  • 1. Data: 2003-07-03 17:01:15
    Temat: faktura za wygraną w konkursie
    Od: Marcin Lubojański <m...@p...pl>

    Witam
    Wygrałem w konkursie drukarkę. Przyszła razem z fakturą na której jest
    napisane "Wartość 339zł, zapłacono 0zł, pozostało 339zł".
    Nie znam się na tym, ale wydaje mi się to conajmniej dziwne. Dlaczego
    mam podpisać że mam zapłacić 339zł??
    Oni się tłumaczą że na pewno nie będą ode mnie żądać tych pieniedzy a
    poza tym tam też jest napisane "wygrana w konkursie" i że przeprowadzali
    już kilkanaście konkursów i nikt nie robił problemów.
    Czy jest jakiś sposób zaksięgowania tego poprawnie ale tak żebym nie
    musiał podpisywać że mam cokolwiek zapłacić??

    Pozdrawiam
    Admin www.tramping.slask.prv.pl
    --
    UWAGA KONKURS!! Wyślij swoją relcaję i wygraj roczną prenumeratę
    "Podróży".

  • 2. Data: 2003-07-03 17:36:02
    Temat: Re: faktura za wygraną w konkursie
    Od: Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl>

    IMHO nie powinni wogóle przysyłac f-ry. U siebie powinni zaksiegowac w
    koszty reklamy. A jak już przysłali f-rę, to powinni za symboliczną
    kwotę np 1 zł /jeden złoty/

    Marcin Lubojański wrote:
> [...]
    > Czy jest jakiś sposób zaksięgowania tego poprawnie ale tak żebym nie
    > musiał podpisywać że mam cokolwiek zapłacić??

    pozdrowienia...

    Tomasz Marcin Hippe (tmh - 3/mia/100)

    COLISA Sklep Akwarystyczno-Zoologiczny w Internecie
    http://colisa.com.pl
    Aukcja zoologiczna w Internecie
    http://aukcja.colisa.com.pl

  • 3. Data: 2003-07-03 17:42:14
    Od: Marcin Lubojański <m...@p...pl>

    Osobnik podający się za Tomasz Marcin Hippe<t...@c...com.pl>
    nagryzmolił(a) w news:3F046982.2050702@colisa.com.pl:

    > IMHO nie powinni wogóle przysyłac f-ry. U siebie powinni zaksiegowac w
    > koszty reklamy. A jak już przysłali f-rę, to powinni za symboliczną
    > kwotę np 1 zł /jeden złoty/

    To co sugerujesz żebym zrobił? Mam ich męczyć żeby to inaczej
    zaksięgowali czy dać spokój i podpisać??

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański

  • 4. Data: 2003-07-03 17:50:33
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 3 Jul 2003 19:42:14 +0200, w <be1ptm$mha$1@inews.gazeta.pl>,
    Marcin Lubojański <m...@p...pl>
    napisał(-a):

    > To co sugerujesz żebym zrobił? Mam ich męczyć żeby to inaczej
    > zaksięgowali czy dać spokój i podpisać??

    Skreśl "do zapłacenia", napisz "zapłacono" i odeślij im :)

  • 5. Data: 2003-07-03 18:07:45
    Od: Marcin Lubojański <m...@p...pl>

    >Skreśl "do zapłacenia", napisz "zapłacono" i odeślij im :)

    Dostałem takiego maila od nich:
    "No takie sa reguły przy fiskalizowaniu tego typu spraw. Robiliśmy juz
    wiele
    konkursów i darowizn, zawsze jest to w ten sposób robione i nic sie nie
    dzieje. Wpłata faktycznie nie została dokonana, więc nie możemy napisać
    że
    była, bo by w kasie gotówki brakowało. Na pewno nie będziemy od Pana
    wymagać
    tej wpłaty, bo jest przecież adnotacja."

    Może bezpieczniej będzie skreślić 339zł i napisać "pozostało 0zł" ??

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański

  • 6. Data: 2003-07-04 10:16:23
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:be1rdi$q0m$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Marcin Lubojański
    > --
    > UWAGA KONKURS!! Wyślij swoją relcaję i wygraj roczną prenumeratę

    Witam,
    nie powinni przysłać faktury, przecież nic Ci nie sprzedają. Mają fakturę
    zakupu nagrody, którą księgują u siebie, przekazanie na nagrody dokumentują
    u siebie fakturą wewnętrzną (lub jak chcą- ich problem), od Ciebie pobierają
    podatek od wygranej i potwierdzenie odbioru nagrody - nic więcej. Pozostaje
    odesłanie nie podpisanej faktury z wyjaśnieniem, że faktura została
    niesłusznie wystawiona.
    Iwona

  • 7. Data: 2003-07-05 10:50:50
    Temat: Re[2]: faktura za wygraną w konkursie
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    >Radoslaw Poplawski napisal:
    RP> Skreśl "do zapłacenia", napisz "zapłacono" i odeślij im :)

    Zanim zaczniesz doradzac innym, to sie zastanow nad tym, czy nie sa to
    bzdury, bo w tym wypadku sa.

