  • 1. Data: 2003-08-01 07:45:49
    Temat: Urząd Skarbowy - zwrot podatku VAT - terminy
    Od: "Dexter" <d...@w...pl>

    Witam grupe!

    Na prośbę znajomej umieszczam od niej zapytanie

    Zapytanie, dotyczy Ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku
    akcyzowym.

    W miesiącu czerwcu wykazałam do zwrotu kwotę podatku VAT. Nadmieniam, iż
    wykazana kwota podatku VAT jest zgodna z art.21 par.2a. Do deklaracji VAT za
    m-ąc 06/2003 dołączyłam wniosek o zwrot wykazanej kwoty w ciągu 25 dni
    powołując się na art.21 par.6a. Urząd Skarbowy zażądał abym przedstawiła
    wszystkie faktury zakupowe w miesiącu 06/2003, które wg US muszą być
    zapłacone (wszystkie z miesiąca 06/2003) jeżeli ubiegam sie o zwrot VAT w
    terminie 25 dni. (normalnym trybem musiałabym czekać AŻ 60 dni!)
    Moje pytanie dotyczy tego, czy faktycznie muszą być zapłacone wszystkie
    faktury z miesiaca za który składana jest deklaracja? Przecież wiele faktur
    to faktury przelewowe z terminem płatności nawet 45,60 dni.

  • 2. Data: 2003-08-01 08:31:44
    Temat: Re: Urząd Skarbowy - zwrot podatku VAT - terminy
    Od: "Piotr" <i...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

    > Moje pytanie dotyczy tego, czy faktycznie muszą być zapłacone wszystkie
    > faktury z miesiaca za który składana jest deklaracja?
    Do deklaracji VAT za dany miesiąc wpisujesz tylko te faktury, których termin
    płatności jest w miesiącu którego dotyczy deklaracja.
    Przynajmniej ja tak robię...

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2003-08-01 08:34:00
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Dexter" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    faktur
    > to faktury przelewowe z terminem płatności nawet 45,60 dni.
    -------------------------------
    Jeśli ta nadpłata wynika tylko z zakupów miesiąca czerwca to tak musisz mieć
    tyle zapłaconego vatu z faktur czerwca o ile występujesz .Terminy opóżnine
    nie mają nic do tego ostatecznie mogła zapłacić do 25 następnego miesiąca
    Wiola

  • 4. Data: 2003-08-01 11:00:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2003, Piotr wrote:

> [...]
    >+ Do deklaracji VAT za dany miesiąc wpisujesz tylko te faktury, których termin
    >+ płatności jest w miesiącu którego dotyczy deklaracja.

    Hm... załóżmy że mamy "normalną" (nie podlegającą specjalnym
    zasadom, jak np. f-ry telekomunikacyjne) fakturę wystawioną
    29. lipca z terminem płatności 40 dni.
    Ujmujesz ją we wrześniu ?? - :O !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 5. Data: 2003-08-01 11:20:26
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Hm... załóżmy że mamy "normalną" (nie podlegającą specjalnym
    > zasadom, jak np. f-ry telekomunikacyjne) fakturę wystawioną
    > 29. lipca z terminem płatności 40 dni.
    > Ujmujesz ją we wrześniu ?? - :O !

    moze on ma MP ?

    vladi

  • 6. Data: 2003-08-01 11:28:48
    Od: "Piotr" <i...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

    > Hm... załóżmy że mamy "normalną" (nie podlegającą specjalnym
    > zasadom, jak np. f-ry telekomunikacyjne) fakturę wystawioną
    > 29. lipca z terminem płatności 40 dni.
    > Ujmujesz ją we wrześniu ?? - :O !

    hmm, faktycznie nie dokończyłem do końca myśli i nie rozróżniłem fv np
    telekomunikacyjnych czy leasingowych od np zakupowych.

    --
    Piotr

  • 7. Data: 2003-08-01 12:06:03
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie mają nic do tego ostatecznie mogła zapłacić do 25 następnego miesiąca

    W moim US jeśli domagam się zwrotu kasy powyżej 10kzł to za każdym razem
    muszę chodzić z Fakturami i dowodami zapłaty (potwierdzenia przelewów,wpłaty
    gotówkowe). Pani "Jadzia" zlicza tylko zapłaty doi wysokości zwrotu (reszta
    Ją nie interesuje).

    Pozdr.
    Z.C.

  • 8. Data: 2003-08-01 19:21:57
    Od: "Nemo" <n...@p...onet.pl>

    Faktury muszą być zapłacone, z których wykazujesz VAT do bezpośredniego
    zwrotu na r-k bankowy

    wiadomości
    zjan.zabrze.pl...

  • 9. Data: 2003-08-01 19:26:23
    Od: "Nemo" <n...@p...onet.pl>

    "chodzenie z fakturami" jest wbrew przepisom. To nie Ty masz udowodnić, ,że
    nie jesteś wielbłądem.
    Ostatnio miałem spór Z US m.in. w tej sprawie - i wygrałem w imieniu
    klienta. :-)

  • 10. Data: 2003-08-02 06:53:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2003, Nemo wrote:

    >+ Faktury muszą być zapłacone, z których wykazujesz VAT do bezpośredniego
    >+ zwrotu na r-k bankowy

    wKF: znacznie prościej odpowiada się na posty w których odpowiedź
    lub komentarz znajduje się pod właściwym cytatem.
    A ad rem i przykładowo:

> [...]
    >+ > zasadom, jak np. f-ry telekomunikacyjne) fakturę wystawioną
    >+ > 29. lipca z terminem płatności 40 dni.

    ...to zapodałem dość konkretne pytanie w związku z proponowaną
    "technologią ewidencjonowania" (wykluczoną IMO przez zapis
    nakazujący ujęcie VAT "w miesiącu lub miesiącu następnym").
    Faktu konieczności zapłacenia f-r do wysokości VATu do zwrotu
    bynajmniej nie podważam - tylko mam zastrzeżenia do proponowanego
    sposobu ewidencjonowania.
    No i pytam gdzie mam przypiąc twój post - konkretnie co w mojej
    wypowiedzi było nie tak ?
    Tak podejrzewam że chciałeś skomentować przedpiścę lub
    przedprzedpiścę :), ale z formy to nie wynika :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)