemów z US lub UKS to zastosuj się do rad
    > Gotfryda ( z całym szcunkiem ).
    >
    > BTW: Dziwne że dotąd Maddy się na mnie nie rzuciła ;)))

    Mieciu drogi, ja nie mam siły.
    Poczytałam wasza polemikę, owszem.
    W pełni zgadzam się z Gotfrydem i nie bede powtarzała jego argumentów.
    Żadnych nowych nie wynajdę.

    Ale każdy odpowiada za siebie.
    Nie moje nogi, nie moje żylaki. ;-)

    Maddy zabilansowana, i to przy sobocie

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2004-03-08 21:56:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Mar 2004, Mieczyslaw wrote:
    [...]
    >+ > Poproszę o przepis uznający ją za dowód KOSZTÓW.
    >+ > Ewidencja jest tylko dowodem LIMITU !
    >+
    >+ A ja poproszę o przepis *zabraniający* uznać ją za taki dowód.

    Dokumentacja księgowa to nie wolność obywatelska: dokumentami są
    TYLKO takie dokumenty, które wskazują przepisy.
    [...]
    >+ > Kiedy właśnie powiadam że NIE DOPUSZCZA !
    >+
    >+ DOPUSZCZA: na rzecz pracowników (23.1.36.a)
    [...]
    >+ Jeżeli będziesz chciał powiedzieć, że właśnie 23.1.46 zabrania

    Chcę powiedzieć że *jeśli* coś jest w 23. to *najwyżej*
    zabrania. Art. 23. to są wyłączenia od kosztów (i być
    może wyłączenia od wyłączeń :)).
    Krótko mówiąc: EPP nie stanowi dokumentu kosztowego NIE dlatego
    że występuje w art. 23. Ona nie jest kosztem dlatego że nie
    spełnia wymogu art. 21.
    *Dopiero* jakby spełniała można by się zacząć zastanawiać.

    >+ - to bedziemy musieli pozostać każdy przy swoim zdaniu.

    Niniejszym się zgadzam - z zastrzeżeniem iż cały czas podaję
    *inny* powód dla którego się nie zgadzam :)
    Art.23.1.46 mogłoby NIE BYĆ i EPP *nadal* nie byłaby dkomentem
    księgowym. 23.1.46 nakłada *dodatkowe* ograniczenie na coś
    co takim dokumentem *jest* - mianowicie f-ry zakupu (paliwa,
    napraw...)
    [...]
    >+ > Wielkość wynikająca z EPP po prostu nie spełnia wymogu bycia
    >+ > kosztem wg zasad z art. 21 !
    >+
    >+ Poproszę o uzasadnienie. Jakie kryteria uznawania za koszt podaje ww
    >+ artykuł ?

    Poniesienie kosztu. Z faktu odbycia podróży wcale nie wynika że
    poniosłeś koszt - jeśli np. ktoś cię zawiózł należałoby sprawdzić
    czy nie masz przychodu :]

    >+ EPP jest dowodem odbycia podróży w celu DG ( pozostaje kwestia uzasadnienia
    >+ celowości wyjazdu - ale to inna sprawa). Wyliczenie na jej podstawie kosztu
    >+ na podstawie *ustawowej stawki za 1 km* nie może być IMHO nie uznane za
    >+ koszt.

    No to w tym miejscu podpisuję protokół rozbieżności :)

    >+ > I nie ustanowił :) IMO
    >+ > Minister tylko "uregulował" wymóg z 23.1.46.
    >+
    >+ Bez delegacji ustawowej ?? Nawet do "uregulowania" musi być delegacja.

    Jak rozumiem jest to "szczególowy zakres obowiazków zwiazanych z jej
    prowadzeniem" (prowadzeniem KPiR).
    Niemniej - przypomnę moje słowa: >>Być może da się podważyć prawomocność
    prowadzenia "kilometrówki"<<
    Tego nie podważam.
    Ale to IMO *nie zmienia faktu* iż podatnik będzie podlegał *tym samym*
    rogorom (z ustawy) tylko wolno mu "liczyć sobie na boku" a nie w urzędowej
    ewidencji :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-03-08 22:08:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Mar 2004, Mieczyslaw wrote:
    [...]
    >+ > Kiedy właśnie powiadam że NIE DOPUSZCZA !
    >+
    >+ DOPUSZCZA: na rzecz pracowników (23.1.36.a)

    *nie dopuszcza*.
    Zaliczanie wydatków poniesionych przez pracownika *na rzecz
    przychodu firmy* i zwracanego mu spełnia ogólne zasady
    KUP: jest koszt który trzeba zapłacić.
    Nim się przyczepisz :) do faktu iż pracownik nie musi zbierać
    faktur - to owszem, zgoda. Tak samo jest z noclegiem na delegacji:
    jest ustawowo określony "ryczałt" i jeśli *pracownik* powie że
    mu się należy to mu się należy :), ale *tobie* już nie. "brak
    papierka" :)
    To pracownik podpisując dokument realizacji wyjazdu (delegację)
    potwierdza ci koszt. Ty sobie nie możesz...

    [...]
    >+ Jeżeli będziesz chciał powiedzieć, że właśnie 23.1.46 zabrania - to
    >+ bedziemy musieli pozostać każdy przy swoim zdaniu.

    Nie zabrania. Po raz n+1 (i chyba starczy).
    Nie ma podstaw *uznania za KUP*. Dopiero jakby były (jakieś f-ry
    by były albo coś) można by się zacząć zastanawiać co 23.1.46
    stanowi.

    >+ > Może tak: jeśli chcesz powoływać się na art.23.1.46 jako
    >+ > "stanowiący" iż EPP jest kosztem to IMHO jest to nieporozumienie
    >+ > i dalszej dyskusji nie podejmuję bo się nie przekonamy.
    >+ > Jak znasz INNY przepis... to co innego.
    >+
    >+ Nie twierdziłem, że art.23.1.46 tak stanowi.
    >+ Stanowi tak art.21.( obecnie 22).

    No to *w tym* miejscu się nie zgadzamy.

    Właściciel DG nie może uznawać za koszt "ryczałtów" (takich
    jak noclegi na wyjeździe i wszelkie podobne) o ile nie ma na
    to RACHUNKÓW (faktur). Musi być *dowód poniesienia kosztu*.
    Kwit podpisany przez pracownika takim dowodem *jest*. Ale
    samemu sobie można podpisać takie "kwity" tylko w bardzo
    ograniczonym zakresie.... (najlepiej na podstawie innych
    kwitów ;)).
    Wyjatkiem są przypadki kiedy wyraźnie pozwolono na to
    (właścicielowi) i jak dotąd na grupie znany jest tylko jeden
    taki (przypadek): "ryczałt delegacyjny" mianowicie ustanowiony
    przez "socjalnego" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-03-08 22:10:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Mar 2004, Mieczyslaw wrote:
    >+ BTW: Mam dwa winiki kontroli UKS [...]
    >+ Ciekawe co ?

    Ciekawe :]
    Aczkolwiek nie podejrzewam żeby zrobił to w celu podgrzania
    dyskusji ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-03-08 22:28:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Mar 2004, Mieczyslaw wrote:
    [...]
    >+ BTW: Dziwne że dotąd Maddy się na mnie nie rzuciła ;)))

    ...czeka aż się zmęczę ;) !
    A swoją drogą, takiej dawki kilobajtów Adam pewnie nie oczekiwał :] !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 16. Data: 2004-03-11 03:57:17
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 8 Mar 2004 23:08:46 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):
    [ wielkie CIACH ]

    Dziękuję Gotfrydzie za cenne uwagi - chociaż nie ze wszystkimi się zgadzam.
    Nie chcę jednak dalej ciągnąć tej dyskusji.
    Na pewno Twoje uwagi pozwolą mi się lepiej przygotować do sprawy w sądzie (
    czemu m.in. miało służyć wywołanie tej dyskusji ).

    O wyniku nie omieszkam powiadomić ( tylko, że nie wiem kiedy to nastąpi -
    właśnie dostałem powiadomienie, że sprawę przekazano do WSA ).

    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    Everyone is a genius. It's just that some people are too stupid to realise
    it.

  • 17. Data: 2004-03-11 13:12:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Mar 2004, Mieczyslaw wrote:
    [...]
    >+ właśnie dostałem powiadomienie, że sprawę przekazano do WSA ).

    No to życzymy powodzenia :) !
    Ciekawe czy obejdzie się bez "przyczyn formalnych".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)