  • 1. Data: 2004-06-17 18:58:16
    Temat: Oświadczenie skierowane do US--WAŻNE!!!
    Od: "noname" <s...@p...onet.pl>

    Serdecznie witam.
    Prowadzę działalność od 3 lat. Świadczę usługi budowlano-montażowe.
    Prowadząc ewidencję podatku VAT księgowałem faktury z datą wystawienia
    zamiast zapłaty. Ponieważ zrobienie korekt z tak długiego okresu jest bardzo
    kłopotliwe, a popełniany błąd nie miał wpływu na całokształt podatku
    należnego jak również naliczonego, chciałbym napisać oświadczenie o
    zaistniałej sytuacji nim dopadnie mnie kontrola.:-). Czy to dobry pomysł?
    Czy jest szansa żeby takie oświadczenie załatwiło sprawę? Jak sformułować
    takie pisemko????
    Z góry dziękuję za wszelkie rady.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-06-17 19:33:02
    Temat: Re: Oświadczenie skierowane do US--WAŻNE!!!
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <s...@p...onet.pl> napisal(a):
> [...]
    > Czy jest szansa żeby takie oświadczenie załatwiło sprawę? Jak sformułować

    Ale czekaj - jeśli robiłeś tak konsekwentnie, to w czym problem?
    Stosujesz metodę memoriałową i wszystko OK.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-06-17 21:17:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Ale czekaj - jeśli robiłeś tak konsekwentnie, to w czym problem?
    > Stosujesz metodę memoriałową i wszystko OK.

    Samotnik, czytaj uważnie.
    Usługi budowlano - montażowe. Tu juz powinno ostrzegawczo dzwonić!
    Od wieków szczególny moment powstania obowiązku podatkowego - w momencie
    otrzymania całości lub czesci zapłąty, nie później niż 30 dni od
    wykonania usługi (odbioru robót).

    Wracając do meritum - za to że zaewidencjonowałeś VAT za wczesnie i za
    wczesnie odprowadziłes podatek raczej nikt Ci nic nie zrobi.
    A nawet gdyby ktos sie czepiał to masz duże (wręcz olbrzymie) szanse sie
    wybronic bo nie uszczupliłes przychodów skarbu państwa.

    Możesz dla bezpieczeństwa wysłać do US zapytanie w tej sprawie.
    Ale ja bym nic nie robiła. Sama miałam kiedyś taki przypadek,
    zaewidencjonowano sprzedaz uslug budowlanych na bardzo duża kwotę o
    miesiąc za wczesnie. UKS to kontrolował, troche pomruczeli ale machnęli
    ręką.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl