  • 1. Data: 2002-07-24 09:57:40
    Temat: forma opodatkowania, zwolnienie z VAT itp.
    Od: Peptulis Amargolis <p...@i...pwr.wroc.pl>

    Czesc,

    musze wypelnic kwity do US zwiazane z rozpoczynaniem DG.

    w Urzedzie Miasta:
    - uslugi teleinformatyczne, uslugi dostepu do Internetu, budowa sieci
    teleinformatycznych i systemow alarmowych
    - dzialalnosc telekomunikacyjna nie wymagajaca zezwolenia
    - import, eksport uslug i towarow
    - sprzedaz sprzetu i firmowego oprogramowania komputerowego.

    wpis w REGON:
    - inne uslugi informatyczne
    - handel poza sklepem
    - budowa sieci teleinformatycznyn

    wpisano rodzaj przewazajacej dzialalnosci jako: 7260Z Pozostala
    dzialalnosc zwiazana z informatyka

    Generalnie firma informatyczna:

    musze wybrac forme opodatkowania (czy ja moge wybrac ryczalt od
    przychodow ewidencjonowanych). Jezeli tak, to kiedy mi sie oplaca byc
    na ryczalcie a kiedy na KPiR?

    Druga sprawa z VAT. Lepiej byc VATowce (placic VAT) czy optowac o
    zwolnienie. Kiedy po przekroczeniue jakich przychodow/dochowdow i tak
    bede musial przejsc na VAT?

    Dla was to pewnie pestka, dla mnie na razie czarna magia!!!

    Pepto

    p.s. prosilbym takze na priv (usun USUN w adresie)

  • 2. Data: 2002-07-24 10:15:17
    Temat: Re: forma opodatkowania, zwolnienie z VAT itp.
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Peptulis Amargolis" [...]

    > musze wybrac forme opodatkowania (czy ja moge wybrac ryczalt od
    > przychodow ewidencjonowanych). Jezeli tak, to kiedy mi sie oplaca byc
    > na ryczalcie a kiedy na KPiR?

    To oczywiste..

    Granica jest zrownanie sie dwoch wspolczynnikow.

    Suma po (Obrot.wg_stawki * stawka)
    Podatek od dochodu.

    generalnie czym wyzszy udzial dochodu w obrocie, tym bardziej szala przewaza
    w strone ryczaltu.

    > Druga sprawa z VAT. Lepiej byc VATowce (placic VAT)

    Dokladnie odwrotnie.

    Lepiej byc i nie placic VAT, czy nie byc i placic...

    To glownie zalezy od tego kto jest odbiorca.

    Poniewaz VAT-man nie placi VAT wiec ten dla niego "jakby nieistnial".

    W praktyce W PRZYBLIZENIU Odbiorca "nieVAT-man" odczuwal bedzie jedynie
    skutki podatku od "Wartosci dodanej" jesli Pan bedzie VAT-manem.

    Wiec jesli np kupi Pan czesci za 2000 netto i sprzeda komputer za
    2400 netto, to skutek dla nieVAT-mana bedzie taki, jakby mial zaplacic VAT
    od owego 400 PLN czyli 88 PLN (a i to w przyblizeniu - zaokraglone w gore.).

    jest jescze problem przewidywanych obrotow.
    <Moment "utraty prawa do zwolnienia" jest dosc nieprzyjemny (duzo roboty).
    Bralem to pare ladnych lat temu.

    > czy optowac o
    > zwolnienie. Kiedy po przekroczeniue jakich przychodow/dochowdow i tak
    > bede musial przejsc na VAT?

    Wiec jesli planuje Pan jakie takie obroty - nie warto sie bawic
    w zwolnienia.

    Boguslaw