  • 11. Data: 2003-08-02 06:56:32
    Temat: Re: faktura dla nierezydenta
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    to nie jest ani kwestia wiary, ani opinii (nawet twojej
    ksiegowej), ustawa mowi o srednim kursie nbp z dnia,
    tu po prostu nie ma z czym dyskutowac

    --
    bromden[at]gazeta.pl
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o-- K? w(++) !O M--

  • 12. Data: 2003-08-02 09:47:24
    Od: "Bartosz Warniello \(Addevinder\)" <b...@a...tv>

    dzekuje wszytkim za niezwykle pomocne w rozwiazaniu zagadki odpowiedzi.

    bartek

  • 13. Data: 2003-08-02 12:04:21
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "thomasson op pl" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wrócę jeszcze do punktu (a) bo nie chce mi się wierzyć, że przy
    wystawianiu
    > faktur stosuje się kurs "ogłoszony w dniu", a nie "obowiązujący w dniu".

    Dla kursow srednich NBP nie istnieje pojecie "obowiazujacy w dniu".
    Obejrzyj sobie tabele na stronach NBP.

    > Wg mojej księgowej stosuje się kurs
    > "obowiązujący w dniu" (czyli upraszczając - z dnia poprzedniego), jak np.
    > przy obliczaniu delegacji zagranicznych (pomijam ustalenie kursu w umowie
    > stron, bo tam sprawa jest jasna).

    Jakies rozwiazanie trzeba przyjac. Jak mowia doradcy podatkowi:
    najwazniejsze, zeby to robic konsekwentnie. Podejrzewam, ze najczesciej
    korzysta sie z kursu z dnia poprzedniego (przyzwyczajenie z czasow
    "obowiazujacy w dniu", kiedy nie bylo internetu).

    Karol

  • 14. Data: 2003-08-02 15:13:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2003, bromden wrote:
    [...komuś...]
    >+ to nie jest ani kwestia wiary, ani opinii (nawet twojej
    >+ ksiegowej), ustawa mowi o srednim kursie nbp z dnia,
    >+ tu po prostu nie ma z czym dyskutowac

    Brombden, nie śledziłem wątku (znaczy: argument że mam się
    wobec tego zamknąć jest całkiem poważny :)) ale zdawało mi
    się jakoby kwestia "obowiązywania kursu" była już wałkowana
    raz czy drugi (ze wskazaniem na nieoczywistość właśnie).
    Jak powiedziałeś, "o srednim kursie nbp z dnia" ?
    Czyli jeśli czynność będzie dokonana w dniu w którym nie będzie
    ogłoszony kurs - to co ?

    IMHO to co napisał Karol ("byle stosować jednolicie") jest
    równie prawidłowe ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-08-08 20:57:03
    Od: "Andrzej R.CH" <s...@o...pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl.no.spam>
    > w dniu, w ktorym pieniadze wplyna na twoje konto w banku i bank
    > je od ciebie kupi, sporzadzasz dowod wewnetrzny "rozliczenie
    > roznic kursowych" i obliczasz roznice ((kurs kupna banku z dnia
    > wplywu - kurs sredni nbp z dnia wystawienia) x kwota), dowod
    > wpisujesz do kpir, roznice w kolumnie "wartosc sprzedanych
    > towarow i uslug" (czyli pomniejsza lub powieksza przychod)
    > art. 14. ust. 1a. updof
    > bromden[at]gazeta.pl

    A jesli kwota wpływa na konto walutowe i przewalutowanie
    nastepuje np tydzień później to jak należy obliczyc tę
    róznicę?
    Andrzej

  • 16. Data: 2003-08-09 09:23:35
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    art. 14. ust. 1b. updof
    "Przychody z tytułu różnic kursowych od własnych środków lub
    wartości pieniężnych w walutach obcych związanych z działalnością
    gospodarczą ustala się jako różnicę między wartością tych środków
    obliczoną przy zastosowaniu kursu kupna walut z dnia faktycznego
    otrzymania przychodu oraz kursu kupna walut z dnia ich otrzymania
    albo kursu sprzedaży z dnia nabycia walut, ogłaszanego
    odpowiednio przez bank, z którego usług korzystał podatnik."

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 17. Data: 2003-08-09 12:28:05
    Od: "Andrzej R.CH" <s...@o...pl>