    From: "Bartek" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: firmanctwo ?
    Date: Sun, 29 May 2005 17:36:05 +0200

    Witam !

    Chcialbym zalozyc wlasna DG, ale wg. biznesplanu przez pierwsze kilka
    miesiecy bede zarabial po kilkaset zl, wiec nie byloby nawet na ZUS.
    Chcialbym wiec zalozyc DG na np. ojca, ktory jest juz zatrudniony i
    pracodawca oplaca za niego ZUS. Czy jesli ojciec zalozy DG i bedzie dalej
    pracowal tam gdzie pracuje, a ja bede robil wszystko w nowej firmie ojca,
    ale wszystkie faktury, pieczatki itp. beda na ojca to jest firmanctwo? On
    bedzie tylko wystawial fakture np. za zrobiona przeze mnie strone WWW,
    bedzie placil podatki itp., wszystko bedzie na niego, tyle ze ja bede
    pracowal a on odbieral wyplate. Ta wyplata pozniej bedziemy sie dzielic (po
    prostu dostane do reki np. 90% zysku). To jest nielegalne? Czy lepiej by
    bylo gdybym podpisal umowe zlecenie (nie musialbym placic zusu bo nie
    skonczylem 26lat) i ojeciec placilby mi wg. umowy? Wolalbym pierwsza opcje -
    mniej skomplikowana i mniej podatkow do placenia.

    Dziekuje za odpowiedzi

    Bartek