  • 1. Data: 2008-09-28 20:10:34
    Temat: kpir program i coś jeszcze
    Od: KK <r...@a...wp.pl>

    Witam

    Zastanawiam się czy mogę prowadzić KPiR w programie MAłA KSIęGOWOść z
    gazety Rzeczpospolita. Program mam z gazety tylko gazety nie mam bo jej
    nie kupiłem tylko z firmy wziąłem bo nikt inny nie chciał. Czy US może
    się przyczepić że program jest nie oryginalny bądź cokolwiek innego?
    Czy może mam poczekać do nowego roku i zakupić RP zatrzymać paragon do
    ewentualnej kontroli a do tego czasu prowadzić papierową książkę?

    Czy muszę posiadać kasę fiskalną (art. RTV, aparaty foto,
    oprogramowanie) gdy będę handlował tylko z firmami, instytucjami tzn.
    będę na wszystko wystawiał Faktury VAT?

    Pozdrawiam
    KK

  • 2. Data: 2008-09-30 20:37:11
    Temat: Re: kpir program i coś jeszcze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Sep 2008, KK wrote:

    > Czy muszę posiadać kasę fiskalną (art. RTV, aparaty foto, oprogramowanie) gdy
    > będę handlował tylko z firmami, instytucjami tzn. będę na wszystko wystawiał
    > Faktury VAT?

    Drugi podany przez Ciebie warunek NIE JEST tożsamy z pierwszym.
    Liczy się pierwszy i TYLKO pierwszy. Fakt wystawienia f-ry np. rolnikowi
    ryczałtowemu jest bez znaczenia dla powstania obowiązku.

    Zajrzyjże do ustawy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    Art.111.
    "1. Podatnicy dokonujšcy sprzedaży na rzecz osób fizycznych
    nieprowadzšcych działalnoœci gospodarczej oraz rolników ryczałtowych..."

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-10-01 05:15:56
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    KK pisze:
> [...]
    > nie kupiłem tylko z firmy wziąłem bo nikt inny nie chciał. Czy US może
    > się przyczepić że program jest nie oryginalny bądź cokolwiek innego?

    Ale jaki nie oryginalny, jak masz płytkę poczytaj licencję programu.

    > §3
    >
    > Producent udziela prawo do użytkowania Oprogramowania na jednym stanowisku
    komputerowym w tym samym czasie, wszystkim odbiorcom, którzy nabyli egzemplarz
    oprogramowania wraz z egzemplarzem dziennika "Rzeczpospolita", do którego zostało ono
    załączone.

    US nie ma nic do tego. Natomiast licencja programu jasno określa kto
    może korzystać z programu.

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 4. Data: 2008-10-01 08:52:08
    Od: KK <r...@a...wp.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > "1. Podatnicy dokonujšcy sprzedaży na rzecz osób fizycznych
    > nieprowadzšcych działalno?ci gospodarczej oraz rolników ryczałtowych..."

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem: dopóki sprzedaję osobom prowadzącym
    działalność nie muszę mieć kasy ale gdy zacznę sprzedawać innym to kasa
    jest obowiązkowa? Czy może muszę ją zakupić ze względu na sprzedawany
    asortyment nawet jeżeli później będzie stała bezczynna a wszystko będzie
    na fakturach?
    Zaczynam prowadzić DG i ZTCP do końca roku do obrotu 20k nie muszę mieć
    kasy a w kolejnych latach do 40k.
    A jeżeli kupię kasę to czy jest jakiś okres na naukę? Bo mam wrażenie że
    spotkałem sie z paragonami niefiskalnymi. Czy od dnia zakupu wszystko
    ma być fiskalne?

    KK

  • 5. Data: 2008-10-01 09:07:31
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    KK pisze:

> [...]
    > A jeżeli kupię kasę to czy jest jakiś okres na naukę? Bo mam wrażenie że
    > spotkałem sie z paragonami niefiskalnymi. Czy od dnia zakupu wszystko

    Musisz posiadać kasę, jeśli sprzedajesz towar który wymieniłeś.

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 6. Data: 2008-10-01 11:04:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 01 Oct 2008 10:52:08 +0200, KK napisał(a):

> [...]

    > jest obowiązkowa? Czy może muszę ją zakupić ze względu na sprzedawany
    > asortyment nawet jeżeli później będzie stała bezczynna a wszystko będzie

    Powtórzę "własnymi słowami" to co napisał Gotfryd. Nie ma żadnego
    znaczenia czy wystawiasz faktury czy nie. Ważne jest tylko komu
    sprzedajesz. Jeśli sprzedajesz wyłącznie firmom, to nie musisz mieć kasy.
    Inaczej mówiąc: wystawianie faktur dla osób fizycznych nie chroni cię
    przed obowiązkiem posiadania kasy.

  • 7. Data: 2008-10-02 09:57:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2008, KK wrote:

    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem: dopóki sprzedaję osobom prowadzącym
    > działalność nie muszę mieć kasy ale gdy zacznę sprzedawać innym to kasa jest
    > obowiązkowa?

    ...przy czym z tego obowiązku są zwolnienia na różne okazje, ale z tych
    zwolnień są z kolei wyłączenia - niektóre BEZWARUNKOWE.
    Tak, sprzedanie jednej nagranej płyty DVD dla "niefirmy" wymaga
    posiadania kasy fiskalnej.
    Poza absurdem który powstaje np. jeśli sprzedawany jest używany kiedyś
    w firmie komputer razem z kompletem driverów, to nie ma przecież w tym
    nic niezrozumiałego... (znaczy absurd jest zrozumiały, jak to u nas).

    > Zaczynam prowadzić DG i ZTCP do końca roku do obrotu 20k nie muszę mieć kasy
    > a w kolejnych latach do 40k.

    Ale to tylko pierwsze przybliżenie dla NIEKTÓRYCH sprzedaży.

    > A jeżeli kupię kasę to czy jest jakiś okres na naukę? Bo mam wrażenie że
    > spotkałem sie z paragonami niefiskalnymi. Czy od dnia zakupu wszystko ma być
    > fiskalne?

    To nie tak.
    Zależy CO SPRZEDASZ.
    Jak nagraną płytkę, to kasa ma być PRZED sprzedażą.

    pzdr, Gotfryd