  • 1. Data: 2007-02-07 16:52:10
    Temat: Ja rozumiem, że życie nie jest proste ale ...
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Właśnie sobie porządkowałem zaległą papierkologię za styczeń i ze zgrozą
    zauważyłem, że w celu obsłużenia *jednego* zdarzenia związanego z
    eksportem usług potrzebowałem *czterech* różnych kursów walut:
    1) średni kurs NBP z dnia wystawienia faktury (na potrzeby VAT)
    2) średni kurs NBP z dnia powszedniego poprzedzającego wystawienie
    faktury (na potrzeby PDOF)
    3) średni kurs NBP z dnia powszedniego poprzedzającego zaksięgowanie
    przelewu przychodzącego (na potrzeby PDOF - koszty banku zagranicznego)
    4) kurs kupna mojego banku z dnia powszedniego poprzedzającego
    zaksięgowanie przelewu przychodzącego (na potrzeby PDOF - różnice kursowe)

    Czy to nie jest chore ...

    Zdegustowany Piotrek

  • 2. Data: 2007-02-07 17:03:14
    Temat: Re: Ja rozumiem, że życie nie jest proste ale ...
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-02-2007 o 17:52:10 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > eksportem usług potrzebowałem *czterech* różnych kursów walut:
    > 1) średni kurs NBP z dnia wystawienia faktury (na potrzeby VAT)

    Zgadza się(chyba że kursu nie ogłoszono, wtedy kurs z dnia poprzedniego
    - to jest furtka pewna ;) )

    > 2) średni kurs NBP z dnia powszedniego poprzedzającego wystawienie
    > faktury (na potrzeby PDOF)

    Zgadza się, w połączeniu z furtką jak wyżej masz pewną alternatywę ;)

    > 3) średni kurs NBP z dnia powszedniego poprzedzającego zaksięgowanie
    > przelewu przychodzącego (na potrzeby PDOF - koszty banku zagranicznego)

    Tutaj przyznam że nie wiem dokładnie, ale chyba masz racyję

    > 4) kurs kupna mojego banku z dnia powszedniego poprzedzającego
    > zaksięgowanie przelewu przychodzącego (na potrzeby PDOF - różnice
    > kursowe)

    A tutaj się nie zgodzę - różnice kursowe przelicza się po kursie z dnia
    otrzymania
    przelewu - inaczej nie miałoby to sensu.

    > Czy to nie jest chore ...

    A wiesz że jest ;)

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 3. Data: 2007-02-07 17:32:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    t wrote:

    > A tutaj się nie zgodzę - różnice kursowe przelicza się po kursie z dnia
    > otrzymania
    > przelewu - inaczej nie miałoby to sensu.

    Ha! Ha! Ha!

    Dopatrujesz się sensu w uchwalanych ustawach i wydawanych
    rozporządzeniach ... ;-)

    No weź przestań ... ;-)

    A tak zupełnie na poważnie to rzeczywiście pomyliłem się - kurs mojego
    banku ma być z dnia otrzymania przelewu. Co nie zmienia jednak faktu, że
    dalej mogą być aż cztery kursy.

    Chyba w ramach ograniczenia liczby debilnych czynności faktury będę
    wystawiał w niedziele albo w soboty ...

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-02-07 17:44:47
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotrek napisał(a):
    > 1) średni kurs NBP z dnia wystawienia faktury (na potrzeby VAT)
    > 2) średni kurs NBP z dnia powszedniego poprzedzającego wystawienie

    Podepnę się pod wątek...
    Czy jak wystawiam faktury na usługi nie podlegające pod vat u nas, to
    dla potrzeb vat, a konkretnie wyłącznie w celu wypełnienia pola 21 w
    vat-7, mam stosować kurs z dnia wystawienia?
    Wychodzi mi że tak, ale chętnie poznam Wasze zdanie :)
    Andrzej

  • 5. Data: 2007-02-07 18:01:33
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-02-2007 o 18:44:47 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > vat-7, mam stosować kurs z dnia wystawienia?
    > Wychodzi mi że tak, ale chętnie poznam Wasze zdanie :)

    Dokładnie tak, chyba że kurs nie został jeszcze ogłoszony

  • 6. Data: 2007-02-07 18:13:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ajt wrote:
> [...]
    > vat-7, mam stosować kurs z dnia wystawienia?
    > Wychodzi mi że tak, ale chętnie poznam Wasze zdanie :)

    Tak

  • 7. Data: 2007-02-07 19:04:38
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    t napisał(a):

    > Dokładnie tak, chyba że kurs nie został jeszcze ogłoszony

    Cóż, też chyba zacznę wystawiać faktury w sobotę :)
    Andrzej

  • 8. Data: 2007-02-08 08:29:05
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tutaj przyznam że nie wiem dokładnie, ale chyba masz racyję

    a czy to w ogóle jest kup??
    mam jakies dziwne wrażenie, że nie :)

    > A tutaj się nie zgodzę - różnice kursowe przelicza się po kursie z dnia
    > otrzymania
    > przelewu - inaczej nie miałoby to sensu.

    przyznam, że mam wątpliwości co do stosowania kursu banku
    ma byc kurs "faktycznie zastosowany" a w przypadku wpływu waluty obcej na
    konto nie widzę, by mój bank stosował jakikolwiek kurs dla tej operacji
    ja stosuję średni nbp
    a jak byc powinno, okaże się pewnie za jakieś pół roku :)

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-02-08 08:39:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    my way wrote:
    > a czy to w ogóle jest kup??
    > mam jakies dziwne wrażenie, że nie :)

    A niby dlaczego nie miałby być KUP?

    Jest to prowizja banku pośredniczącego z tytułu wykonania przelewu.
    Przy przelewach SHA koszty przelewu są dzielone pomiędzy nadawcę i
    odbiorcę. Koszty, które ja ponoszę są wykazane w potwierdzeniu przelewu.

    Tak więc na pewno jest to koszt. Mam też nadzieję, że jest to KUP?
    Czy ktoś ma jakąś inną opinię? Najlepiej popartą podstawami prawnymi?

> [...]
    > ja stosuję średni nbp
    > a jak byc powinno, okaże się pewnie za jakieś pół roku :)

    No ale z tego co pamiętam, to o kursie NBP z dnia otrzymania przychodu
    to już w ogóle nie ma mowy w ustawie.
    Tak więc dlaczego akurat tak?

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 10. Data: 2007-02-08 08:45:40
    Temat: Re: Ja rozumiem, ?e ?ycie nie jest proste ale ...
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 09:29:05 my way <y...@s...tlen.pl>
    napisał(a):

    > przyznam, ?e mam w?tpliwo?ci co do stosowania kursu banku
    > ma byc kurs "faktycznie zastosowany" a w przypadku wp?ywu waluty obcej na
    > konto nie widz?, by mój bank stosowa? jakikolwiek kurs dla tej operacji
    > ja stosuj? ?redni nbp
    > a jak byc powinno, oka?e si? pewnie za jakie? pó? roku :)

    Też miałem taką wątpliwośc, ale znalazłem jakąś wykładnię skarbówki
    odnośnie Art 24c i "chodziło im o kurs kupna tylko niefortunnie
    sformułowali",
    do podobnych wniosków doszedł mój doradca podatkowy któremu nie mam powodów
    nie ufać, natomiast polecam wniosek o wiążącą bo cała egzegeza może polec
    w gruzach
    jak kontrolerzy dostrzegą w tych różnicach "nowy hit kontrolerski" :)

    pozdr