  • 1. Data: 2008-01-31 09:36:26
    Temat: faktura w sklepie
    Od: sd <s...@s...com>

    witam

    wracajac do tematu faktur chcialbym zapytac jak to jest z fakturami
    ktore daje sklep.
    sklep wydrukuje a ja sobie ta fakture wyrzuce do kosza.
    jaki to jest mechanizm?
    moglby mi ktos wytlumaczyc takie podstawy?

    chodzi mi o to ze jak ja (vatowiec) wykonam jakas usluge np strona
    internetowa, wystawiam klientowi vakture VAT, jemy wysylam oryginal,
    sobie zostawiam kopie i odprowadzam podatek.

    czy to jest tak ze klient moze cos z ta faktura zrobic (innego niz
    wyrzucenie do kosza)? liczy na zwrot podatkow? tzn wciagnie ja sobie w
    koszty.

  • 2. Data: 2008-01-31 09:53:23
    Temat: Re: faktura w sklepie
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    sd wrote:
    > [...]
    >
    > czy to jest tak ze klient moze cos z ta faktura zrobic (innego niz
    > wyrzucenie do kosza)? liczy na zwrot podatkow? tzn wciagnie ja sobie w
    > koszty.

    Kiedy kupuję coś bardziej wartościowego jako konsument to z powodów
    czysto praktycznych biorę fakturę na wypadek ewentualnej reklamacji.

    Jeśli wezmę paragon i go zgubię to w zasadzie jest już "pozamiatane".
    Natomiast jeśli zgubię fakturę to zawsze mogę prosić o duplikat.

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-01-31 09:56:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotrek pisze:

    > Jeśli wezmę paragon i go zgubię to w zasadzie jest już "pozamiatane".
    > Natomiast jeśli zgubię fakturę to zawsze mogę prosić o duplikat.

    Ponadto paragony często blakną po kilku miesiącach.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-01-31 10:14:15
    Od: sd <s...@s...com>

    Liwiusz pisze:

    > Ponadto paragony często blakną po kilku miesiącach.

    no ale interesuje mnie sytuacja sklepu. ty z ta faktura nic nie robisz,
    nie odliczas sobie od podatku.
    oni cos z tym robia, jaki jest tego efekt?
    jaki jest efekt gdy sklep wyda faktura a jaki gdy jej nie wyda.
    kto i ile wiecej zarobi ?:)

  • 5. Data: 2008-01-31 10:16:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    sd pisze:

> [...]
    > nie odliczas sobie od podatku.
    > oni cos z tym robia, jaki jest tego efekt?
    > jaki jest efekt gdy sklep wyda faktura a jaki gdy jej nie wyda.

    Sklep - wystawiając fakturę - nic nie traci, ani nic nie zyskuje.
    Pomijając koszt wydrukowania takiej faktury.

  • 6. Data: 2008-01-31 10:18:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    sd pisze:

> [...]
    > nie odliczas sobie od podatku.
    > oni cos z tym robia, jaki jest tego efekt?
    > jaki jest efekt gdy sklep wyda faktura a jaki gdy jej nie wyda.

    Ty tak serio pytasz czy Ci sie nudzi?

    Jak nie wyda a ma obowiązek to nie zarobi a straci. Na grzywnie z KKS.
    Jak wyda to zarobi - nie dostanie grzywny.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-01-31 10:18:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 31 Jan 2008 11:16:27 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Sklep - wystawiając fakturę - nic nie traci, ani nic nie zyskuje.
    > Pomijając koszt wydrukowania takiej faktury.

    I pomijając te sklepy, które ukrywają obroty. Jak wyda fakturę albo
    paragonn fiskalny, to ukryć nie może. I płaci VAT+dochodowy.

  • 8. Data: 2008-01-31 10:21:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 31 Jan 2008 11:14:15 +0100, sd napisał(a):

    > jaki jest efekt gdy sklep wyda faktura a jaki gdy jej nie wyda.
    > kto i ile wiecej zarobi ?:)

    W pierwszym poście pytałeś o coś dokłanie odwrotnego: co może zroić z
    fakturą sklep. Teraz pytasz o klienta?

  • 9. Data: 2008-01-31 11:28:48
    Od: sd <s...@s...com>

    jureq pisze:

    > W pierwszym poście pytałeś o coś dokłanie odwrotnego: co może zroić z
    > fakturą sklep. Teraz pytasz o klienta?

    tak
    no bo juz wiem ze co moze klient z ta faktura zrobic.
    zachowac zamiast paragonu (trwalsze, mozna wymienic)

  • 10. Data: 2008-01-31 11:31:19
    Od: sd <s...@s...com>

    Maddy pisze:

    > Ty tak serio pytasz czy Ci sie nudzi?

    to ty idz na grupe dotyczaca baz danych i zapytaj jak pobierac wyniki z
    tabeli:)

    > Jak nie wyda a ma obowiązek to nie zarobi a straci. Na grzywnie z KKS.
    > Jak wyda to zarobi - nie dostanie grzywny.

    rozumiem. dziekuje.