    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[2]: faktura za wygraną w konkursie
    Date: 5 Jul 2003 12:50:50 +0200

    Witam.

    >Radoslaw Poplawski napisal:
    RP> Skreśl "do zapłacenia", napisz "zapłacono" i odeślij im :)

    Zanim zaczniesz doradzac innym, to sie zastanow nad tym, czy nie sa to
    bzdury, bo w tym wypadku sa.

    1. Wystawiac KP lub adnotacje o zaplacie w imieniu firmy moze tylko
    osoba reprezentujaca ta firme. Taki dopies o zaplacie jak napisales,
    nie ma wiekszego znaczenia. Jesli kazdy by mogl sobie na fakturach
    zapisywac, ze zaplacone i odsylac je sprzedawcy, to jak myslisz, ile
    faktur byloby rzeczywiscie zaplaconych? Wydawaloby sie, ze elementarna
    logika...

    2. Do celow dowodowych takie poswiadczenie zaplaty tez powinno
    cechowac sie pewnymi elementami (kto, komu, ile, podpis
    przyjmujacego), a nie tylko zapiskiem, ze zaplacono. W sadzie moze byc
    powazny klopot z dochodzeniem swoich racji z takiego dowodu jak odreczny
    zapisek przez blizej niezidentyfikowana osobe informujacy o zaplacie.

    >Marcin Lubojańsk napisal zas:
    >Dostałem takiego maila od nich:
    >"No takie sa reguły przy fiskalizowaniu tego typu spraw.

    Nieprawda. To sa reguly wymyslone przez ignorantow albo cwaniakow.

    > Robiliśmy juz
    >wiele
    >konkursów i darowizn, zawsze jest to w ten sposób robione i nic sie nie
    >dzieje.

    Nie daj sie przekonywac takim argumentom. To, ze wiele razy zrobili
    cos nieprawidlowo, nie powoduje poprawnosci takiego dzialania.

    > Wpłata faktycznie nie została dokonana, więc nie możemy napisać
    >że była, bo by w kasie gotówki brakowało.

    A czemu miala by wplynac kasa, skoro nie bylo sprzedazy?

    > Na pewno nie będziemy od Pana
    >wymagać tej wpłaty, bo jest przecież adnotacja."

    Pewnie nie beda wymagac. Ale jesli beda?

    >Może bezpieczniej będzie skreślić 339zł i napisać "pozostało 0zł" ??

    Nie bezpieczniej (patrz wyzej). Nie masz rowniez prawa poprawiac
    faktury, bo ma do tego uprawnienia tylko jej wystawca (*).

    *pomijam noty korygujace, bo akurat w tej sytuacji nie maja
    zastosowania

    PS. Zrob tak jak napisala Iwona Slusarczyk.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl