  • 1. Data: 2004-06-17 19:03:48
    Temat: faktura zaliczkowa
    Od: "marta" <m...@p...onet.pl>

    dostałam fakturę zaliczkową na zakup samochodu. jak ją zaksięgować? czy
    normalnie w środki transportu i odliczyć vat (jest to samochód ciężarowy?

  • 2. Data: 2004-06-17 21:22:30
    Temat: Re: faktura zaliczkowa
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik marta napisał:

    > dostałam fakturę zaliczkową na zakup samochodu. jak ją zaksięgować? czy
    > normalnie w środki transportu i odliczyć vat (jest to samochód ciężarowy?

    VAT odliczasz w miesiącu otrzymania faktury lub w nastepnym bez względu
    na to czy to zaliczka czy właściwa sprzedaż.

    Ale gdzie ty to chcesz księgować?? W KH? (W KPiR nie księguje się
    przecież zakupu ŚT tylko amortyzację a tą liczyc mozna dopiero od
    momentu przekazania ŚT do użytkowania).
    Nie możesz zaksiegować nabycia środka trwałego przed jego przyjęciem do
    uzytkowania. A skoro faktura na zaliczkę to samochodu jeszcze nie ma.
    Pozostaja ŚT w budowie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-06-18 16:50:41
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

> [...]
    > Nie możesz zaksiegować nabycia środka trwałego przed jego przyjęciem do
    > uzytkowania. A skoro faktura na zaliczkę to samochodu jeszcze nie ma.

    Jesteś pewna Maddy? Bo ja nie:
    Czy zaliczka (jakakolwiek) jest KUP? Nie.
    To jak odliczyć VAT od czegoś co nie jest kosztem?
    Taki mam dylemat

    pzdr

    Tomek

  • 4. Data: 2004-06-18 22:32:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jun 2004, Tomasz Staszewski wrote:

> [...]
    > + > VAT odliczasz w miesiącu otrzymania faktury lub w nastepnym bez względu na
    > + > to czy to zaliczka czy właściwa sprzedaż.
    [...]
    > + Jesteś pewna Maddy? Bo ja nie:
    > + Czy zaliczka (jakakolwiek) jest KUP? Nie.
    > + To jak odliczyć VAT od czegoś co nie jest kosztem?

    A co ma koszt do VATu ?
    Wymóg dla VATu jest "nie mogłoby być kosztem" (a nie "NIE JEST" !).
    Przecież zaliczka będzie mogła być kosztem...jak transakcja zostanie
    dokończona :) (zaliczka, jak by nie patrzeć, to IMHO nie pożyczka
    tylko część *całej* transakcji !)
    Coś źle myślę ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-06-19 04:08:37
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Przecież zaliczka będzie mogła być kosztem...jak transakcja zostanie
    > dokończona :) (zaliczka, jak by nie patrzeć, to IMHO nie pożyczka

    Sam pisałeś, w wątku o FVZ w programie wf mag, że faktura jest na
    zaliczkę, a nie na towar docelowy. A zaliczka nie mogłaby być.

    Coś źle myślę? :-)

    pzdr

    Tomek

  • 6. Data: 2004-06-19 11:51:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jun 2004, Tomasz Staszewski wrote:
    [...]
> [...]
    > + Sam pisałeś, w wątku o FVZ w programie wf mag, że faktura jest na zaliczkę, a
    > + nie na towar docelowy. A zaliczka nie mogłaby być.

    Hm... zabiłeś kawałek ćwieka. Odkładam na półkę "obejrzeć" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-06-21 07:07:44
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/18/2004 6:50 PM, Użytkownik Tomasz Staszewski napisał:

    > Jesteś pewna Maddy? Bo ja nie:
    > Czy zaliczka (jakakolwiek) jest KUP? Nie.
    > To jak odliczyć VAT od czegoś co nie jest kosztem?
    > Taki mam dylemat

    Nie twórz dylematów tylko czytaj ustawę: art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. b

    --
    /sl