  • 1. Data: 2002-01-13 12:54:56
    Temat: ile kosztuje pracownik?
    Od: "Małgorzatka" <m...@i...pl>

    Przepraszam za pewnie banalne dla Was pytanie, ale.. :)
    Czy mozecie mi powiedziec ile firme "kosztuje" pracownik, ktory dostaje
    miesieczna pensje "do reki" 3000 zl ?
    Co jest korzystniejsze dla firmy - zatrudnic go na etat czy korzystniej
    jest, aby mial wlasna dzialalnosc i co miesiac wystawial firmie rachunek na
    3000 zl netto - a firma placilaby mu te 3000 plus VAT plus 19% podatku +
    jego ZUS (oczywiscie od najnizszej podstawy)???

    Malgorzatka

  • 2. Data: 2002-01-13 13:04:32
    Temat: Re: ile kosztuje pracownik?
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Małgorzatka" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Przepraszam za pewnie banalne dla Was pytanie, ale.. :)
    > Czy mozecie mi powiedziec ile firme "kosztuje" pracownik, ktory dostaje
    > miesieczna pensje "do reki" 3000 zl ?

    Polecam kalkulator - http://www2.gazeta.pl/praca/600162,22610,600449.html
    Wynika ze kosztuje srednio 4524.03 "pracownicze brutto" + okolo 846.44
    jeszcze dla ZUS od pracodawcy ( w przyblizeniu )
    czyli okolo 5700 zl.

> [...]
    > 3000 zl netto - a firma placilaby mu te 3000 plus VAT plus 19% podatku +
    > jego ZUS (oczywiscie od najnizszej podstawy)???

    Oczywiscie, ze korzystniejsze dla pracodawcy, bo mniej korzystne dla
    pracownika .......
    ( VAT i tak firma odzyska )
    ( juz nie mowiac, ze nie ma wtedy ochrony Kodeksu PRACY )

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2002-01-13 14:41:16
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracownika .......
    > ( VAT i tak firma odzyska )
    > ( juz nie mowiac, ze nie ma wtedy ochrony Kodeksu PRACY )

    wszystko co powyżej OK, ale jeszcze:
    + wynagrodzenie za urlop
    + wynagrodzenie za 35 dni zwolnienia lekarskiego
    + świadczenia socjalne ( odpis na fundusz socjalny lub świadczenie
    urlopowe )
    + koszt badań lekarskich i innych kosztów bhp
    + koszt prowadzenia dokumentacji pracowniczej
    + ...

    pozdrawiam
    Rysie

  • 4. Data: 2002-01-13 15:04:42
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    1. Po dodaniu wszystkiego, o czym napisali koledzy, trzeba jeszcze odjąć
    ZUS, którego nie będzie się płacić w końcu roku z powodu przekroczenai
    30-krotności.

    2. Spotyka się też wersję "na własną firmę" korzystną dla obu stron: ustala
    się stawki tak, by i pracownik otrzymał więcej, i firma zapłaciła mniej niż
    w przypadku etatu.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-01-14 13:05:02
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Sun, 13 Jan 2002 13:54:56 +0100, "Małgorzatka"
    <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >3000 zl netto - a firma placilaby mu te 3000 plus VAT plus 19% podatku +
    >jego ZUS (oczywiscie od najnizszej podstawy)???

    A dlaczego od najniższej. "Zatrudnienie" na DG jest i tak dla firmy
    opłacalne. Dlaczego jeszcze chcesz "walić po rogach" tego człowieka?
    Niech dostanie tyle ile się należy i sam zadecyduje czy przeznaczy te
    pieniądze na konsumpcję, wrzuci w czarną dziurę Zus-u czy schowa w
    banku szwajcarskim.

    Sławomir Dąbrowski

  • 6. Data: 2002-01-14 16:34:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jan 2002, Sławomir Dšbrowski wrote:

    >+ On Sun, 13 Jan 2002 13:54:56 +0100, "Małgorzatka"
    [...]
> [...]
    >+ opłacalne. Dlaczego jeszcze chcesz "walić po rogach" tego człowieka?
    >+ Niech dostanie tyle ile się należy [...]

    To wbrew netykiecie tak pisać "popieram", ale... popieram :)
    Choćby z powodu ryzyka chorobowego (za pracownika przez *35 dni*
    płaci pracodawca a nie ZUS ! Jak złamie nogę...).
    I nie zapominając o 1/11 dodatku na urlop, o czym też ktoś
    wspominał (jak pracuje to urlop mu się należy niczym psu
    kiełbasa :], więc niby dlaczego "na DG" ma nie mieć luksusu).

    >+ Sławomir Dąbrowski

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-01-15 18:12:18
    Od: "Małgorzatka" <m...@i...pl>

    > A dlaczego od najniższej. "Zatrudnienie" na DG jest i tak dla firmy
    > opłacalne. Dlaczego jeszcze chcesz "walić po rogach" tego człowieka?

    Dziekuje za wszystkie wyjasnienia. Wiem juz dokladnie to o co mi chodzilo.
    A swoja droga... to dowiadywalam sie tego dla czlowieka ktory nie chce sie
    wlasnie zatrudniac na stale i woli wystawiac rachunek za swoja dzialalnosc
    (ma swoje powody, to mu zapewnia pewna niezaleznosc) - a chcial znac
    sytuacje zanim zaproponuje takie rozwiazania komus kto prace mu proponuje.
    Wynika z tych wypowiedzi, ze pracodawca powinien byc zadowolony :)
    Tak wiec Panie Slawomirze musze Pana uspokoic - nikogo po rogach nie
    bede.... :)
    Pozdrawiam,
    Małgorzatka