  • 1. Data: 2002-01-13 10:31:37
    Temat: karta podatkowa a środki trwałe
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    Witam

    Osoba fizyczna prowadzaca DG i placaca podatek w formie karty podatkowej od
    stycznia tego roku
    w zwiazku z przekroczeniem progu obrotow stala sie platnikiem podatku VAT. W
    styczniu dla przykladu
    kupila sobie komputer uzywany do wykonywania swojej dzialanosci. Wedlug
    wzoru podanego w
    deklaracji VAT 7 moze sobie odliczyc podatek VAT.
    Tu moje pierwsze pytanie :
    jaka kwote przyjac w "sprzedaz opodatkowana netto z ostatnich 6 miesiecy"
    oraz
    "sprzdaz ogolem netto z ostatnich 6 miesiecy" jezeli faktury wystawiane do
    1 stycznia 2002 roku
    nie byly fakturami VAT i nie wystepowala na nich pozycja netto brutto tylko
    brutto.?
    pytanie drugie :
    gdzie nalezy wpisac takowy zakup (jaka ksiazka bo na razie mam dwie
    Ewidencja sprzedazy i Ewidencja zakupów"
    pytanie trzecie:
    Jak czesto mozna zakup komputera dokonac i odliczac podatek VAT (lub
    innych srodkow trwalych)

    Witek

  • 2. Data: 2002-01-14 10:16:42
    Temat: Re: karta podatkowa a środki trwałe
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Witek" <l...@k...net.pl> wrote in message news:a1rns8$8sg$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > Tu moje pierwsze pytanie :
    > jaka kwote przyjac w "sprzedaz opodatkowana netto z ostatnich 6 miesiecy"

    Pierwsze pytanie, to czy komputer nie byl przypadkiem tanszy niz 3500 netto.

    Jesli tak, to bez zadnych wyliczanek "z poprzednich miesiecy" mozna go
    wpisac bezposrednio
    w koszty w miesiacy oddania do uzytkowania lub nastepnym, a VAT odporowadzic
    albo wg "struktury sprzedazy" w danym miesiacu, albo jesli ine mozna ustalic
    struktury sprzeadzy, wg struktury zakupow.

    A kupowac komputer mozna tak czesto, kjak czesto jet potrzebny
    nowy/nastepny.

    Boguslaw