  • 1. Data: 2007-10-03 19:06:26
    Temat: Podwojny podatek ...
    Od: ordi <o...@w...pl>

    Witam,
    prowadze DG dopiero od 4 miesiecy, teraz wiem ze w miesiacu listopadzie,
    czy grudniu placi sie podwojny podatek tzn. za miesiac poprzedni czy jakos
    tak. Prosilbym o dokladniejsze wyjasnienie i czy tak samo jest z VAT czy
    tylko z dochodowym? Z gory dzieki.

  • 2. Data: 2007-10-03 20:14:10
    Temat: Re: Podwojny podatek ...
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    ordi <o...@w...pl> wrote:
> [...]
    > tak. Prosilbym o dokladniejsze wyjasnienie i czy tak samo jest z VAT czy

    Tylko dochodowy, w terminie przewidzianym za listopad, podwójna
    zaliczka, żeby było też za grudzień.

    p.

  • 3. Data: 2007-10-03 20:27:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotr KUCHARSKI w <news:fe0t6i$6ag$1@absolut.sgh.waw.pl>:

    > Tylko dochodowy, w terminie przewidzianym za listopad, podwójna
    > zaliczka, żeby było też za grudzień.

    Żeby było jaśniej -- zryczałtowany podatek _dochodowy_ nie podlega tej
    "podwójnej" zaliczce :)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2007-10-03 20:55:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotr KUCHARSKI wrote:

    > Tylko dochodowy, w terminie przewidzianym za listopad, podwójna
    > zaliczka, żeby było też za grudzień.
    >
    > p.

    Oj!

    Nie wiem czy kolega to własnie miał na myśli :-) ale ściślej mówiąc
    zaliczkę za grudzień płacisz do 20 grudnia w wysokości zaliczki za
    listopad. Przy płatnościach kwartalnych jest analogicznie.

    Piotrek

  • 5. Data: 2007-10-03 21:09:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Oct 2007, ordi wrote:

> [...]
    > tak. Prosilbym o dokladniejsze wyjasnienie i czy tak samo jest z VAT czy

    Te dwie ustawy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...masz do przeczytania :) (nie, NIE żartuję - jak przejdziesz na
    czerwonym to myślisz że policmajster uwzględni tłumaczenie "nie
    czytałem przepisów o ruchu drogowym?)

    A zacząć możesz od tego:
    +++
    Art. 44
    1. Podatnicy osišgajšcy dochody:

    1) z działalnoœci gospodarczej, o której mowa w art. 14,

    2) z najmu lub dzierżawy

    - sš obowišzani bez wezwania wpłacać w cišgu roku podatkowego zaliczki na
    podatek dochodowy według zasad okreœlonych w ust. 3, z zastrzeżeniem ust.
    3f-3h.
    3. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, sš obowišzani wpłacać zaliczki
    miesięczne. Wysokoœć zaliczek za miesišce do listopada roku podatkowego,
    z zastrzeżeniem ust. 3f, ustala się w następujšcy sposób:
    6. Zaliczki miesięczne od dochodów wymienionych w ust. 1, za okres od
    stycznia do listopada, uiszcza się w terminie do dnia 20 każdego miesišca
    za miesišc poprzedni. Zaliczkę za grudzień, w wysokoœci zaliczki należnej
    za listopad, uiszcza się w terminie do dnia 20 grudnia roku podatkowego.
    Zaliczki kwartalne za okres od pierwszego do trzeciego kwartału roku
    podatkowego podatnicy uiszczajš w terminie do dnia 20 każdego miesišca
    następujšcego po kwartale, za który wpłacana jest zaliczka. Zaliczka za
    ostatni kwartał jest uiszczana w wysokoœci zaliczki za kwartał poprzedni,
    w terminie do dnia 20 grudnia.
    ---

    W VAT nie ma takiego "haka".
    BTW: wybierałeś kwartalnie?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-10-05 00:41:43
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
    > Nie wiem czy kolega to własnie miał na myśli :-)

    Dokładnie to. :)

    > ale ściślej mówiąc
    > zaliczkę za grudzień płacisz do 20 grudnia w wysokości zaliczki za
    > listopad.

    Czyli razem z listopadową. :)
    "Do 20 grudnia" == "w terminie przewidzianym za listopad" (w końcu do
    20 następnego miesiąca się płaci zaliczki, prawda?), "zaliczka za grudzień
    w wysokości zaliczki za listopad" == "podwójna zaliczka". ("Tylko dochodowy"
    == "VAT rozlicza się normalnie każdego miesiąca", co zresztą (wyjątkowo!)
    jest logiczne.)

    > Przy płatnościach kwartalnych jest analogicznie.

    No tak, o tym nie pomyślałem. W wielu przypadkach rozliczanie się
    kwartalne to proszenie się o kłopoty, zwłaszcza, gdy ktoś nie jest
    zdyscyplinowany finansowo. :)

    p.

  • 7. Data: 2007-10-05 07:29:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Oct 2007, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > No tak, o tym nie pomyślałem. W wielu przypadkach rozliczanie się
    > kwartalne to proszenie się o kłopoty

    Nie przesadzaj, DG składa się z samych "proszeń o kłopoty" więc
    jedno więcej czy mniej różnicy nie robi, a wygoda jest!

    > zwłaszcza, gdy ktoś nie jest zdyscyplinowany finansowo. :)

    ...to dla niego każda umowa z karą umowną też jest "proszeniem
    się o kłopoty" :)

    pzdr, Gotfryd