  • 1. Data: 2008-01-02 22:08:42
    Temat: DG we własnym mieszkaniu a podatek od nieruchomości
    Od: Marek <_!_@nic.ztego.pl>

    Słyszałem, że po zarejestrowaniu DG z lokalizacją na własne mieszkanie
    należy się liczyć z tym, że Urząd Miejski podniesie stawkę podatku od
    nieruchomości. Czy w sytuacji jeżeli praca będzie wykonywana (usługi)
    zawsze u klienta, można obronić się przed bezsensownym płaceniem
    haraczu. Są jakieś przepisy, na które można się powołać w ewentualnym
    sporze z urzędnikami?

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
    Marek

  • 2. Data: 2008-01-04 21:35:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jan 2008, Marek wrote:

    > Słyszałem, że po zarejestrowaniu DG z lokalizacją na własne mieszkanie należy
    > się liczyć z tym, że Urząd Miejski podniesie stawkę podatku od
    > nieruchomości.

    A owa DG spowoduje zmianę "mieszkalnego charakteru lokalu"?

    I jaką wartość *możesz* przyjąć do amortyzacji??
    Polecam art.4.1.3 tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatkach
    -i-oplatach-lokalnych-1_2_34.html
    :) - to na wypadek, jakby ktoś uznał że samo "związanie
    z DG" ma wystarczyć, bo nawet jak musiałbym się zgodzić, to będzie
    druga linia oporu - czyli określenie *podstawy* opodatkowania!

    > Czy w sytuacji jeżeli praca będzie wykonywana (usługi)
    > zawsze u klienta,

    To ja nie widzę podstaw do amortyzowania takiego mieszkania :P
    Przyznać się, kto amortyzuje kawałek mieszkania, w którego kącie
    prowadzi DG?

    pzdr, Gotfryd