  • 1. Data: 2003-12-03 09:46:19
    Temat: faktura za sprowadzony towar
    Od: samosia2<s...@g...pl>

    Zaczynam współpracę z firmą zagraniczną, na początek przesłano mi
    dwa egzemplarze towaru do prezentacji, wystawili fakturę 'zerową', ale
    wartość celna została podana na ok. 1.000 euro (jest to związane z ich
    przepisami dotyczącymi ewentualnego odszkodowania za utratę
    przesyłki), urząd celny - vat graniczny naliczył od tej kwoty 1.000
    problem polega jednak na tym, że umowa z firmą zagraniczną jest
    taka, że w razie sprzedaży tych towarów testowych - zostanie
    dokonana zapłata. "Pech chciał" poszło jak świerze bułeczki.
    Mam więc prośbę o sugestie - jak to zaewidencjonować.
    1) czy wedle wartości 1.000 (przychody podatnika art. 11 pdof) -
    2) czy wartość zero skoro i tak dostanę fakturę opiewającą na całość
    towaru , bo faktycznie poniosę koszt, a nie otrzymam przychów
    w pierwszym przypadku będę mieć dodatkowy przychód, ktory tak na
    prawde nie miał miejsca bo przecież trzeba było jednak za to zapłacić.
    Dziękuję za wszelkie sugestie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info