    From: "UlaPod" <u...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "export usług"
    Date: Tue, 28 Sep 2004 19:53:31 +0200

    > internetu. Nie jestem nigdzie zatrudniony i nie mam jeszcze
    zarejestrowanej
    > działalności gospodarczej. Chciałem się dowiedzieć jak wygląda kwestia
    > podatków i rozliczeń (przelewy, umowy itp). Poszukuję ogólnych informacji
    > jak można to w miarę tanio i prosto zorganizować. Chodzi o działalność na
    > małą skalę w celu dorobienia kilku złotych.

    Cześć

    Ja właśnie robię to co ty planujesz robić :)
    Trzeba niestety zarejestrować DG (650/700zl co miesiąc) aby móc wystawiać
    faktury. Eksportując tłumaczenie czyli usługę nie płacisz VAT-u (wystawiasz
    faktury nieVatowskie firmom w UE). Wystawiasz im rachunek, podajesz numer
    konta a oni przelewają ci pieniądze. Płacisz 19% od przychodu co miesiąc do
    US (po przekroczeniu kwoty wolnej od podadku). Ja zleciłam księgowosć firmie
    bo wolę wziąć jedno więcej tłumaczenie niz się gdzieś pomylić.

    pozdrawiam

    ULa