  • 1. Data: 2005-04-05 17:25:03
    Temat: VAT w szkołach wyższych
    Od: "wik" <w...@k...chip.pl>

    Witam.
    Czy szkoły wyższe (prywatne) mogą odliczać VAT z zakupinych usług?
    Rzecz w tym, że wcześniej wykonywałem pewną uslugę na umowe o dzieło dla
    pewnej szkoły.
    Dogadałem się, że mogę to robić na firmę (mam takową jednoosobową) i
    wystawiać fakturę VAT.
    Tak zrobiłem. W fakturze cenę, jaka byłaby na umowie o dzieło wstawiłem jako
    cenę netto, do tego doliczyłem VAT (który powędruje do fiskusa).
    I tutaj zgrzyt - usłyszałem, ze ta cena, ktora byla w umowie o dzieło ma być
    teraz ceną brutto.
    Załamałem się.
    Stąd moje pierwsze pytanie. Bo jeśli prywatna szkoła wyższa nie może
    odliczac podatku naliczonego, to po częśći ich rozumiem, ale ja i tak
    dostane mocno po kieszeni.

    Proszę o pomoc.
    pozdrawiam
    wik

  • 2. Data: 2005-04-05 17:42:45
    Temat: Re: VAT w szkołach wyższych
    Od: "wik" <w...@k...chip.pl>

    Moje pytanie chyba powinno być prostsze:
    Czy prywatne szkoły wyższe są (mogą być) płatnikami VAT?

  • 3. Data: 2005-04-11 06:53:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Apr 2005, wik wrote:

    >+ Witam.
    >+ Czy szkoły wyższe (prywatne) mogą odliczać VAT z zakupinych usług?

    O ile wiem usługi edukacyjne są zwolnione z VAT.
    Czyli odliczyć nie ma od czego.

    >+ I tutaj zgrzyt - usłyszałem, ze ta cena, ktora byla w umowie o dzieło ma być
    >+ teraz ceną brutto.
    >+ Załamałem się.

    :(
    Jeśli w umowie nie zaznaczyłeś iż "plus należny podatek VAT" to
    w sumie mają rację. Nawet jakby VATowcami byli....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)