  • 1. Data: 2008-09-29 13:12:55
    Temat: faktura po 2 miesiacach - co teraz?
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    witam,

    w lipcu kupilem cos, ale dopiero dzis firma sprzedajaca dostarczyla mi
    fakture. vat za 3 kw juz rozliczony, czy aby odzyskac vat z tej faktury
    musze skladac korekte vat7 za 3 kw, czy moge ja sobie zaksiegowac we
    wrzesniu?

    --
    bartek

  • 2. Data: 2008-09-29 13:18:47
    Temat: Re: faktura po 2 miesiacach - co teraz?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 29 Sep 2008 15:12:55 +0200, bokomaru napisał(a):

> [...]
    > fakture. vat za 3 kw juz rozliczony, czy aby odzyskac vat z tej faktury
    > musze skladac korekte vat7 za 3 kw, czy moge ja sobie zaksiegowac we

    Czy płacisz VAT kwartalnie czy miesięcznie?

    Miesięcznie.
    Prawo odliczenia VAT przysługuje zazwyczaj w miesiącu otrzymania faktury
    lub następnym. Więc nie masz prawa do żadnej korekty. Odliczasz za
    wrzesień.

    Kwartalnie.
    I lipiec i wrzesień to *jest* trzeci kwartał. Więc co niby już
    rozliczyłeś? Już złożyłeś VAT-7k za 3 kw? To masz wybór albo odliczasz w 3
    kw i korekta albo w następnym okresie czyli 4 kw. październik - grudzień, a
    nie wrzesień.

  • 3. Data: 2008-09-29 14:05:39
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    jureq wrote:

    > I lipiec i wrzesień to *jest* trzeci kwartał.

    o rany...pochrzaniły mi się miesiące i złożyłem deklarację VAT7 za 3 kw.
    co w takim razie - skladac korekte?

    --
    bartek

  • 4. Data: 2008-09-30 05:54:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 29 Sep 2008 16:05:39 +0200, bokomaru napisał(a):

    > o rany...pochrzaniły mi się miesiące i złożyłem deklarację VAT7 za 3 kw.
    > co w takim razie - skladac korekte?

    Kiedy zlóżyłeś? Z jaką datą? I jakich jeszcze obrotów nie uwzględniłeś na
    tej deklaracji?

  • 5. Data: 2008-09-30 08:28:28
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    > fakture. vat za 3 kw juz rozliczony, czy aby odzyskac vat z tej faktury
    > musze skladac korekte vat7 za 3 kw, czy moge ja sobie zaksiegowac we

    niech firma sprzedajaca wystawi ci duplikat i wysle poleconym (wazne!!!)-
    mozesz go wciagnac chyba w przeciagu 5 lat, wpisujesz normalnie w ksiazke z
    data otrzymania - po to polecony:-)

    --=olo=--

  • 6. Data: 2008-09-30 08:38:00
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    jureq wrote:
    > Kiedy zlóżyłeś? Z jaką datą? I jakich jeszcze obrotów nie uwzględniłeś na
    > tej deklaracji?

    z data 25 wrzesnia, zadnych wiecej obrotow nie bylo.

    --
    bartek

  • 7. Data: 2008-09-30 09:02:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 30 Sep 2008 10:38:00 +0200, bokomaru napisał(a):

    > z data 25 wrzesnia, zadnych wiecej obrotow nie bylo.

    Spotkałem się już gdzieś w prasie podatkowej z twierdzeniami teoretyków
    podatkowych o nieważności deklaracji złożonych przed zakończeniem okresu.
    Nie pamiętam już argumentacji, ale było tam coś o "deklaracji wiedzy",
    "przewidywaniu przyszłości" itp. Mnie to nie przekonało i jeśli dobrze
    pamiętam, to były później polemiki.

    Jeśli uznamy, że deklaracja jest ważna, to masz dowolny wybów - złożyć
    korektę albo odliczyć fakturę w następnym okresie czyli w 4 kwartale.
    Polecałbym raczej to drugie. Rozumiem, że za 3 kwartał już VAT wpłaciłeś,
    więc składając korektę "zmusisz" US do zwrotu nadpłaty, a to oznacza
    niemal pewne wzywanie w celu wyjaśnień i być może kontrolę. Kwota do
    wcześniejszego zwrotu nie jest warta zachodu.

  • 8. Data: 2008-09-30 13:11:53
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    jureq wrote:
    > Polecałbym raczej to drugie. Rozumiem, że za 3 kwartał już VAT wpłaciłeś,

    nie, nie wplacilem, bo jakos mialem zapisane w budzecie ze w
    pazdzierniku to idzie.

    > Kwota do
    > wcześniejszego zwrotu nie jest warta zachodu.

    a to, to na pewno nie. po prostu przejde sie do US z dobra deklaracja i
    poprosze o wycofanie starej, czy cus.

    dzięki!
    --
    bartek

  • 9. Data: 2008-09-30 20:46:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2008, --=olo=-- wrote:

> [...]
    [...]
    > niech firma sprzedajaca wystawi ci duplikat i wysle poleconym (wazne!!!)

    A dlaczego uważasz to za ważne?
    Mieli obowiązek DOSTARCZYĆ fakturę?
    Bo o ile wiem, ujmuje się faktury OTRZYMANE.
    Otrzyma jutro, ujmie jutro ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-10-01 10:57:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 30 Sep 2008 15:11:53 +0200, bokomaru napisał(a):

    > a to, to na pewno nie. po prostu przejde sie do US z dobra deklaracja i
    > poprosze o wycofanie starej, czy cus.

    Jak znam życie to nie przejdzie. Po prostu zrób korektę. Dołącz
    wyjaśnienie, że poprzednio złożono zbyt wcześnie i nie uwzględniono
    wszystkich faktur zakupowych.