  • 1. Data: 2004-01-21 10:08:56
    Temat: faktura z błednymi danymi
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Witam!

    Telekomunikacja Polska od ponad dwóch miesięcy nie może przepisać na
    moją firmę telefonu w obrębie lokalu. Składałem już masę reklamacji. Mam
    podpisaną umowę 05.11.2003, ale do tej pory przychodzą faktury na
    poprzednią właścicielkę. Czy taką fakturę mogę wciągnąć w koszty i
    odliczyć VAT? Czytałem wątek o notach korygujących, ale nie wiem, czy w
    tym przypadku mogę notę wystawić. Na fakturze zgadza się tylko adres
    nabywcy, numer telefonu i oczywiście kwota :-) Do poprawy jest nazwa
    nabywcy, nie ma też NIP'u. Co z tym zrobić?

    Maciek
    KPiR + VAT

  • 2. Data: 2004-01-21 10:13:51
    Temat: Re: faktura z błednymi danymi
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Maciek Bartnik wrote:

> [...]
    > nabywcy, numer telefonu i oczywiście kwota :-) Do poprawy jest nazwa
    > nabywcy, nie ma też NIP'u. Co z tym zrobić?

    Nie może wpisać w koszty. Po prostu nie płać tych faktur. Potraktuj to
    tak jakbyś po prostu nie otrzymał faktury. Nie wiem jaka procedura
    obowiązuje obecnie, ale dawniej w wypadku nie otrzymania rachunku szło
    się do BOK-u i płaciło sam abonament.

  • 3. Data: 2004-01-21 11:27:22
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-01-21 11:13, Użytkownik Jureq napisał:
> [...]
    > tak jakbyś po prostu nie otrzymał faktury. Nie wiem jaka procedura
    > obowiązuje obecnie, ale dawniej w wypadku nie otrzymania rachunku szło
    Teraz wszystkie sprawy załatwia się przez telefon - 9393 błękitna linia.
    Dzwonię tam codziennie i zawsze się wzruszam jakością obsługi ... tacy
    mili i sympatyczni, a sprawa jak nie załatwiona tak nie załatwiona :-)

    Dzięki za pomoc.

    Maciek

  • 4. Data: 2004-01-21 11:44:45
    Od: Michal <m...@p...onet.pl>

    Ja kiedys zrobilem tak:

    Wyslalem pismo do Telekomuny w ktorym npisalem
    aby z dniem xx.xx.xxxx nr tel. xxxxxxxxxx
    przepisac na firme "XYZ"

    do listu dolaczylem

    ksero wpisu do ewidencji
    ksero nadania NIP
    ksero nadania REGON
    ksero zgody poprzedniego wlasciciela na zarejestrowanie telefonu na
    firme

    No i next fakturka byla na firme :)

    Powodzenia
    Michal

  • 5. Data: 2004-01-21 12:17:33
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Maciek Bartnik wrote:

> [...]
    > linia. Dzwonię tam codziennie i zawsze się wzruszam jakością obsługi
    > ... tacy mili i sympatyczni, a sprawa jak nie załatwiona tak nie

    To nie o to chodzi gdzie się załatwia. Napisałeś jeśli dobrze
    zrozumiałem, że umowę z tepsą masz podpisaną 5 listopada, wic nie masz
    już nic do załatwiania. Dalszy ciąg należy do nich. Chodzi tylko o to
    czy w aktualnym regulaminie świadczenia usług tepsy jest napisane co
    należy zrobić gdy nie otrzyma się rachunku, aby nie płacić odsetek i
    żeby nie odłaczyli telefonu. Dawno temu procedura była właśnie taka jak
    napisałem poprzednio. Jeśli w aktualnym regulaminie nic na ten temat
    nie ma, to najlepiej pisz co miesiąc pisemka "Nie otrzymałem rachunku
    za miesiąc ten i ten", zawoź do BOK i zostawiaj po potwierdzeniu na
    kopii.

  • 6. Data: 2004-01-21 15:54:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2004, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
    >+ Teraz wszystkie sprawy załatwia się przez telefon - 9393 błękitna linia.

    A dzwonisz "z potwierdzeniem odbioru" ? ;)
    Mam na myśli: "dzień dobry, X-Y osoba upoważniona do reprezentacji
    firmy A-B w sprawach księgowych, ponieważ chodzi o sprawę płatności
    i umów rozmowa jest nagrywana dla celów dowodowych..."
    :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-21 15:56:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ poprzednią właścicielkę. Czy taką fakturę mogę wciągnąć w koszty i
    >+ odliczyć VAT? Czytałem wątek o notach korygujących, ale nie wiem, czy w

    Wyroki były "sporne". Na ogół "w razie czego" sądy uznawały że
    nie można "zmieniać podmiotu na inny również istniejący za pomocą
    noty lub f-ry korygującej", ale rodzynek uznający że "nie można
    twierdzić iż nigdy" też był.
    Ja bym nie próbował :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-01-22 10:16:27
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-01-21 12:44, Użytkownik Michal napisał:
    > Wyslalem pismo do Telekomuny w ktorym npisalem
    > aby z dniem xx.xx.xxxx nr tel. xxxxxxxxxx
    > przepisac na firme "XYZ"
    > No i next fakturka byla na firme :)
    Szczęściarz. To pewnie było w tych pięknych czasach, kiedy nie działała
    "błękitna linia" ;-)

    Maciek

  • 9. Data: 2004-01-22 10:24:42
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-01-21 16:56, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > nie można "zmieniać podmiotu na inny również istniejący za pomocą
    > noty lub f-ry korygującej", ale rodzynek uznający że "nie można
    Dzięki za pomoc. Zdam się zatem na działania TPSA. W sumie sytuacja jest
    nawet korzystna, bo podpisałem także umowę na dostarczanie Neostrady
    mojej firmie. No ale firma nie istnieje w bazie danych TPSA, w związku z
    czym nie obciążają mnie kosztami Neostrady. Chyba to tak zostawię ;-)

    Maciek

  • 10. Data: 2004-01-22 10:26:05
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-01-21 16:54, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > firmy A-B w sprawach księgowych, ponieważ chodzi o sprawę płatności
    > i umów rozmowa jest nagrywana dla celów dowodowych..."
    Ok - kupię dyktafon, mam nadzieję, że US się nie przyczepi do takich
    dziwnych zakupów w celach dowodowych ;-)

    Maciek