  • 1. Data: 2005-08-30 07:57:23
    Temat: Transakcja bez podania numeru VAT EU a naliczanie VAT?
    Od: Marek <n...@n...com>

    Jestem na ryczałcie,wybrałem zwolnienie z VAT (nowa działalność) czy jeśli
    zakupię
    towar w UE nie podając numeru VAT EU rozumiem ,że zostanie naliczony przez
    sprzedawcę
    VAT w wysokości w jakiej obowiązuje u niego w kraju,i teraz ... jeśli ja
    jestem zwolniony z VAT to czy muszę naliczać drugi raz VAT(polski) ?

    Transakcja bez podania numeru VAT EU :

    1)Niemcy > 100(+16%) VAT > Polska = 116 Euro

    CZY

    2)Niemcy > 100(16%) VAT > Polska = 116 Euro (+22%)=166

    pozdrawiam

    Marek

  • 2. Data: 2005-08-30 08:24:20
    Od: Marek <n...@n...com>

    Jeszcze jedno pytanie :

    Czy mogę być zwolniony z VAT, a jednocześnie posiadać numer VAT UE i
    dokonywać nabycia wewnątrzwspólnotowego ?

    pozdr

    Marek

  • 3. Data: 2005-08-30 08:39:52
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    Marek napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy mogę być zwolniony z VAT, a jednocześnie posiadać numer VAT UE i
    > dokonywać nabycia wewnątrzwspólnotowego ?

    IMHO tak, płacisz wtedy podatek należny od WNT i rozliczasz to na
    dekalaracji VAT-8, chyba :)

    AlterNative
    http://grid.livenet.pl/news.php

  • 4. Data: 2005-08-30 11:54:43
    Od: "Tomasz" <t...@i...pl>

> [...]
    >
    > Czy mogę być zwolniony z VAT, a jednocześnie posiadać numer VAT UE i
    > dokonywać nabycia wewnątrzwspólnotowego ?

    "Art 113. ust 13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do
    importu
    towarów i usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla
    której
    podatnikiem jest ich nabywca"