  • 1. Data: 2003-08-24 21:41:17
    Temat: faktura proforma
    Od: Agnieszka Sawicka <a...@d...com-tnij>

    Hej!

    Prowadze DG, PKPiR, VAT. Chce sprzedac skaner czlowiekowi na drugim
    koncu Polski i ma on zaplacic z gory, ale zyczy sobie fakture proforma,
    a ja nie wiem jak sie ja wystawia.
    Czy w nazwie zamiast 'faktura VAT' powinno byc 'faktura proforma' i
    reszta tak jak w normalnej fakturze? Czy numer ma miec kolejny z rzedu,
    czy trzeba numerowac od poczatku? Jak jest z ksiegowaniem proformy - czy
    mam ja jakos ujac, czy ksieguje tylko sama wlasciwa fakure VAT?
    Czy proforme powinnam zatrzymac w papierach? Czy sprzedaz nabic na kasie
    w dniu wystawienia proformy, czy w dniu wystawienia faktury VAT?

    --
    Pozdrawiam, Aga

  • 2. Data: 2003-08-25 06:42:43
    Temat: Re: faktura proforma
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Agnieszka Sawicka wrote:

> [...]
    > Czy proforme powinnam zatrzymac w papierach? Czy sprzedaz nabic na
    > kasie w dniu wystawienia proformy, czy w dniu wystawienia faktury VAT?

    Faktura proforma nie jest żadnym formalnym dokumentem. Potraktuj ją
    jako "wiążącą ofertę sprzedaży". Nie księguj, numeruj jak chcesz (ale
    oczywiście numeracja nie ma nic wspólnego z fakturami VAT). Tylko rada:
    nazwa może być "faktura proforma" lub po prostu "proforma", ale nie
    używaj nazwy "faktura VAT proforma", bo jak trafisz na złośliwą
    kontrolę z US to uznają ci to za fakturę VAT i każą płacić podatek

  • 3. Data: 2003-08-25 18:23:29
    Od: Agnieszka Sawicka <a...@d...com-tnij>

    Jureq wrote:

    > Faktura proforma nie jest żadnym formalnym dokumentem. Potraktuj ją
    > jako "wiążącą ofertę sprzedaży". Nie księguj, numeruj jak chcesz (ale
    > oczywiście numeracja nie ma nic wspólnego z fakturami VAT). Tylko rada:

    Dzieki za odpowiedz :)

    --
    Pozdrawiam, Aga