  • 1. Data: 2004-06-17 16:53:07
    Temat: ZUS - zasiłek chrobowy
    Od: "Ewa" <e...@s...pl>

    Witam szanownych grupowiczow.
    Proszę o podpowiedź i pomoc.Mam założoną DG do 30 .06.04 jestem zatrudniona
    na umowę o pracę no wiadomo ze płacę do ZUS zdrowotne.Obecnie jestem na
    zwolnieniu lekarski do 28.06.04 ale choroba moja dopiero została wykryta i
    wymaga dalszego leczenia.Tu moje pytanie czy należy mi się zasiłek chorobowy
    0d 01.07.04 z ZUS i jak ma być wystawione dalsze zwolnienie
    lekarskie.Kadrowa poinformowała mnie,że lekarz musi rozbić zwolnienie na 29
    i 30.06.04 na firmę w której mam umowę i resztę dni na moją firmę czyli DG
    .Proszę o pomoc i dalsze wskazówki co mam załatwić w ZUS-ie.
    z góry bardzo dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2004-06-17 17:58:34
    Temat: Re: ZUS - zasiłek chrobowy
    Od: "C.O.D." <c...@n...pl>

    Dokładnie tak 2 dni na zakład pracy i kolejne z DZ. Obecnie z DG nie
    przysługuje ci chorobowe, przysługuje ono natomiast w miejscu gdzie jest
    opłacana składka na ubezp. chor. t.j. w Twoim zakładzie pracy. Po 30 musisz
    zgłosić(opłacić w następnym m-cu) wszystkie składki ZUS z DG sugeruję
    również ubezp. chor (jest dobrowolne ale w Twoim przypadku to jedyne
    wyjście) w kolejnym m-cu otrzymasz zasiłek chorobowy.