  • 1. Data: 2007-02-07 14:09:43
    Temat: kto jest płatnikiem?
    Od: aleksandra <o...@w...pl>

    Czołem grupo!

    Jestem w trakcie podpisywania z pewną agencją fotograficzną umowy o
    udzielaniu licencji do publikacji zdjęć.

    W jednym z paragrafów jest taki oto zapis:

    "Licencjodawca jako płatnik dokona potrącenia od kwoty należnego
    honorarium należności publicznoprawnych, przy zastosowaniu
    zryczałtowanych 50% kosztów uzyskania przychodów."

    Ja jestem tym Licencjodawcą nieprowadzącym działalności gospodarczej.
    Wydaje mi się że w tym zdaniu jest literówka i zamiast "Licencjodawca"
    powinno być "Licencjobiorca", bo to agencja jest płatnikiem, nie ja.

    Mam rację?
    Pytam na grupie, ponieważ nie chciałabym się zbłaźnić przed potencjalnym
    przyszłym pracodawcą, w razie gdyby jednak ten zapis był prawidłowy.
    Wolę zbłaźnić się przed Wami ;-)

    pozdrawiam,
    aleksandra

  • 2. Data: 2007-02-07 15:48:13
    Temat: Re: kto jest płatnikiem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Feb 2007, aleksandra wrote:

> [...]
    > mi się że w tym zdaniu jest literówka i zamiast "Licencjodawca" powinno być
    > "Licencjobiorca", bo to agencja jest płatnikiem, nie ja.

    Na mój gust - zdecydowanie :)

    BTW: IMO sformułowanie nie jest najszczęśliwsze.
    To Licencjodawca, czyli *Ty*, masz *wykazać* na rachunku dane do
    potrącenia. Licencjobiorca jest odpowiedzialny za pobranie zaliczki
    "w prawidłowej wysokości", ale nie robi tego samowolnie (może nie
    uznać rachunku który nie będzie "prawidłowy", ale nie jest uprawniony
    do "poprawiania" TWOJEGO rachunku!). Treść zaś wskazuje na to, że
    ile byś na rachunku nie wpisał to "oni" potrącą 50% i już :O

    Nawet jakby pominąć taki szczegół że *teoretycznie* :) koszty
    (udokumentowane!) mogą być wyższe niż 50%, sprawa jak to określono
    "potrącenia" nie jest umowna - to jest pobranie, nie za karę i bez
    gadania :], z mocy ustawy. Wykazywane przez wystawcę rachunku,
    jeśli chce mieć kontrolę nad pozycją "do wypłaty" ;)
    Ale to dywagacja luzem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-02-08 11:17:39
    Od: aleksandra <o...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > gadania :], z mocy ustawy. Wykazywane przez wystawcę rachunku,
    > jeśli chce mieć kontrolę nad pozycją "do wypłaty" ;)

    Dzięki :-)
    Na Ciebie zawsze można liczyć... ;-)

    pozdrawiam,
    aleksandra