  • 1. Data: 2002-03-31 22:19:49
    Temat: zabawki 12%
    Od: "Witek Pluszczak" <m...@p...onet.pl>

    Cze:o))
    Mam pytanie : co ze starym towarem zakupionym na 7% ? Mam to sprzedawać na
    12 % VAT, i wtedy 5% w plecy ?
    A może zmaina VAT-u dotyczy trowarów dopiero wyprodukowanych i zakupionych
    po 25.03 ???

    Witek.

  • 2. Data: 2002-04-01 13:33:43
    Temat: Re: zabawki 12%
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Witek Pluszczak wrote:

> [...]
    > 12 % VAT, i wtedy 5% w plecy ?
    > A może zmaina VAT-u dotyczy trowarów dopiero wyprodukowanych i zakupionych
    Zwróc uwagę że podatek VAT nie dotyczy samego towaru ale czynności jego
    sprzedaży. Jeżeli czynność jest dokonan po zmianie stawek, musisz stosować
    nowe.
    Jeżeli sprzedajesz VATowcowi, to nic nie tracisz - po prostu dajesz większy
    VAT.
    Jeżeli osobom fizycznym, to musisz sie zastanowic czy klienci "strawią"
    podwyżkę spowodowaną wzrostem VATu. Jeżeli nie, musisz zmniejszyc cenę
    netto, aby brutto sie nie podniosła.

    Tylko tyle i aż tyle.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-04-04 20:48:34
    Od: "Witek Pluszczak" <m...@p...onet.pl>

    Cze:o))

    Dzięki za info ! :o))
    Niestety jest tak jak sie obawiałem :o((

    Witek.

  • 4. Data: 2002-04-06 05:25:23
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Mon, 01 Apr 2002 15:33:43 +0200, w
    <n...@l...localdomain>, Magdalena Woloszyk
    <m...@e...com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > nowe.
    > Jeżeli sprzedajesz VATowcowi, to nic nie tracisz - po prostu dajesz większy

    A nieprawda.
    Towar objęty starą stawką 7% (a teraz 12%) sprzedajesz aż do
    wyczerpania zapasów.

  • 5. Data: 2002-04-06 05:26:00
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 4 Apr 2002 22:48:34 +0200, w <a8ie8t$das$1@news.tpi.pl>, "Witek
    Pluszczak" <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Niestety jest tak jak sie obawiałem :o((

    Spokojnie, nie ma się czego bać :).
    Możesz nadal sprzedawać ten towar ze stawką 7%.

  • 6. Data: 2002-04-06 13:51:16
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Spokojnie, nie ma się czego bać :).

    > Możesz nadal sprzedawać ten towar ze stawką 7%.

    BZDURA !!!

    Maddy napisała, dlaczego należy stosować nową stawkę.
    IMHO wiarygodność Maddy na grupie jest od dawna ugruntowana :) i jej słowa
    mają odpowiednią wagę.

    Radosławie uważam, że odpisałeś na post bez zastanowienia i twoim zamiarem
    nie było celowe wprowadzenie pytającego w błąd.
    Jednak takie zachowanie podważa wiarygodność grupy w zakresie kompetencji
    piszących i rzetelności udzielanych odpowiedzi.
    Proszę cię, w przyszłości powstrzymaj się od wypowiedzi w takim stylu.

    Przy okazji, uważam, że grupa nie powinna zostawiać tego typu odpowiedzi
    bez komentarza.

    Ryszard G.

  • 7. Data: 2002-04-07 12:20:29
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 6 Apr 2002 15:51:16 +0200, w <a8muc7$r2e$1@news.tpi.pl>, "Ryszard
    G" <r...@p...fm> napisał(-a):

> [...]
    > Jednak takie zachowanie podważa wiarygodność grupy w zakresie kompetencji
    > piszących i rzetelności udzielanych odpowiedzi.

    Niestety, to Twój post jest bzdurą. Towar ten nadal można sprzedawać
    ze stawką 7%.