    1. Wystawiac KP lub adnotacje o zaplacie w imieniu firmy moze tylko
    osoba reprezentujaca ta firme. Taki dopies o zaplacie jak napisales,
    nie ma wiekszego znaczenia. Jesli kazdy by mogl sobie na fakturach
    zapisywac, ze zaplacone i odsylac je sprzedawcy, to jak myslisz, ile
    faktur byloby rzeczywiscie zaplaconych? Wydawaloby sie, ze elementarna
    logika...

    2. Do celow dowodowych takie poswiadczenie zaplaty tez powinno
    cechowac sie pewnymi elementami (kto, komu, ile, podpis
    przyjmujacego), a nie tylko zapiskiem, ze zaplacono. W sadzie moze byc
    powazny klopot z dochodzeniem swoich racji z takiego dowodu jak odreczny
    zapisek przez blizej niezidentyfikowana osobe informujacy o zaplacie.

    >Marcin Lubojańsk napisal zas:
    >Dostałem takiego maila od nich:
    >"No takie sa reguły przy fiskalizowaniu tego typu spraw.

    Nieprawda. To sa reguly wymyslone przez ignorantow albo cwaniakow.

    > Robiliśmy juz
    >wiele
    >konkursów i darowizn, zawsze jest to w ten sposób robione i nic sie nie
    >dzieje.

    Nie daj sie przekonywac takim argumentom. To, ze wiele razy zrobili
    cos nieprawidlowo, nie powoduje poprawnosci takiego dzialania.

    > Wpłata faktycznie nie została dokonana, więc nie możemy napisać
    >że była, bo by w kasie gotówki brakowało.

    A czemu miala by wplynac kasa, skoro nie bylo sprzedazy?

    > Na pewno nie będziemy od Pana
    >wymagać tej wpłaty, bo jest przecież adnotacja."

    Pewnie nie beda wymagac. Ale jesli beda?

    >Może bezpieczniej będzie skreślić 339zł i napisać "pozostało 0zł" ??

    Nie bezpieczniej (patrz wyzej). Nie masz rowniez prawa poprawiac
    faktury, bo ma do tego uprawnienia tylko jej wystawca (*).

    *pomijam noty korygujace, bo akurat w tej sytuacji nie maja
    zastosowania

    PS. Zrob tak jak napisala Iwona Slusarczyk.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 8. Data: 2003-07-05 12:01:25
    Temat: Re: Re[2]: faktura za wygraną w konkursie
    Od: Marcin Lubojański <m...@p...pl>

    Osobnik podający się za Krzysztof A. Ziembik<k...@r...pl>
    nagryzmolił(a) w news:96429563.20030705125045@rohar.pl:

> [...]
    >
    > *pomijam noty korygujace, bo akurat w tej sytuacji nie maja
    > zastosowania
    >
    > PS. Zrob tak jak napisala Iwona Slusarczyk.

    OK. A jeśli przyślą mi pismo "szefa" że nie będzie wymagał ode mnie
    zapłacenia tej faktury??
    Wtedy moge podpisać i odesłać fakturę?

    Nie chce im robić problemów, może i nie jest to wszystko tak jak być
    powinno, ale ... co mi do tego.
    Ja tylko chce mieć pewność że nie będą mogli ode mnie ściągnąć tych
    339zł.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański

  • 9. Data: 2003-07-06 22:42:07
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    5 Jul 2003 12:50:50 +0200, w <9...@r...pl>,
    k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik) napisał(-a):

> [...]
    > zapisywac, ze zaplacone i odsylac je sprzedawcy, to jak myslisz, ile
    > faktur byloby rzeczywiscie zaplaconych? Wydawaloby sie, ze elementarna

    Oczywiście. Elementarna logika każe domyślić się, że taka faktura jest
    raczej nieważna i na jej podstawie nikt nie będzie domagał się
    zapłaty, a przynajmniej nie będzie to takie proste.

    Nie potrzeba być Sherlockiem, żeby tego domyślić się.

  • 10. Data: 2003-07-07 18:31:00
    Temat: Re[4]: faktura za wygraną w konkursie
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    ML> OK. A jeśli przyślą mi pismo "szefa" że nie będzie wymagał ode mnie
    ML> zapłacenia tej faktury??
    ML> Wtedy moge podpisać i odesłać fakturę?

    To _uprawdopodabnia_, ze nie bedziesz w przyszlosci scigany, ale tego
    _nie gwarantuje_.

    ML> Nie chce im robić problemów, może i nie jest to wszystko tak jak być
    ML> powinno, ale ... co mi do tego.
    ML> Ja tylko chce mieć pewność że nie będą mogli ode mnie ściągnąć tych
    ML> 339zł.

    Zrob jak uwazasz - potencjalne konsekwencje juz znasz, a decyzji za Ciebie
    nikt nie podejmie.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl