  • 11. Data: 2002-07-20 21:13:16
    Temat: Re: faktura czy co?
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    > Po pierwsze to chyba łatwiej odpowiadać pod cytatem, a po drugie to ma
    > tu znaczenie, bo musze zapłacić VAT w miesiącu wystawienia faktury.

    moze nie trzeba placic podatku bo na podstawie par.67 p. 17 Rozporządzenia
    Min.Finansów z 22.03.2002
    Zwalnia się od podatku od towarów i usług:
    usługi rzeczoznawstwa wykonywane na rzecz sądów i prokuratorów

    a tak na marginesie :
    nie placimy vat w miesiacu wystawienia faktury, tylko do 25-go dnia
    nastepnego miesiaca po powstaniu obowiazku podatkowego

  • 12. Data: 2002-07-20 21:28:14
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    Użytkownik "Mich" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Min.Finansów z 22.03.2002
    > Zwalnia się od podatku od towarów i usług:
    > usługi rzeczoznawstwa wykonywane na rzecz sądów i prokuratorów

    Hmmm, nie wiedziałam, cholera - mam braki....

    > a tak na marginesie :
    > nie placimy vat w miesiacu wystawienia faktury, tylko do 25-go dnia
    > nastepnego miesiaca po powstaniu obowiazku podatkowego

    skrót myślowy zastosowałam - dokładnie o to mi chodziło ;-)

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 13. Data: 2002-07-20 21:37:45
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

> [...]
    > Min.Finansów z 22.03.2002
    > Zwalnia się od podatku od towarów i usług:
    > usługi rzeczoznawstwa wykonywane na rzecz sądów i prokuratorów

    Przeczytałam - faktycznie nie muszę, chyba, że robię opinię dla
    komornika ;-(

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 14. Data: 2002-07-20 21:40:38
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Z własnego doświadczenia - możesz wystawić rachunek za opinię jako
    ty -
    > Tataina, a nie jako forma PPHU Costam Tatiana.
    > Sad wyznacza Ciebie osobiście, a nie firmę.
    > Rachunek zostanie potraktowany jako umowa o dzieło. Równiez przez US.
    > Przynajmniej mój US nie miał watpliwości.

    Czyli nie wprowadzam jako przychód do działalności, ale tez nie
    odliczam kosztów?

    > To jest czynność ktorą *musisz* wykonać osobiście - podejrzenie o
    > niesamodzielne sporządzenie opinii może skutkować znacznym lub nawet
    > całkowitym "obcięciem" wynagrodzenia.

    Moją działalność też musze wykonać osobiście - tzn. może inny
    rzeczoznawca majątkowy.

    > Ponadto takiej dzialalności nie
    > wykonujesz na rzecz innych podmiotów niz sądy, prokuratura i policja i
    nie
    > możesz nigdzie indziej używać tego tytułu.

    Jeszcze komornik.

    > Miałam te same wątpliwości, ale doszłam do wniosku że sporządzanie
    opinii
    > jako biegły sądowy nie może w żaden sposób byc dzialalnościa
    gospodarczą -
    > inaczej mogłabys zatrudnic pracowników i im zlecić to zadanie.

    Jeśli robię coś jako rzeczoznawca majątkowy np. dla komnornika to robię
    jako działalność, a tez jestem jako biegły...

    Dziękuję za obszerne wyjaśnienie, wydrukuję sobie i będe stosować.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 15. Data: 2002-07-21 06:50:08
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Xena d. Bazyl wrote:

    > skrót myślowy zastosowałam - dokładnie o to mi chodziło ;-)

    Co nie zmienia faktu, że jak sie ma pecha to czeka sie i rok na pieniadze.
    :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 16. Data: 2002-07-21 06:51:20
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Sławomir Malibo wrote:

    > Jak wycinamy - to wycinamy.
    > Opinia biegłego - to nie umowa o dzieło.
    > Proponuję przejrzeć stosowne przepisy.

    A czemu nie? Nie ma tego w nagłówku?
    W świetle prawa cywilnego jest to umowa o dzieło bo spełnia wszystkie jej
    warunki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk