  • 1. Data: 2002-07-24 08:05:33
    Temat: Jak wydebic zwrot VAT od US?
    Od: "Michał Krupiński" <m...@i...net.pl>

    Witam,
    Czy moge potracic sobie nadplacony VAT z kolejnych miesiecy dzialalnosci, w
    ktorych VAT powinienem placic, jesli nie otrzymalem zwrotu w terminie?
    Ewentualnie jaki jest sposob, zeby wydobyc go z US, bo troche mam obawy ich
    nekac, zeby nie przyczepila sie jakas kontrola.

    Mikrus
    m...@i...net.pl

  • 2. Data: 2002-07-24 08:22:08
    Temat: Re: Jak wydebic zwrot VAT od US?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Michał Krupiński" <m...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ich
    > nekac, zeby nie przyczepila sie jakas kontrola.

    Mam dokładnie to samo od Pażdziernika 2001r czekam na zwrot Vat i nic
    .Kolejny raz wystąpiłam o zwrot przyszli na kontrolę i dalej czekam ale
    teraz mają czas 60 dni na zwrot.Pocieszali tylko że ten poprzedni jeśli
    oddadzą to z odsetkami ( ciekawe skąd bierą pieniądze na te odsetki ?
    oczywiście z naszych podatków ) Wiem napewno że nie można potrącić z
    kolejnych płatności.
    Może ktoś ma jakieś rozwiąznie też chętnie wykorzystam.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-07-24 08:29:23
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Michał Krupiński" <m...@i...net.pl> wrote in message
> [...]
    ich
    > nekac, zeby nie przyczepila sie jakas kontrola.

    Bylo nie wystepowac o zwrot, lecz odliczyc...

    Najlepiej porozmawiac z mila Pania w US (lub Panem),
    ktory sprawdza Pansiek deklaracie..

    Moze zrobi Pan korekte deklaracji ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-07-24 09:43:10
    Od: "Likryska" <l...@s...onet.pl>

    > Bylo nie wystepowac o zwrot, lecz odliczyc...

    Jak ja tego nie lubię. Jak sie należy zwrot bezpośredni to trzeba
    wystepować o niego. Całe życie mamy sie bać urzędników. To są nasze
    pieniądze i dodatkowo nalezy zwracać się w przypadku zapłaconych faktur o
    zwrot 25 dniowy. Takie mamy prawo.

    Krystyna

  • 5. Data: 2002-07-24 10:17:21
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Likryska" <l...@s...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > wystepować o niego. Całe życie mamy sie bać urzędników. To są nasze
    > pieniądze i dodatkowo nalezy zwracać się w przypadku zapłaconych faktur o

    Ja tez nie lubie sie bac....

    Ale czlowiek chce TERAZ odliczac, a przedtem wystepowal o zwrot...
    Jesli US ztosuje sztuczki by przeciagnac ow 25 dniowy termin,
    i zwykle wychodzi 90 dniowy,
    to trzeba sobie policzyc CO TANIEJ, a nie stawiac sie dla zasady.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-07-24 10:37:35
    Od: "Likryska" <l...@s...onet.pl>

    > Jesli US ztosuje sztuczki by przeciagnac ow 25 dniowy termin,
    > i zwykle wychodzi 90 dniowy,
    > to trzeba sobie policzyc CO TANIEJ, a nie stawiac sie dla zasady.
    >
    > Boguslaw

    Występuję o zwrot bezpośredni przy usługach eksportowych już od ponad roku,
    Vat jest oddawany w terminie, teraz od kwietnia występuje o zwrot łącznie z
    wnioskiem (25 dni - trochę jest przy tym roboty, bo US sprawdza faktury),
    Vat jest tez oddawany w terminie. Nie można w tym przypadku mówić co jest
    tańsze bo to nie podlega dyskusji, nie zamierzam kredytować Skarbu Państwa.
    To nie jest STAWIANIE SIĘ, to jest prawo podatnika. Urząd Skarbowy w
    określonych przypadkach może stosować swoje sztuczki, ale chyba nie co
    miesiąc.

    Krystyna

  • 7. Data: 2002-07-24 10:49:11
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Likryska" <l...@s...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > To nie jest STAWIANIE SIĘ, to jest prawo podatnika. Urząd Skarbowy w
    > określonych przypadkach może stosować swoje sztuczki, ale chyba nie co

    --------------------------------------
    Ja też mam sprzedaż eksportową i dla podróżnych ( podróżnym zwracamy Vat po
    powrocie do kraju) i dlatego występuje o zwrot i nawet zwrot po 60 dniach
    jest lepszy niż przenoszenie przez rok do odliczenia ( przeliczałam jest to
    taniej) Jedyny problem to ten że Skarbówka sobie dowolnie przedłuża termin
    zwrotu i w tym problem panie Bogusławie .
    Jolka

  • 8. Data: 2002-07-24 11:01:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Wiola Pikorska" [...]

> [...]
    > taniej) Jedyny problem to ten że Skarbówka sobie dowolnie przedłuża termin
    > zwrotu i w tym problem panie Bogusławie .

    Pani Jolu.., Pani Krysiu
    (kolejnosc alfabetyczna).

    Przeciez pisalem, ze mailem na myusli ze osoba ktora chce odliczycpowinna
    byla nie wystapowac o zwrot...
    Panie piszecie o sytuacjach, w ktorych zwrot jest praktycznie nieunikniony.

    Jecz mnie byt sie nie chcialo przy jednorazowym przypadku, ze mam prawo do
    zwrotu powiedzmy 1 000 PLN
    i place miesiecznie np 600.
    naprawde, nie chcialoby mi sie pisac o te praktycznie 4 stowki
    POTENCJALNIE..

    Bo przy byle jakim poslizgy juz jestem "w plecy". zamiast odliczyc sobie 600
    po mmiesiacu, czekam trzy na oddanie tysiaca......
    Zadna atrakcja...
    lazic pare razy do US po to, by po 3 miesiacach oddali 1000 PLN ktore
    odzyskalbym bez lazenia
    po dwoch.

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-07-24 16:48:43
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Zadna atrakcja...
    > lazic pare razy do US po to, by po 3 miesiacach oddali 1000 PLN ktore
    > odzyskalbym bez lazenia
    > po dwoch.

    Gorzej jak chce aby zwrocili mi 8000 a co miesiac moge wydebic 500 zl :)
    To sie raczej oplaci ...

    AndY