  • 1. Data: 2004-04-25 06:15:49
    Temat: fundacja
    Od: juras <o...@l...mm.pl>

    Witam szanownych grupowiczów

    Chciałbym się zapytać jak to jest z fundacją prowadzącą działalność
    gospodarczą. Nie płaci się ZUS-u (coś około 680 PLN? czy jakoś tak)

    Bardzo interesujące...

    Ale z czego jest za prezesa owej fundacji owy ZUS płacony?
    Jak on pójdzie na emeryture?
    Jak to jest w przypadku właśnie fundacji jak to z tego żyć?

    Czy może ktoś oświecić mnie leciutko? Z góry dziękuję i pozdrawiam

    juras

  • 2. Data: 2004-04-25 07:24:34
    Temat: Re: fundacja
    Od: "rgl" <r...@b...pl>

> [...]
    > Jak to jest w przypadku właśnie fundacji jak to z tego żyć?
    >
    > Czy może ktoś oświecić mnie leciutko? Z góry dziękuję i pozdrawiam

    Ktoś wprowadził Cię w błąd, albo żle zrozumiałeś.Fundacja jest osobą prawną i
    wszelkie rozliczenia jej dotyczące są takie same jak np. w spółce z
    ograniczoną odpowiedzialnością.
    Skutkiem nadużywania tej formy prawnej przez "potrafiących Polaków" Państwo
    zabezpieczyło swe interesy na każdą stronę. Nie wnikając w szczegóły, nie masz
    żadnej możliwości uniknięcia płacenia ZUS-u z tej tylko przyczyny, że
    pracujesz w jakimś układzie w Fundacji. Pomijam umowy o dzieło, gdyż to
    oddzielny temat.Zakładam, że jesteś prezesem fundacji i nigdzie indziej nie
    jesteś zatrudnionym. Inną materią są fundacje pro publico bono.
    Pozdrawiam rgl

  • 3. Data: 2004-04-25 08:21:11
    Od: juras <o...@l...mm.pl>

    Inną materią są fundacje pro publico bono.
    > Pozdrawiam rgl

    Dzieki serdeczne ale myślałem, że wszystkie są dla dobra publicznego...:(.

    No tak więc na pewno ktoś wprowadził mnie w błąd, ponieważ powiedział
    mi, że działalność gospodarcza, której prowadzenie jet jednym z głównych
    celów fundacji nie płaci owych 680PLN. Już nie wiem co o tym myśleć ale
    dziękuję.
    pozdrawiam
    juras

  • 4. Data: 2004-04-26 07:58:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Apr 2004, juras wrote:

    >+ Inną materią są fundacje pro publico bono.
    >+ > Pozdrawiam rgl
    >+ >
    >+ Dzieki serdeczne ale myślałem, że wszystkie są dla dobra publicznego...:(.

    :)

> [...]
    >+ celów fundacji nie płaci owych 680PLN. Już nie wiem co o tym myśleć ale

    Podrzuć msg-id. Na pewno nie chodziło o podatek od dochodu który jest
    przeznaczony na cele statutowe ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-05-01 09:14:33
    Od: juras <o...@l...mm.pl>