    > Proszę cię, w przyszłości powstrzymaj się od wypowiedzi w takim stylu.

    Nie mam zamiaru. A Ty na przyszłosc zabieraj glos na tematy, o ktorych
    masz pojecie.

  • 8. Data: 2002-04-07 12:56:00
    Temat: Re[2]: zabawki 12%
    Od: b...@i...pl (biurach)

    przeczytałem, Radosław,

    Sunday, April 07, 2002, 2:20:29 PM, you wrote:

    RP> Niestety, to Twój post jest bzdurą. Towar ten nadal można sprzedawać
    RP> ze stawką 7%.

    RP> Nie mam zamiaru. A Ty na przyszłosc zabieraj glos na tematy, o ktorych
    RP> masz pojecie.

    Zabawki od 26,03 są na 12%, nie ma zaczenia z jaką stawką były
    kupione, gdyby można było sprzedawać je na 7% to w ustawie/rozporz.
    byłoby zapisane "że należy zrobi spis takowych towarów" i do ich
    wyprzedaży stosować dotychczasową stawkę, a zapisu nie ma.

    --
    Pozdrawiam,
    biurach mailto:b...@i...pl

  • 9. Data: 2002-04-07 13:25:47
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    > Niestety, to Twój post jest bzdurą. Towar ten nadal można sprzedawać
    > ze stawką 7%.

    > Nie mam zamiaru. A Ty na przyszłosc zabieraj glos na tematy, o ktorych
    > masz pojecie.

    Nie masz racji !!!
    Stawki VAT dotyczą czynności sprzedaży towaru a nie samego towaru.
    Czy byłbyś uprzejmy wskazać, na podstawie jakich przepisów opierasz swoje
    racje ?

    Podejmuję polemikę z tobą, tylko dlatego, że coś podobnego miało już
    miejsce w przeszłości ( np. w momencie wprowadzenia VAT ) i sam to
    przerabiałem.

    Nawet gdyby było tak jak piszesz, ( co w Polsce nie jest niemożliwe, bo
    nie byłoby to największą bzdurą z jaką się spotkałem ), to jest to
    technicznie niewykonalne.
    Po sporządzeniu inwentaryzacji na dzień zmiany stawek, musiała by być
    prowadzona ewidencja ilościowa spisanych zapasów w sklepie detalicznym, co
    bez zastosowania komputera nie jest możliwe w sposób, który byłby
    prawidłowy i rzetelny dla US.
    "Przerabiałem" to w zakresie akcyzy na nieobanderolowane, importowane
    wyroby winiarskie kilka lat temu i dokładnie wiem, jakie są problemy z
    tego typu "akcjami".

    Ryszard G.

  • 10. Data: 2002-04-09 16:02:55
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 7 Apr 2002 15:25:47 +0200, w <a8ph8h$jcu$1@news.tpi.pl>, "Ryszard
    G" <r...@p...fm> napisał(-a):

    > Stawki VAT dotyczą czynności sprzedaży towaru a nie samego towaru.
    > Czy byłbyś uprzejmy wskazać, na podstawie jakich przepisów opierasz swoje
    > racje ?

    No to masz problem z udowodnieniem tego, ponieważ w przypadku
    sprzedaży towaru z złym SWW sądy już orzekały, że za prawidłowe
    określenie stawki odpowiada producent.

    > Podejmuję polemikę z tobą, tylko dlatego, że coś podobnego miało już
    > miejsce w przeszłości ( np. w momencie wprowadzenia VAT ) i sam to
    > przerabiałem.

    Dlatego odsyłam do tejże gazety, gdzie jest to opisane.

> [...]
    > prowadzona ewidencja ilościowa spisanych zapasów w sklepie detalicznym, co
    > bez zastosowania komputera nie jest możliwe w sposób, który byłby

    Nie wiem jakie są możliwości kas fiskalnych, ale nie wydaje mi się to
    aż takim problemem. Przy sprzedaży hurtowej problemu nie ma -- nowy
    towar przyjmuje się pod nowym kodem.