  • 1. Data: 2003-07-03 12:08:50
    Temat: Kumpela z głową w chmurach...
    Od: "BM" <b...@h...com>

    Sprawa ma się następująco:

    Koleżanka pracuje od listopada zeszłego roku na umowę o pracę w szpitalu. Jakoś kilka
    dni
    temu zeszła rozmowa na kwestie praca.podatki, poczas której okazało się, że
    dziewczyna nie
    miała zielonego pojęcia o czymś takim jak Urzędy Skarbowe, podatki itp.

    Zrobiła tylko wielkie oczy i zapytała: "To ja też muszę coś takiego zrobić?" (to o
    złożeniu PITu do 30 kwietnia :)

    No właśnie. Minęło już trochę czasu i zastanawiam się, co można jej doradzić.
    - Czy skoro pracowała tylko dwa miesiące w zeszłym roku, to dotyczy ją obowiązek
    składania
    zeznania? Nie sądzę, żeby z jej zarobkami przekroczyła kwotę wolną od podatku... :P
    - Czy powinna się sama pokornie udać do US z wyjaśnieniem, czy też ma czekać na
    odwiedziny
    smutnych panów (a nuż US o niej "zapomni")?
    - Czy i jak poważne sankcje jej grożą?

    Pozdrawiam
    BM

  • 2. Data: 2003-07-03 12:23:16
    Temat: Re: Kumpela z głową w chmurach...
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "BM" <b...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    czekać na odwiedziny
    > smutnych panów (a nuż US o niej "zapomni")?

    A dostała PIT11 z pracy? Jeżeli tak, to wątpię, żeby US o niej zapomniał
    :( Z-d pracy wysyła PIT-a i do US pracownika i daje pracownikowi. Jeżeli
    kwoty odpwiedniej nie przekroczyła to będzie miała zwrot podatku. Zawsze to
    coś. Ja bym poszła, powiedziała, że pierwsza praca, że nie wiedziałam... i
    zapytała co zrobić. Może wystarczy złożenie PIT-u rocznego i krótkiego
    pisemka z wyjaśnieniem opóźnienia...
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 3. Data: 2003-07-03 14:15:13
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:be1787$9s7$1@druid.ceti.pl...

> [...]
    > coś. Ja bym poszła, powiedziała, że pierwsza praca, że nie wiedziałam... i
    > zapytała co zrobić. Może wystarczy złożenie PIT-u rocznego i krótkiego

    A czy nie jest tak, że jeśli to jedyna praca w ciągu roku to podatnika
    rozlicza zakład pracy?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-07-03 14:54:21
    Od: b...@w...net.pl (bgl)

    BaLab wrote:

    > A czy nie jest tak, że jeśli to jedyna praca w ciągu roku to podatnika
    > rozlicza zakład pracy?

    Owszem, pod warunkiem że
    - było to jedyne źródło dochodu w roku podatkowym
    - podatnik był pracownikiem tej firmy przez cały rok podatkowy

    Bożena

  • 5. Data: 2003-07-03 18:16:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bgl napisał:

    > Owszem, pod warunkiem że
    > - było to jedyne źródło dochodu w roku podatkowym
    > - podatnik był pracownikiem tej firmy przez cały rok podatkowy

    Oraz złozył odpowiednie ośwaidczenie. Zakład pracy nie może z wlasnej
    woli sam rozliczyc pracownika, ten musi zadeklarować że tego chce.
    Na piśmie - jest do tego specjalny druk, nie pamiętam w tej chwili numeru.

    Jeżeli pracownik nie zadeklaruje że chce aby rozliczył go pracodawca to
    dostaje PIT-11 i dalej sam sie o siebie martwi.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-07-04 11:04:31
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jeżeli pracownik nie zadeklaruje że chce aby rozliczył go pracodawca to
    > dostaje PIT-11 i dalej sam sie o siebie martwi.

    podejrzewam, ze jezeli nie jest ordynatorem to przez 2 miesiace nie
    przekroczyla kwoty wolnej od podatku - w koncu co szpital to szpital ;-)))

    --
    Matovy

  • 7. Data: 2003-07-04 11:16:14
    Od: "BM" <m...@f...math.put.poznan.pl>

  • 8. Data: 2003-07-04 11:48:34
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > podejrzewam, ze jezeli nie jest ordynatorem to przez 2 miesiace nie
    > przekroczyla kwoty wolnej od podatku - w koncu co szpital to szpital ;-)))

    Ale ten fakt nie zwalnia od złożenia pitu rocznego. Jej podatek do US został
    odprowadzony i pewnie dostanie zwrot całości. Przypuszczasz, że go nie chce?
    ;-)
    pzdr
    Kasia

  • 9. Data: 2003-07-04 12:38:22
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    > Ale ten fakt nie zwalnia od złożenia pitu rocznego. Jej podatek do US został
    > odprowadzony i pewnie dostanie zwrot całości.

    Mysle ze jesli grzywienka bedzie chocby rowna temu zwrotowi, to bedzie i tak spory
    sukces :)

  • 10. Data: 2003-07-04 12:52:15
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "SDD" <n...@s...strefa.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Mysle ze jesli grzywienka bedzie chocby rowna temu zwrotowi, to bedzie i
    tak spory sukces :)

    Odpukaj! :-)
    Moze akurat urzednikowi spodoba sie usmiech "kumpeli z glowa w chmurach'...
    ;-)
    pzdr
    Kasia
    PS: a US w takich przypadkach to naklada grzywne wszystkim jak leci, czy
    jakos wybiorczo?