  • 1. Data: 2002-10-06 13:17:38
    Temat: gdzie zaliczyć składkę zdrowotną
    Od: forestart <f...@p...onet.pl>

    pracuję na etacie, dodatkowo prowadzę dg
    czy składkę mogę wpisywać do KPiR (kol. 14) czy odliczać od podatku
    pozdrawiam
    artur

  • 2. Data: 2002-10-06 20:51:18
    Temat: Re: gdzie zaliczyć składkę zdrowotną
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "forestart" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > pracuję na etacie, dodatkowo prowadzę dg
    > czy składkę mogę wpisywać do KPiR (kol. 14) czy odliczać od podatku
    > pozdrawiam
    > artur

    zdecydowanie odliczac od podatku jak wynika z deklaracji PIT-5
    WT

  • 3. Data: 2002-10-06 21:50:23
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 06 Oct 2002 15:17:38 +0200), forestart
    <f...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >pracuję na etacie, dodatkowo prowadzę dg
    >czy składkę mogę wpisywać do KPiR (kol. 14) czy odliczać od podatku

    Tylko do podatku. Haracz na ZUS odlicza się tak:

    a) zdrowotne: To podatek. Na PIT5/pit roczny do rubryki zdrowotne,
    odliczasz od PODATKU

    b) ubezpieczenie społeczne: Albo do PIT6 albo do PKPiR, tym razem
    odliczasz od podstawy

    c) Fundusz pracowniczy czy jak on się tam nazywa: tylko książka.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 4. Data: 2002-10-07 07:01:01
    Temat: Re: gdzie zaliczyć składkę zdrowotnš
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Wieslaw Tomczak napisał:
    > Użytkownik "forestart" <f...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:evd0qucr8v8die09ml3d0kar3u6ial7d4d@4ax.com...

    > zdecydowanie odliczac od podatku jak wynika z deklaracji PIT-5
    To nie wynika z deklaracji PIT-5 a z ustawy - składka na ubezpieczenie
    zdrowotne nie stanowi KUP - art. 23 ust. 1 pkt 58 UoPDOF.
    Tylko tyle i az tyle.

    Oj.. nie lubimy tekstów źródłowych... niedobrze...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-10-07 16:27:10
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > To nie wynika z deklaracji PIT-5 a z ustawy - składka na ubezpieczenie
    > zdrowotne nie stanowi KUP - art. 23 ust. 1 pkt 58 UoPDOF.
    > Tylko tyle i az tyle.
    >
    > Oj.. nie lubimy tekstów źródłowych... niedobrze...

    To prawda, nie lubimy ::))
    ale ... na usprawiedliwienie moge miec tylko to ze pytanie nie brzmialo: na
    podstawie jakich przepisow a tylko czy ...
    A skad mam wiedziec czy Artur wie co to KUP lub OoPDOF - chociaz ..
    prowadzac dzialalnosc gosp. - powinien
    pozdrawiam
    WT

  • 6. Data: 2002-10-07 21:42:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Oct 2002, Wieslaw Tomczak wrote:

    >+ Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    [...czołganiem z UoPDoOF naprzód... :) ]
> [...]
    >+ ale ... na usprawiedliwienie moge miec tylko to ze pytanie nie brzmialo: na
    >+ podstawie jakich przepisow a tylko czy ...

    Czuj się usprawiedliwiony :)
    Niemniej powoływanie się na "w arkuszu tak jest" w świetle
    ostatniej dyskusji o VAT-7 (najwyraźniej niezgodnym z ustawą)
    jest hm.... nieprzekonujące !
    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-10-09 09:12:01
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tristan Alder" napisał w wiadomości
    > Dnia pewnego pięknego (Sun, 06 Oct 2002 15:17:38 +0200), forestart

    > b) ubezpieczenie społeczne: Albo do PIT6 albo do PKPiR, tym razem
    > odliczasz od podstawy

    I tu chyba miało być PIT5 a nie PIT6 :-)

    tak dla formalności

    Pozdrawiam

    Damir