  • 1. Data: 2005-08-30 09:16:31
    Temat: faktura eksportowa w EUR - według jakiego kursu?
    Od: " Lalinska" <l...@g...pl>

    Jesli NTG to przepraszam:)
    Według jakiego kursu powinna być przeliczona wartosc towaru w zlotowkach na
    kwote w euro? Kontrahent ma siedzibę w Unii Europejskiej.

    Z góry dziękuję za sugestie.

  • 2. Data: 2005-08-30 09:20:45
    Temat: Re: faktura eksportowa w EUR - według jakiego kursu?
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik " Lalinska" <l...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:df185e$o2f$1@inews.gazeta.pl...
    > Jesli NTG to przepraszam:)
    > Według jakiego kursu powinna być przeliczona wartosc towaru w zlotowkach
    na
    > kwote w euro? Kontrahent ma siedzibę w Unii Europejskiej.

    Najlepiej według ustalonego z kontrahentem, bo inaczej moze sie pultac.

    vertret

  • 3. Data: 2005-08-30 09:46:50
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

> [...]
    > na
    > kwote w euro? Kontrahent ma siedzibę w Unii Europejskiej.

    po kursie kupna EUR w banku w ktorym masz konto
    i na ktory kontrahent przelej nalzeżność?

  • 4. Data: 2005-08-30 09:54:29
    Od: Marek <n...@n...com>

    według kursu NBP

    pozdr

    Marek

  • 5. Data: 2005-08-30 10:02:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    Lalinska napisał(a):
    > Według jakiego kursu powinna być przeliczona wartosc towaru w zlotowkach na
    > kwote w euro? Kontrahent ma siedzibę w Unii Europejskiej.

    Czy pytanie jest aż tak źle postawione?
    Czy tylko vertret rozumie dobrze?

  • 6. Data: 2005-08-30 10:06:53
    Od: Krz <k...@c...pl>

    Marek wrote:

    > według kursu NBP
    >
    > pozdr
    >
    > Marek

    Wystawiając fakturę przeliczasz po średnim NBP z dnia wystawienia
    faktury. To co Ci klient zapłaci przeliczasz na zł po cenie kupna EUR w
    Twoim banku w dniu wpłaty. Różnicę księgujesz.

    /Krz

  • 7. Data: 2005-08-30 10:25:59
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

> [...]
    > To co Ci klient zapłaci przeliczasz na zł po cenie kupna EUR w Twoim banku

    a jak to sie ma w przypadku ryczałtowca?
    i co sie dzieje z tą różnicą?

  • 8. Data: 2005-08-30 10:31:59
    Od: Krz <k...@c...pl>

    tom wrote:

    > a jak to sie ma w przypadku ryczałtowca?
    > i co sie dzieje z tą różnicą?

    Wydaje mi się, że to nie ma znaczenia jaka forma.
    Po prostu masz mniej przychodu.

    /Krz

  • 9. Data: 2005-08-30 19:27:01
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Użytkownik "tom" <adres_w_tresci> napisał w wiadomości

    > Użytkownik " Lalinska" <l...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:df185e$o2f$1@inews.gazeta.pl...
    > po kursie kupna EUR w banku w ktorym masz konto
    > i na ktory kontrahent przelej nalzeżność?
    Nie, nie.

    Po kursie srednim Euro wg tabeli NBP z dnia wystawienia faktury. Te sume
    wpisuje sie w "ksiegowosc" (nie powiedziene zostalo jakie typ ksiegowosci) z
    ta sama data. Po "przyjsciu" przelewu na konto wpisuje sie z odpowiednim
    znakiem roznice.
    W kwartalnym VAT-EU ujmuje sie to co wyszlo wg przeliczenia po kursie
    srednim

    Pozdrowienia - xxx

  • 10. Data: 2005-08-30 19:33:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    xxx wrote:
    > Nie, nie.
    >
    > Po kursie srednim Euro wg tabeli NBP z dnia wystawienia faktury. Te

    Bardzo ciekawe :-)
    Ja mam z kontrahentem uzgodniony przelicznik
    1 zł=4,3 euro i po tyle przeliczam:
    *ze złotówek na euro*.

    A te wszystkie kursy, które podajecie
    (mniej lub bardziej trafnie) to stosuję
    dopiero do przeliczania z euro na złotówki do celów
    podatkowo-rozliczeniowych.