  • 1. Data: 2007-02-07 18:17:14
    Temat: firma chce pokrywac wszystkie dodatkowe koszty związane z moja DG
    Od: d...@p...onet.pl

    Chcąc, niechcąc zostałem postawiony w sytuacji kiedy muszę założyć
    własną DG i swiadczyć usługi na rzecz swojego byłego pracodwacy
    ( sprawy zmiany przepisów od nowego roku zostały rozwiązane ).
    Pracodwaca zgodził się pokrywać wszystkie koszty mojej działalności,
    więc umawiając się z nim na np. 1000zł miesiecznie, wystawiam f-re na
    1000+ZUS+ZDROWOTNE+VAT (?)

    NIczego nie produkuje, będzie to tylko moja praca, więc kosztów nie
    bedzie prawie wcale. Wybrałem ryczał 8,5% i to jest załatwione ( są to
    usługi cateringowe )

    A jak wygląda sprawa VATu ? Być czy nie być VATowcem ? Jeżeli
    wystawiam f-re powiększoną o VAT, opłacam VAT, to później moge sobie
    zapłacony VAT odliczyć od zakupów np. paliwa tak ?

  • 2. Data: 2007-02-07 18:49:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    <d...@p...onet.pl> w
    ups.com>:

    > Chcąc, niechcąc zostałem postawiony w sytuacji kiedy muszę założyć
    > własną DG i swiadczyć usługi na rzecz swojego byłego pracodwacy
    > ( sprawy zmiany przepisów od nowego roku zostały rozwiązane ).

    Czyli? Zapisy w umowie zawarte w celu obejścia obowiązujących przepisów?
    No to nie zostały załatwione IMHO...

    > Pracodwaca zgodził się pokrywać wszystkie koszty mojej działalności,
    > więc umawiając się z nim na np. 1000zł miesiecznie, wystawiam f-re na
    > 1000+ZUS+ZDROWOTNE+VAT (?)

    Wszystkie koszty? A co np. z urlopem? A jak zachorujesz -- opłacasz
    chorobowe od odpowiedniej kwoty?

    > NIczego nie produkuje, będzie to tylko moja praca, więc kosztów nie
    > bedzie prawie wcale. Wybrałem ryczał 8,5% i to jest załatwione ( są to
    > usługi cateringowe )

    Bez kosztów przy catteringu? To znaczy nie Twój samochód, zaplecze
    gastronomiczne? To co to za cattering?

    > A jak wygląda sprawa VATu ? Być czy nie być VATowcem ? Jeżeli
    > wystawiam f-re powiększoną o VAT, opłacam VAT, to później moge sobie
    > zapłacony VAT odliczyć od zakupów np. paliwa tak ?

    O proszę już sie samochód i paliwo do niego pojawia...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-02-07 19:12:24
    Od: d...@p...onet.pl

    > Wszystkie koszty? A co np. z urlopem? A jak zachorujesz -- opłacasz
    > chorobowe od odpowiedniej kwoty?

    Za urlop mi płaci, niestety opcji choroby nie ma :/

    > Bez kosztów przy catteringu? To znaczy nie Twój samochód, zaplecze
    > gastronomiczne? To co to za cattering?

    Faktury będę wystawiał jako usługi gastronomiczne ( catteringowe ),
    jednakze moja praca nie ma nic wspolnego z przygotowywaniem posiłków
    ani catteringiem. Jest to kontrakt menedzerski

    > O proszę już sie samochód i paliwo do niego pojawia...

    Tak i to są jedyne koszty, które ponosze jadąc do pracy i z niej
    wracając. Wykonując pracę potrzebny mi już tylko garnitur. Koszty
    miesięczne to około 600zł, tyle mniej więcej wyliczyłem, więc w tym
    wypadku najlepszym rozwiązaniem jest ryczałt, tak mi przynjamniej
    doradzono no i wydaje się to mieć ręce i nogi :)

    Ale co z tym VATem ?

  • 4. Data: 2007-02-07 19:45:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    ^^^^^

    To sie chyba nie da tak!!!!
    Jak bylemu pracodawcy to tylko PIT progresywny!!!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-02-07 20:16:39
    Od: "lwh" <...@v...pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Faktury będę wystawiał jako usługi gastronomiczne ( catteringowe ),
    jednakze moja praca nie ma nic wspolnego z przygotowywaniem posiłków
    ani catteringiem. Jest to kontrakt menedzerski

    To już się umoczyłeś.
    Piszesz z kafejki internetowej czy z domu ?

  • 6. Data: 2007-02-07 21:08:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Feb 2007, SDD wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    BTW: protestuję przeciwko podkreślaniu czymkolwiek co nie jest
    fixed font, mi np. "wyjechało za ekran" :)

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^

    > To sie chyba nie da tak!!!!
    > Jak bylemu pracodawcy to tylko PIT progresywny!!!

    Zdaje się dla ryczałtu jest coś o "czynnościach uprzednio wykonywanych
    na rzecz pracodawcy" czy jakoś tak, wychodzi że "formalnie można",
    a jak pisze zakres czynności chce ekhm... no "podać nieprawdziwe dane",
    ile tam w KK za to przewidzieli? ;)
    Podejrzewam iż grupowicz BARDZO chce żeby US dokładnie prześwietlił
    umowę :] bo jak zauważą to pewnie nie przepuszczą okazji :| (o, patrz,
    tu gość ma PIT od tego samego faceta co mu fakturę wystawił a na
    ryczałcie jest, Jadzia, idziemy!!! ;))
    Chyba to nie jest zdrowy pomysł, mimo że z pozoru dobrze wygląda.

    pzdr, Gotfryd