  • 1. Data: 2002-04-01 13:41:20
    Temat: faktury-pisanie i drukowanie-2 pytania.
    Od: "Marcin Karpiński" <m...@o...plANTYSPAM>

    Witam;
    mam 2 pytania związane z pisaniem faktur:

    1.Dotychczas faktury drukowałem na drukarce igłowej-papier
    smokopiujący,oryginał i kopia miały 2 różne kolory.Niestety drukarka się
    zepsuła,a ponieważ posiadam drukarkę atramentową,to mam pytanie:czy można na
    niej wydrukować 2 egzemplarze faktury,oba w takim samym kolorze(białe) i
    jakoś je oznaczyć,że jedna to oryginał a druga to kopia?I np.na fakturze
    trzeba się podpisać-to czy w takim przypadku trzeba by się podpisywać 2
    razy?A może trzeba zrobić tak że wydrukować 1 egzemplarz i odbić na
    ksero?Nie wiem,może ktoś z Was drukuje faktury na atramentówce?
    Jakiś czas temu dostałem korektę faktury właśnie tak jak piszę-byłu 2
    egzemplarze,papier nie-samokopiujący,więc chyba można...?

    2.Mam wystawić pewnemu zakładowi fakturę za świąteczne bony towarowe,i nie
    wiem jaką zaznaczyć stawkę VAT na fakturze-0% czy może zwolnione,a może to
    się nie wystawia na fakturze tylko na jakimś rachunku?

    Przepraszam że tak namieszałem,ale sam nie wiem co robić...jak nie to nową
    drukarkę trzeba będzie kupić.. :(

    ODPISUJĄC USUŃ "ANTYSPAM"Z MOJEGO ADRESU
    #############
    WYŻEJ NIŻ TEN ŚWIAT
    WZNOSI SIĘ SYJON
    PONAD WSZELKI GRZECH
    ŚWIĘTA GÓRA SYJON
    GÓRA MIŁOSIERDZIA
    GÓRA POJEDNANIA
    ŚWIĘTA GÓRA SYJON
    IDŹ NA GÓRĘ SYJON...

  • 2. Data: 2002-04-01 18:49:12
    Temat: Re: faktury-pisanie i drukowanie-2 pytania.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Apr 2002, Marcin Karpiński wrote:
    [...]
> [...]
    >+ jakoś je oznaczyć,że jedna to oryginał a druga to kopia?I np.na fakturze

    Dokładnie tak: drukuję raz "papier" z podtytułem "ORYGINAŁ"
    i drugi raz z napisem "KOPIA".

    >+ trzeba się podpisać-to czy w takim przypadku trzeba by się podpisywać 2
    >+ razy?

    Podpisywać każdy osobno. Zreztš kopia - grunt żeby była
    przez odbiorcę podpisana (AFAIK).

    >+ A może trzeba zrobić tak że wydrukować 1 egzemplarz i odbić na
    >+ ksero?

    ...którą to kopię musiałbyś uwiarygodnić autografami i czytelnym
    oznaczeniem że to jest KOPIA (ciekawe jak byś wyciął napis
    "oryginał" ??)

    >+ Nie wiem,może ktoś z Was drukuje faktury na atramentówce?

    Bez znaczenia ! :)

    >+ Jakiś czas temu dostałem korektę faktury właśnie tak jak piszę-byłu 2
    >+ egzemplarze,papier nie-samokopiujący,więc chyba można...?

    Można, bardzo wielu tak drukuje, nie znam przypadku żeby
    komuś się "nie podobało" -:)

    >+ 2.Mam wystawić pewnemu zakładowi fakturę za świąteczne bony towarowe,i nie
    >+ wiem jaką zaznaczyć stawkę VAT na fakturze-0% czy może zwolnione,a może to
    >+ się nie wystawia na fakturze tylko na jakimś rachunku?

    Wolałbym ci nie namieszać - sprawdź googlem: groups.google.com,
    wybrać "zaawansowane szukanie", zaaplikować grupę pl.*.podatki,
    oznaczyć "ostatnie 3 miesiące" a jako tekst do szukania podać:
    bon bony towarowe towarowy
    Była zacięta dyskusja (niedawno) to coś znajdziesz :)

    >+ Przepraszam że tak namieszałem,ale sam nie wiem co robić...jak nie to nową
    >+ drukarkę trzeba będzie kupić.. :(

    BAAARDZO proszę, nie przesadzaj !
    A co zrobisz jak kupisz laserową ?? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-01 20:22:04
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > On Mon, 1 Apr 2002, Marcin Karpiński wrote:

    > ...którą to kopię musiałbyś uwiarygodnić autografami i czytelnym
    > oznaczeniem że to jest KOPIA (ciekawe jak byś wyciął napis
    > "oryginał" ??)

    Drukuje sie kartke z napisem ORYGINAŁ/KOPIA i potem na jednym egzemplarzu
    skreśla jedno, a na drugim drugie.

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2002-04-02 08:58:59
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    nie trzeba kupowac nowej drukarki
    kup poprostu papier biały formatu a4 i drukuj po 2 razy
    tylko musza tam się mieścić słowa oryginał a na drugiej kopia
    jeżeli program drukuje to na jednym skreślasz oryginał na drugim kopia
    a jeżeli nie drukuje to pisz ręcznie albo zrób sobie pieczęć będzie szybciej
    a co do bonów, to nie mam pewności ale chyba jako zw. ale to nie ręczę,
    muszę poczytać a w tej chwili jestem w przeprowadzce, więc to trochę potrwa
    pozdrawiam
    justyna

    Użytkownik "Marcin Karpiński" <m...@o...plANTYSPAM> napisał w
    wiadomości news:a89o4s$n8o$1@news.tpi.pl...

  • 5. Data: 2002-04-02 11:54:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "justyna" <s...@w...pl> [...]

    > a co do bonów, to nie mam pewności ale chyba jako zw. ale to nie ręczę,
    > muszę poczytać a w tej chwili jestem w przeprowadzce, więc to trochę
> [...]

    Ale czy ten "bon" to jest towar lub usluga ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-04-03 17:46:17
    Od: "ZWAN" <z...@p...onet.pl>

    pobierz sobie z mojej strony http://www.zwan.com.pl DARMOWY program do
    wystawiania faktur VAT i po sprawie.
    Możesz określić samodzielnie czy ma być drukowana faktura jako oryginał,
    kopia, duplikat czy proforma

    --
    Dariusz Żwan
    http://www.zwan.com.pl

  • 7. Data: 2002-04-08 11:15:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Apr 2002, Stryket wrote:

    >+ > pobierz sobie z mojej strony http://www.zwan.com.pl DARMOWY program do
    [...]
    >+ a vat za program kto zapłaci ?

    Zawzięty jakby w skarbówce pracował...
    Słuchajcie (czytajcie :)), ponieważ do consesnusu trudno dojść,
    to może by *JEDNAK* takie programy wyceniać.

    Konkretnie na dwa grosze (0.02zł).
    I zgodnie z zasadami księgowości odprowadzić VAT...
    -;>

    Pozdrowienia, Gotfryd