    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: faktura vat na osobę prywatną - bez kasy fiskalnej?
    Date: Fri, 11 Apr 2008 21:42:14 +0200

    Może temat trochę zakręcony, ale już wyjaśniam:
    1os DG, vat, brak kasy fiskalnej (praktycznie nic osobom prywatnym nie
    robię a tym bardziej z rzeczy które wymagają "od pierwszej zł" kasy
    fiskalnej).
    Znajomy znajomego zamarudził, że chce płyty czyste kupić, a że akurat
    brałem w hurtowni to dogadaliśmy się że mu wezmę też, ale od razu
    ostrzegłem że nie sprzedaję "osobom fizycznym" a jedynie firmom, nie
    wystawiam paragonów, a wyłącznie faktury na firmę. Znajomy przekazał że
    drugi znajomy się zgadza, podał nazwisko+imię+nip i resztę danych do
    faktury więc przyjąłem że ma DG więc wystawiłem najzwyklejszą fakturę vat.

    Dzisiaj dowiaduję się - że gość żadnej działalności nie ma. Czyli
    sprzedałem czyste płyty dvd-r za ~200zł bez paragonu z kasy fiskalnej...
    Zawsze to nieoficjalne info, i mogę twierdzić że nic nie wiem, ale czy z
    tego mogą być jakieś problemy?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173