  • 11. Data: 2010-06-04 08:51:15
    Temat: Re: faktury korekty z allegro, walek ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jun 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    [...komuś, BTW - zostawiaj lub wstawiaj oznaczenia...]

    > ktorych dokladnie ? falktura ma zawierac stan faktuyczny, jezlei sie zmienil
    > trzeba ja skorygowac.

    W sumie to bardziej mam pytanie niż stwierdzenie, jako że nie próbowałem
    (wcześniej) z przepisami w garści zabrać się za taki przypadek.

    To co piszesz wygląda na oczywiście słuszne jeśli mamy *dwie* usługi:
    usługę za marzec i usługę za kwiecień.

    Co, jeśli jest to *jedna* usługa?
    W szczególności - jeśli jest to usługa ciągła?

    Dla uproszczenia przyjmijmy przypadek czegoś prostszego: usługa, jedna
    usługa, trwająca dwa miesiące.
    Możliwe jest zarówno uregulowanie takie, że faktura wystawiana jest
    raz, na koniec.
    Możliwe jest również takie uregulowanie, że wystawiona zostanie
    f-ra częściowa za marzec i faktura końcowa za kwiecień.
    Ta marcowa jak widać wynika z *czysto umownych* uregulowań.

    I teraz jedziemy :)

    Czy owe uregulowania mogą przewidywać, że ewentualne różnice w stanie
    cywilnoprawnym i faktycznym realizacji umowy *nie* będą korygowane
    na bieżąco, lecz rozliczane w fakturze końcowej?
    Niby dlaczego nie - skoro zakres tego co reguluje f-ra częściowa
    można ustalić dowolnie (z ograniczeniem narzuconym ustawą, dość
    "luźnym")?

    No to co stoi na przeszkodzie, jeśli umowa obejmuje więcej okresów,
    aby przewidywała iż "rozliczenie" niezgodności danego okresu dokonywane
    jest nie w fakturze za n-ty okres, lecz n+1 (pomimo, że za n-ty okres
    wystawiana jest faktura)? Przykładowo umowa "o zbudowanie", na parę m-cy,
    za 1 miesiąc wykopanie fundamentów, za 2 miesiąc zalanie fundamentów
    i rozliczenie wykopania, za 3 miesiąc postawienie murów i rozliczenie
    zalania fundamentów...

    I pytanie końcowe - jaki konkretnie przepis zabrania takiej konstrukcji
    w przypadku umowy ciągłej?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-06-04 09:21:39
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    >Oczywiście, ale tutaj sie nie zmienił

    a zwrot prowizji nie jest odpowiednikiem zwrotu towaru ?

  • 13. Data: 2010-06-04 09:23:53
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    usluga jest rozliczana na allegro w przypadku kont fakturowych co miesiac.
    W sklad prowizji na pozycji faktury (usluga posrednictwa allegro) wchodzi
    miedzy innymi prowizja
    ktora zostaje zwrocona w kolejnym miesiacu, w takim przypadku mamy chyba do
    czynienia z czyms na wzor
    zwrotu towaru czyli pociagac to powinno za soba skorygowanie tej faktury, ja
    to tak na chlopski rozum odbieram .

  • 14. Data: 2010-06-04 09:25:15
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    stan faktuczny jezeli chodzi o maj sie zmienil poniewaz za MAJ zwrocono
    czesc prowizji.
    Ty mi tlumaczyles na swoj ssposob na a. a ja sie z Toba nie zgodzilem,
    dlatego tu pisalem,by uzyskac odpowiedz miedzy innymi Gorfryda ktory sie na
    tym zna

  • 15. Data: 2010-06-04 09:26:38
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Usługa wykonana w maju była prawidłowa i za nią zapłaciłeś - nie ma
    > podstaw do korekty.

    skoro nazwali te czynnosc zwrotem prowizji to znaczy ze prowizja w popzednim
    miesiacu pobrana ulegla zmianie i trzeba to udokumentowac koniec i kropka.

  • 16. Data: 2010-06-04 09:28:12
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>
    napisał w wiadomości news:huagnb$nq1$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > do czynienia z czyms na wzor
    > zwrotu towaru czyli pociagac to powinno za soba skorygowanie tej faktury,

    a zreszta chyba zadzwonie do US :)

  • 17. Data: 2010-06-04 10:15:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-06-2010 o 11:21:39 wspolna-flaszka.pl

    > a zwrot prowizji nie jest odpowiednikiem zwrotu towaru ?

    A oznaczyłeś monety/banknoty flamastrem?

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2010-06-04 10:58:07
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 04-06-2010 11:26, wspolna-flaszka.pl pisze:

    > skoro nazwali te czynnosc zwrotem prowizji to znaczy ze prowizja w popzednim
    > miesiacu pobrana ulegla zmianie i trzeba to udokumentowac koniec i kropka.

    Opłata za usługę "pośrednictwo" za maj nie uległa zmianie.
    Za miesiąc czerwiec dostałeś tańszą usługę niż w maju. Koniec i kropka.

    Jak ktoś Ci wystawi fakturę za "remont łazienki" i powie, że w tym były
    2 uderzenia młotkiem po 5 zł = 10 zł, a okaże się, że było jedno
    uderzenie, to możecie się umówić, że OK, było 1 uderzenie po 10 zł, za
    to przy remoncie kuchni (np.w następnym miesiącu) jedno uderzenie
    dostaniesz gratis.

    Umawiasz się z fachowcem na cenę remontu jako całości, a to że robicie
    sobie *pomocniczą* rozpiskę poszczególnych czynności to już wasza
    sprawa, pomocna w celach dowodowych przed sądem w przypadku sporu.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2010-06-04 11:43:56
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 04-06-2010 o 11:21:39 wspolna-flaszka.pl

    > a zwrot prowizji nie jest odpowiednikiem zwrotu towaru ?
    >

    >A oznaczyłeś monety/banknoty flamastrem?

    a jakie to ma znaczenie ?

  • 20. Data: 2010-06-04 11:45:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wspolna-flaszka.pl,

    Friday, June 4, 2010, 11:26:38 AM, you wrote:

    > skoro nazwali te czynnosc zwrotem prowizji to znaczy ze prowizja w popzednim
    > miesiacu pobrana ulegla zmianie i trzeba to udokumentowac koniec i kropka.

    Połóż się na podłodze i zacznij kopać nóżkami i wymachiwać rączkami.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl