  • 1. Data: 2011-10-13 06:40:44
    Temat: faktura euro kilka pozycji rozne kursy
    Od: "Waldemar" <n...@w...pl>

    Witam!

    Czy nasze prawo dopuszcza wystawianie faktur walutowych w euro i PLN ale w
    sposób taki, że mam na fakturze np. 5 pozycji i każda jest liczona według
    innego kursu euro.

  • 2. Data: 2011-10-13 14:52:28
    Temat: Re: faktura euro kilka pozycji rozne kursy
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 13.10.2011 08:40, Waldemar wrote:
    > Witam!
    >
    > Czy nasze prawo dopuszcza wystawianie faktur walutowych w euro i PLN ale
    > w sposób taki, że mam na fakturze np. 5 pozycji i każda jest liczona
    > według innego kursu euro.

    Na szczęście prawo nie musi dopuszczać wszystkiego z osobna, ważne żeby
    nie zabraniało. I w tym przypadku IMVHO nie zabrania.

    Tomek

  • 3. Data: 2011-10-13 15:42:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-10-13 16:52, tomek pisze:

    > Na szczęście prawo nie musi dopuszczać wszystkiego z osobna, ważne żeby
    > nie zabraniało. I w tym przypadku IMVHO nie zabrania.

    A art. 31a ustawy o VAT?

    "1. W przypadku gdy kwoty stosowane do określenia podstawy opodatkowania
    są określone w walucie obcej, przeliczenia na złote dokonuje się według
    kursu średniego danej waluty obcej ogłoszonego przez Narodowy Bank
    Polski na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień powstania obowiązku
    podatkowego,"

    --
    spp

  • 4. Data: 2011-10-13 15:43:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > Na szczęście prawo nie musi dopuszczać wszystkiego z osobna, ważne
    > żeby nie zabraniało. I w tym przypadku IMVHO nie zabrania.

    A w praktyce?
    Inne daty sprzedaży dla tych pozycji?
    Czy chodzi o jakiś przelicznik dla klienta a nie do celów
    ustalania przychodu/obrotu/podatku bo tu nie bardzo jest dowolnosć.

  • 5. Data: 2011-10-13 15:57:08
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 13.10.2011 17:42, spp wrote:

> [...]
    > kursu średniego danej waluty obcej ogłoszonego przez Narodowy Bank
    > Polski na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień powstania obowiązku

    No właśnie - na fakturze masz np. 3 usługi i każda ma inny moment

  • 6. Data: 2011-10-13 15:58:10
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 13.10.2011 17:43, cef wrote:

    > A w praktyce?
    > Inne daty sprzedaży dla tych pozycji?

    Inne daty sprzedaży albo inne daty powstania obowiązku podatkowego.
    A nie ma (chyba) zakazu mieszania kilku takich usług na jednej fakturze.

    Tomek

  • 7. Data: 2011-10-13 16:40:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > Inne daty sprzedaży albo inne daty powstania obowiązku podatkowego.
    > A nie ma (chyba) zakazu mieszania kilku takich usług na jednej
    > fakturze.

    Ale to jest odpowiedź na inne pytanie :-)
    Ja zrozumiałem, że on chce
    sobie zastosować różne kursy ot tak.
    Jeśli ma różne daty powstania obowiązku, to nie tyle prawo dopuszcza, ale
    wręcz nakazuje użycie różnych kursów.

  • 8. Data: 2011-10-13 16:45:19
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 13.10.2011 18:40, cef wrote:

> [...]
    > sobie zastosować różne kursy ot tak.
    > Jeśli ma różne daty powstania obowiązku, to nie tyle prawo dopuszcza, ale

    To chyba trzeba poczekać na pytającego o co tak naprawdę chodzi :)

    Tomek

  • 9. Data: 2011-10-14 07:51:52
    Od: "Waldemar" <n...@w...pl>

    Użytkownik "tomek" napisał w wiadomości grup

    > To chyba trzeba poczekać na pytającego o co tak naprawdę chodzi :)

    wykonuje usługi transportowe przez tydzień i co tydzień fakturuje.
    Np.
    1. trasa Poznań-Berlin z dnia 10.10.2011
    2. trasa Wrocław-Monachium 11.10.2011

    według umowy fakturuje według średniego kursu euro z dnia załadunku, co
    powoduje różne kursy dla każdej pozycji.

  • 10. Data: 2011-10-14 11:07:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Waldemar wrote:

> [...]
    >
    > według umowy fakturuje według średniego kursu euro z dnia załadunku,
    > co powoduje różne kursy dla każdej pozycji.

    To są dwie różne sprawy.
    Klientom wg umowy to sobie możesz fakturować dowolnie - nawet wg kursu
    sprzed kilku lat
    Ale jeśli fakturujesz w walucie i do celów podatkowych potrzebujesz wyliczać
    obrót, to dzień załadunku nie jest właściwy do wyliczania kursu.