  • 11. Data: 2015-07-14 12:22:22
    Temat: Re: faktura zaliczka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jul 2015, Maciek wrote:

    > Czyli teraz po otrzymaniu wpłaty (zaliczki) od razu się ją księguje
    > i odprowadza podatek dochodowy

    Ech... art.19 oczywiscie jest z PTU!
    Dochodowego jak nie było tak nie ma.

    > (od razu, czyli mam na myśli w aktualnym
    > okresie rozliczeniowym)?

    A nie nie!

    > Dałbym sobie coś uciąć, że jakiś czas temu
    > zaliczki księgowało się dopiero po dostarczeniu towaru/usługi,

    Jest tak samo jak było: jest faktura (i PTU), nie ma dochodowego.
    Art.14.3 na razie nikt nie skreślił!

    > którego dotyczyła zaliczka i wystawieniu końcowej faktury.

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html
    +++
    3. Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się:
    1) pobranych wpłat lub zarachowanych należnoœci na poczet dostaw
    towarów i usług, które zostanš wykonane w następnych okresach
    sprawozdawczych, a także otrzymanych lub zwróconych pożyczek (kredytów),
    w tym również uregulowanych w naturze, z wyjštkiem skapitalizowanych
    odsetek od tych pożyczek (kredytów);
    2) kwot naliczonych, lecz nieotrzymanych odsetek od należnoœci, w tym
    również od udzielonych pożyczek;
    ---

    pzdr, Gotfryd