  • 41. Data: 2009-11-21 18:37:29
    Temat: Re: faktura pdf - absurdalnie sprzeczne interpretacje
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Paszczak pisze:

    > A papierowej nie da się przerobić? Stworzyć od zera w edytorze tekstów albo
    > zeskanować i poprzestawiać cyferki? Szczególnie jeśli równolegle do
    > papierowej faktury mailem przyszedł ułatwiający fałszerstwo PDF.

    Zbyt nowoczesnych metod chcesz używać. Przecież można wziąć oryginał,
    korektor, nożyczki, klej, odbić na ksero i nadal może wyglądać
    identycznie (takie starodawne metody ...)

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 42. Data: 2009-11-21 20:15:37
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Paszczak pisze:
    > A papierowej nie da się przerobić? Stworzyć od zera w edytorze tekstów albo
    > zeskanować i poprzestawiać cyferki? Szczególnie jeśli równolegle do
    > papierowej faktury mailem przyszedł ułatwiający fałszerstwo PDF.
    Przestań! Chcesz, żeby przeczytał to jakiś idiota i w kolejnym
    rozporządzeniu faktura musiała być drukowana na papierze z indywidualnym
    znakiem wodnym, hologramem, układem platynowych nitek do kupienia tylko
    w PWPW za jedyna 999,99 PLN netto za 20 arkuszy?

    Maciek

  • 43. Data: 2009-11-21 22:09:45
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    > znakiem wodnym, hologramem, układem platynowych nitek do kupienia tylko w
    > PWPW za jedyna 999,99 PLN netto za 20 arkuszy?

    I będzie kolejna afera że państwo zmusza do zakupu w firmie prywatnej
    PWPW....

  • 44. Data: 2009-11-22 11:10:51
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    witek pisze:

    > Nieee, to za proste.
    >
    > Faktura aby być ważna musi zostać dostarczona przez narodowego opertora
    > pocztowego. OOooo, to mi się podoba. Ewidencję wysłanych faktur
    > prowadzić będzie narodowy operator pocztowy.

    i jeszcze odbiorca ewidencję kopert (i trzymać te koperty 5(7) lat)

    kuba_nek

  • 45. Data: 2009-11-22 13:19:53
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Przecież napisałem - ustawa prawo telekomunikacyjne:
    > http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=0D227D50
    9070026D0AFA3D895A4E7511?id=WDU20041711800&type=3
    > +++
    > Art. 80.
    > 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
    > dostarcza abonentowi
    > ^^^^^^^^^
    > nieodpłatnie z każdš fakturš podstawowy
    > ^^^^^^^^^^^^ ^
    > wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych zawierajšcy
    > informację o zrealizowanych płatnych połšczeniach [...]

    a gdzie jest informacja ze nie moze dostarczyc na email w formie pdf ?

  • 46. Data: 2009-11-22 20:03:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-11-2009 o 14:19:53 wspolna-flaszka.pl

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0911211430550.1128@quad...

    9070026D0AFA3D895A4E7511?id=WDU20041711800&type=3

    > a gdzie jest informacja ze nie moze dostarczyc na email w formie pdf ?

    W tym że użyto słowa "faktura".

    --
    Tomek

  • 47. Data: 2009-11-22 23:32:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (21.11.2009 12:51), Paszczak wrote:

    > Ależ to wystawca zainicjował wydruk - wysłał fakturę mailem do klienta. Tyle
    > że po drodze nie wszystkie elementy systemu są maszynami - klient musiał
    > trochę pomachać łapkami, kliknąć 'Drukuj' i włożyć do drukarki kartkę
    > papieru.
    >
    > Tak więc do zapytania do US należy dodać pytanie o dopuszczalne protokoły
    > komunikacji między firmą wystawiającą faktury a drukarką drukującą fakturę -
    > czy koniecznie musi to być SMB/LPR, czy też może być to SMTP + zdalne
    > sterowanie nabywcą za pomocą zdań w języku polskim.

    Sęk w tym (niejedyny, w tej sprawie jest wiele sęków), że o ile
    inicjując wydruk na drukarce - widzisz czy się wydrukowało, to inicjując
    wydruk na drukarce klienta - nie widzisz tego. Nie wiesz czy faktura się
    wydrukowała czy nie. Czyli nie wiesz czy faktura się wystawiła czy nie.

    No i co zrobisz? Mając 10.000 klientów zadzwonisz do każdego jednego z
    pytaniem czy wydrukowali fakturę? Wystawisz kopię ryzykując że nie
    wystawiłeś oryginału? Czy też wystawisz oryginał ryzykując że to jest
    drugi oryginał (i należy się drugi VAT)?

    p. m.

  • 48. Data: 2009-11-23 01:40:32
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    mvoicem pisze:
> [...]
    > wydruk na drukarce klienta - nie widzisz tego. Nie wiesz czy faktura się
    > wydrukowała czy nie. Czyli nie wiesz czy faktura się wystawiła czy nie.
    Sugerujesz, że w firmach wystawiających np. kilka-kilkanaście tysięcy
    faktur miesięcznie siedzą ludzie, którzy pracowicie klikają "drukuj", a
    potem lecą zobaczyć, czy faktura się wydrukowała? :-D

    Maciek

  • 49. Data: 2009-11-23 04:47:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.11.2009 02:40), Maciek wrote:
    > Sugerujesz, że w firmach wystawiających np. kilka-kilkanaście tysięcy
    > faktur miesięcznie siedzą ludzie, którzy pracowicie klikają "drukuj", a
    > potem lecą zobaczyć, czy faktura się wydrukowała? :-D

    Pewnie nie - pewnie mają kontrolę typu "poszło do druku 10123 faktur a
    mamy tylko 10000 zakopertowanych".

    Jakoś to muszą kontrolować. Być może zdarzają się im przypadki
    niewystawionych faktur, jednak są to raczej jednostki a nie np. 50%.

    No i na pewno unikają problemu "wysłaliśmy klientowi fakturę, ale nie
    wiemy czy ona została wydrukowana czy nie". Albo komuś wysłali albo nie.

    W znanej mi firmie drukującej miesięcznie 2k faktur oryginały i kopie
    idą w tym samym wydruku. Nie wiem jak to jest robione w 10tys nakładach.

    p. m.

  • 50. Data: 2009-11-23 08:35:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Nov 2009, mvoicem wrote:

    > Sęk w tym (niejedyny, w tej sprawie jest wiele sęków), że o ile
    > inicjując wydruk na drukarce - widzisz czy się wydrukowało,

    Można by to spróbować sformalizować: "sporządenie jest dokonywane
    pod nadzorem wystawcy".
    Przypomnę: wszystkie dotychczasowe interpretacje trzymały się
    założenia, że "faktura to papier" (zaś dane do faktury faktury
    nie stanowią).
    Tego "nadzoru" przy drukowaniu zdalnym nie ma.
    Chyba, że przy drukarce jest upoważniona osoba (nie musi tam
    stać, ale jak opisałeś dalej - "jakoś sensownie" kontrolować).

    > No i co zrobisz? Mając 10.000 klientów zadzwonisz do każdego jednego
    > z pytaniem czy wydrukowali fakturę?

    A on ci na odczepnego powie że tak.
    W szczególności jak jest ryczałtowcem bez VAT, i nieobowiązkową
    (z jego p. widzenia) oraz nic mu nie dający papierek ma głęboko
    gdzieś.
    Ale USowi już zezna co innego :>

    > Czy też wystawisz oryginał ryzykując że to jest
    > drugi oryginał (i należy się drugi VAT)?

    Zdaje się, że ta wersja została już co nieco "złagodzona", m.in.
    przy okazji wyroków NSA :)
    Ale faktu, że mamy dwa oryginały i ktoś tu naruszył "zasady"
    to nie zmieni.
    Oczywiście jesteśmy zgodni, że wystawienie paru IDENTYCZNYCH
    faktur nic nie zmienia, a traktowanie ich jak druki ścisłego
    zarachowania jest nieporozumieniem - problem stanowią (tylko)
    faktury o RÓŻNEJ treści, a tym samym oznaczeniu.
    Ale skoro ktoś to nieporozumienie egzekwuje...

    pzdr, Gotfryd