  • 1. Data: 2006-09-01 17:25:53
    Temat: ile lat przechowywac
    Od: "rg" <r...@p...onet.pl>

    Witam !

    Mam pytanie, w 1996 roku zakonczylem dzialalnosc gospodarcza (w Urzedzie
    Miasta-ewidencji, w ZUS, w Urzedzie Statystycznym i w Urzedzie
    Skarbowym-skladajac pisemne oswiadczenie i VAT-Z).
    Teraz, przy okazji skladania deklaracji o nowym numerze dowodu osobistego,
    urzad skarbowy zazyczyl sobie przedstawienia dokumentow (tak, tak, po
    dziesieciu latach !!!) o zakonczeniu dzialanosci (mam pewne problemy z ich
    odszukaniem, remonty, przeprowadzki, pies itp.). Moje pytanie brzmi: czy wie
    ktos ile lat mam przechowywac takie dokumenty ?

  • 2. Data: 2006-09-02 08:34:24
    Temat: Re: ile lat przechowywac
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rg" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wie
    > ktos ile lat mam przechowywac takie dokumenty ?

    A co ma US do wydawania dowodu? Ja słyszałam że ZUS 10 lat a US 5 a
    właściwie możebyć 6 lat bo to jakos do końca roku kalendarzowego czy coś..
    Ale ktoś na grupach opisywał podobną sytuację. Też jestem ciekawa.
    A zażądał jak? zwylke cosik piszą "na postarawie U.....

  • 3. Data: 2006-09-02 09:02:58
    Od: "rg" <r...@p...onet.pl>

    > A co ma US do wydawania dowodu? Ja słyszałam że ZUS 10 lat a US 5 a
    US do dowodu nic, ale trzeba zlozyc VAT3

    > właściwie możebyć 6 lat bo to jakos do końca roku kalendarzowego czy coś..
    > Ale ktoś na grupach opisywał podobną sytuację. Też jestem ciekawa.
    > A zażądał jak? zwylke cosik piszą "na postarawie U.....
    art.155 $1 ustawy z dnia 29.08.1997 ordynacja podatkowa

  • 4. Data: 2006-09-02 11:11:36
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    > US do dowodu nic, ale trzeba zlozyc VAT3

    > art.155 $1 ustawy z dnia 29.08.1997 ordynacja podatkowa

    Nadal nie rozumiem, przy wydawaniu DO US nie ma nic. To znaczy poszedłeś
    odebrać DO i tam już czaił się agent US? i Cię nie aresztował?? Skąd wiesz
    że chodzi o DG sprzed 10 lat, może zrobiłeś byka w osdtatnim Picie?
    Co do artykułu 155 to po prostu chcą Cię osobiście. Najlepiej zadzwoń i
    zapytaj się.

    Art. 155. § 1. Organ podatkowy może wezwać stronę lub inne osoby do
    osobistego stawienia się w celu złożenia wyjaśnień lub zeznań bądź dokonania
    określonej czynności.
    § 2. Jeżeli osoba wezwana nie może stawić się z powodu choroby, kalectwa lub
    innej ważnej przyczyny, organ podatkowy może przyjąć wyjaśnienie lub
    zeznanie albo dokonać czynności w miejscu pobytu tej osoby.

  • 5. Data: 2006-09-02 14:05:56
    Od: "rg" <r...@p...onet.pl>

    > Nadal nie rozumiem, przy wydawaniu DO US nie ma nic. To znaczy poszedłeś
    > odebrać DO i tam już czaił się agent US? i Cię nie aresztował??
    Jesli wyrabiasz nowy dowod to musisz, w ciagu miesiaca, zlozyc NIP3
    (aktualizacja danych - nowy numer dowodu), ktory mozna zaniesc osobiscie do
    US lub zostawic w skrzynce w Urzedzie Miejskim (wtedy kurier z Urzedu
    Miasta, co jakis czas zawozi te deklaracje do US). I ja tak zrobilem (tj.
    wypelnilem deklaracje i wrzucilem do skrzynki w Urzedzie Miasta)

    > Skąd wiesz że chodzi o DG sprzed 10 lat
    Na wezwaniu do US, nie bede mial czasu zeby sie do nich pofatygowac przed
    czwartkiem, w koncu to oni okreslaja w jakich godzinach mozna do nich sie
    udac i wybieraja te godziny chyba tak, aby mnie jak najbardziej uprzykrzyc
    zycie :(, jest podany numer (w sprawie ktorego chca zebym przyniosl
    dokumenty o zakonczeniu DG) wpisu do rejestru ewidencji dzialanosci
    gospodarczej. I to jest ten numer DG (sprzed 10 lat).

  • 6. Data: 2006-09-02 15:38:22
    Od: "l" <b...@y...com>

    > gospodarczej. I to jest ten numer DG (sprzed 10 lat).

    Zadzwoń do podpisanej na wezwaniu i upewnij się o co chodzi.
    Umów inny termin.

    Zapytaj czy US wyda Ci duplikat/kopie VAT-Z sprzed 10 lat
    Zapewne będzie to niemożliwe - mają bajzel, tony śmieci w "archiwach", a
    komputeryzacja takich staroci nie objęła.

    Uprzejmie poinformuj biurwę, by się odpitoliła
    Nie obraź mendy, bo po sądach będzie cię ścigać

  • 7. Data: 2006-09-02 16:11:16
    Od: "rg" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > komputeryzacja takich staroci nie objęła.
    >
    > Uprzejmie poinformuj biurwę, by się odpitoliła
    > Nie obraź mendy, bo po sądach będzie cię ścigać
    Dzieki za rade (tak zrobie) !