  • 1. Data: 2006-10-11 22:39:57
    Temat: faktura a wysyłka towaru
    Od: "Gabriela" <g...@n...a4.pl>

    Witam
    Mam następujacy dylemat. Otóż w sklepie internetowym zamawiające u mnie
    osoby dokonują przelewu i proszą o wystawienie faktury VAT... powinnam
    wystawić fakturą w przeciągu 7 dni od otrzymania wpłaty, ale czesto mam tak,
    że towar dopieromsprowadzam i wysyłam nawet po miesiącu... Jeszcze muszę to
    wszystko wbić na kasę fiskalną, bo taką przyjęłam zasadę, że wszystko
    wbijam... Jak teraz ma to wszytsko wyglądać? Czy najpier wystawiam w
    przeciągu 7 dni fakturę jako zaliczkową, a jak wysyłam towar to wystawiam
    kolejną i odliczam tamtą kwotę? I kiedy mam to wbić na kasę?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-12 07:48:01
    Temat: Re: faktura a wysy?ka towaru
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 12-10-2006 o 00:39:57 Gabriela <g...@n...a4.pl> napisał(a):

> [...]
    > osoby dokonuj? przelewu i prosz? o wystawienie faktury VAT... powinnam
    > wystawiae faktur? w przeci?gu 7 dni od otrzymania wp?aty, ale czesto mam
    > tak,
    > ?e towar dopieromsprowadzam i wysy?am nawet po miesi?cu... Jeszcze musz?
    > wszystko wbiae na kas? fiskaln?, bo tak? przyj??am zasad?, ?e wszystko
    > wbijam... Jak teraz ma to wszytsko wygl?daae? Czy najpier wystawiam w
    > przeci?gu 7 dni faktur? jako zaliczkow?, a jak wysy?am towar to wystawiam
    > kolejn? i odliczam tamt? kwot?? I kiedy mam to wbiae na kas??

    Faktyra zaliczkowa na 100% jest już też właściwą fakturą więc nic więcej
    nie trzeba

  • 3. Data: 2006-10-12 07:48:16
    Temat: Re: faktura a wysyłka towaru
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

> [...]
    > to wystawiam kolejną i odliczam tamtą kwotę? I kiedy mam to wbić na kasę?

    Moim zdaniem tak, powinieneś wystawić fakturę na zaliczkę w terminie 7 dni,
    nabijasz oczywicie paragon do faktury (w sumie to chyba wystawia się fakturę
    do paragonu a nie odwrotnie :) i:
    - jeśli zaliczka była na całość, nie wystawiasz innej faktury (wystawienie
    "0" faktury jest prawidłowe zdaniem mojego US, gdy pyta się ustnie i
    nieprawidłowe gdy na piśmie)
    - jesli zaliczka nie byla na całość, a na część - to przy wysyłce towaru
    wystwiasz fakturę końcową, rozliczając w niej zaliczkę.

    Do VATu faktura zaliczkowa idzie na "normalnych zasadach", przychodem w kpir
    jest w momecie wydania towaru.

    --
    pozdrawiam, JR

  • 4. Data: 2006-10-12 12:10:41
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Do VATu faktura zaliczkowa idzie na "normalnych zasadach", przychodem w
    > kpir jest w momecie wydania towaru.

    nie wiem co znacza "normalne zasady", a do VAT zaliczka idzie z datą
    otrzymania, nie zaś wystawienia f-ry (czytaj do 7 dni)

    pozdrawiam
    grzess

  • 5. Data: 2006-10-12 13:06:53
    Od: "Jacek Rakowski żwww.goldap.info.plś" <w...@g...net>

    > nie wiem co znacza "normalne zasady", a do VAT zaliczka idzie z datą
    > otrzymania, nie zaś wystawienia f-ry (czytaj do 7 dni)

    To miałem na myśli pisząc "normalne zasady" - czyli obowiazek podatkowy
    powstaje z chwilą wydania towaru lub przyjecia zaliczki. Chodzio mi o to, że
    ustawodawca nie wymyślił wyjatku w przypadku zaliczki.

    pozdrawiam