  • 1. Data: 2010-01-05 20:44:14
    Temat: faktura dla firmy w USA i VAT
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    Witam

    świadczę usługi doradztwa technicznego.
    W Polsce jest na to VAT 22%.
    Wystawiając fakturę w UE ceduje VAT na odbiorce usług korzystając z:

    Zgodnie z artykułem art. 56 dyrektywy 2006/112/WE do naliczenia
    podatku VAT zobowiązuje się nabywca usługi

    Jak to ugryźć w przypadku wystawienia faktury dla firmy w USA gdzie nie
    ma VAT i nikt nie zapłaci ekstra 22%

    --
    mysiar

  • 2. Data: 2010-01-06 09:07:15
    Temat: Re: faktura dla firmy w USA i VAT
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 5 Sty, 21:44, mysiar <p...@W...pl> wrote:
    > Jak to ugryźć w przypadku wystawienia faktury dla firmy w USA gdzie nie
    > ma VAT i nikt nie zapłaci ekstra 22%

    W przypadku wystawienia faktur dla firmy z USA, będzie to chyba albo
    eksport towarów (stawka 0%), albo eksport usług (stawka NP), więc ani
    sprzedawca ani nabywca chyba żadnego VATu nie zapłaci, ale mogę się
    mylić :)

    http://megalotto.pl - Lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat
    http://www.robimybiznes.pl - Zarabianie w Internecie