  • 1. Data: 2008-09-29 14:31:39
    Temat: Zwolnienie przedmiotowe z VAT
    Od: "Sheen" <z...@v...pl>

    1. Będę świadczyć usługi zwolnione przedmiotowo z VAT. Problem w tym, że
    podałem przy rejestracji inne PKD, które nie są objęte zwolnieniem. Wiem, że o
    VAT decyduje PKWiU, ale PKD łatwo "przełożyć" na PKWiU. Czy ten fakt wpłynie
    na zwolnienie mnie z VAT? Inaczej, czy o zwolnieniu z VAT może decydować wpis
    numeru PKD do ewidencji?

    2. Czy zwolnienie przedmiotowe z VAT obowiązuje również po przekroczeniu 50
    tys. zł obrotu?

  • 2. Data: 2008-09-29 19:14:22
    Temat: Re: Zwolnienie przedmiotowe z VAT
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 29 wrzesień 2008 16:31
    (autor Sheen
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <0...@n...onet.pl>):

    > 1. Będę świadczyć usługi zwolnione przedmiotowo z VAT. Problem w tym, że
    > podałem przy rejestracji inne PKD, które nie są objęte zwolnieniem.

    No i co z tego? Za tamte naliczasz właściwe stawki VAT. Jakbyś się chciał
    zwolnić podmiotowo, to by można rozważać.

    > Wiem,
    > że o VAT decyduje PKWiU, ale PKD łatwo "przełożyć" na PKWiU. Czy ten fakt
    > wpłynie na zwolnienie mnie z VAT?

    No ale chcesz zwolnić się całkiem z VAT (podmiotowo, wystawianie rachunków)
    czy chcesz po prostu wystawiać faktury VAT ze stawką zw? Jak drugie, to w
    czym problem? Ja wystawiam na zmianę faktury na 22 i na zw.

    > Inaczej, czy o zwolnieniu z VAT może
    > decydować wpis numeru PKD do ewidencji?

    Raczej nie, ale nadal nie rozumiem czy chcesz zwolnić się całościowo czy
    konkretne usługi.

    > 2. Czy zwolnienie przedmiotowe z VAT obowiązuje również po przekroczeniu
    > 50 tys. zł obrotu?

    Obowiązuje, bo zwolnione są konkretne usługi/towary.

    --
    Tristan

  • 3. Data: 2008-09-30 13:22:38
    Od: "Sheen" <z...@v...pl>

    Chodzi o to, że będę świadczył jeden rodzaj usługi, która wg PKWiU jest objęta
    zwolnieniem przedmiotowym z VAT. Tylko ten jeden rodzaj usługi. Jednak gdy
    rejestrowałem działalność podałem też takie PKD, od których jak najbardziej
    VAT się należy, GDYBYM je wykonywał. Ale nie wykonuję, nie jestem nawet
    zarejestrowany jako podatnik VAT. Chcę wystawiać podmiotowi, z którym
    współpracuję rachunki (nie faktury) i nie mieć nic wspólnego z VAT. Czy zatem
    owe wpisy PKD nie stoją tu na przeszkodzie?

  • 4. Data: 2008-09-30 14:12:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 30 wrzesień 2008 15:22
> [...]

    > Chodzi o to, że będę świadczył jeden rodzaj usługi, która wg PKWiU jest
    > objęta zwolnieniem przedmiotowym z VAT. Tylko ten jeden rodzaj usługi.

    Nie ma obowiązku więcej.

    > Jednak gdy rejestrowałem działalność podałem też takie PKD, od których jak
    > najbardziej VAT się należy, GDYBYM je wykonywał.

    Ale od nich, prawdaż?

    > Ale nie wykonuję, nie
    > jestem nawet zarejestrowany jako podatnik VAT.

    A widzisz, to jest już inna bajka. Skoro nie jesteś zarejestrowany jako
    podatnik VAT, to jesteś zwolniony podmiotowo, a nie przedmiotowo.

    > Chcę wystawiać podmiotowi,
    > z którym współpracuję rachunki (nie faktury) i nie mieć nic wspólnego z
    > VAT. Czy zatem owe wpisy PKD nie stoją tu na przeszkodzie?

    A tego to nie wiem, bo na zwolnieniach podmiotowych się nie znam. ZTCW to
    liczy się nie wpis, a realne działania, ale mogę się mylić. W każdym razie,
    podmiotowo obejmują Cię i owszem, limity itepe.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-09-30 20:50:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2008, Tristan wrote:

> [...]
    >
    > A tego to nie wiem, bo na zwolnieniach podmiotowych się nie znam. ZTCW to
    > liczy się nie wpis, a realne działania, ale mogę się mylić.

    IMO tak właśnie jest.

    > W każdym razie,
    > podmiotowo obejmują Cię i owszem, limity itepe.

    Z takim drobnym zastrzeżeniem z art.113.2
    Polecam ;)
    Dobrze pamiętam, bo ktoś mi kiedyś na grupie przyłożył czymś ciężkim
    za przeoczenie tego drobiazgu :P
    "nie wlicza się ... zwolnionych od podatku"!

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-10-01 06:43:32
    Od: "Sheen" <z...@v...pl>

    >  Dobrze pamiętam, bo ktoś mi kiedyś na grupie przyłożył czymś ciężkim
    > za przeoczenie tego drobiazgu :P
    > "nie wlicza się ... zwolnionych od podatku"!
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Otóż to. Podsumowując: ponieważ stan faktyczny jest taki, że wykonuję usługę
    zwolnioną z VAT, więc nawet jeśli z tytułu tej usługi osiągnę przychód powyżej
    50 tys. zł, to od niej VAT-u nie płacę. Jeśli jednak wykonam inne usługi,
    objęte VAT, i przychód z tego tytułu przekroczy 50 tys. zł, to automatycznie
    staję się VAT-owcem i wtedy na usługi zwolnione z VAT wystawiam fakturę ze
    stawką ZW.