  • 31. Data: 2004-01-16 21:27:11
    Temat: Re: ile zdrowotnego mozna...?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004, Adam wrote:
    [...]
    >+ Idę szukać ile było nowelizacji przez te dziesięć lat .

    Wiesz gdzie ?
    (na isip.sejm.gov.pl masz komplet "aktów powiązanych". W PDFie.
    I zdarzają się (rzadko) numery pt. "BMP w PDF" :>
    W każdym razie - powodzenia :) (ale proponuję zacząc od treści
    "jednolitej na dziś" !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 32. