  • 1. Data: 2004-09-23 18:19:49
    Temat: "export usług"
    Od: "Jarkor" <jarkor[antyspam]@autograf.pl>

    Witam,

    Proszę o pomoc. Chcę "świadczyć usługi" za granicą (Unia i nie tylko).
    Chodzi o tłumaczenie tekstów. Pracować będę w domu za pośrednictwem
    internetu. Nie jestem nigdzie zatrudniony i nie mam jeszcze zarejestrowanej
    działalności gospodarczej. Chciałem się dowiedzieć jak wygląda kwestia
    podatków i rozliczeń (przelewy, umowy itp). Poszukuję ogólnych informacji
    jak można to w miarę tanio i prosto zorganizować. Chodzi o działalność na
    małą skalę w celu dorobienia kilku złotych.

    Pozdrawiam,

    Jarkor.

  • 2. Data: 2004-09-28 17:53:31
    Temat: Re: "export usług"
    Od: "UlaPod" <u...@w...pl>

> [...]
    > jak można to w miarę tanio i prosto zorganizować. Chodzi o działalność na
    > małą skalę w celu dorobienia kilku złotych.

    Cześć

    Ja właśnie robię to co ty planujesz robić :)
    Trzeba niestety zarejestrować DG (650/700zl co miesiąc) aby móc wystawiać
    faktury. Eksportując tłumaczenie czyli usługę nie płacisz VAT-u (wystawiasz
    faktury nieVatowskie firmom w UE). Wystawiasz im rachunek, podajesz numer
    konta a oni przelewają ci pieniądze. Płacisz 19% od przychodu co miesiąc do
    US (po przekroczeniu kwoty wolnej od podadku). Ja zleciłam księgowosć firmie
    bo wolę wziąć jedno więcej tłumaczenie niz się gdzieś pomylić.

    pozdrawiam

    ULa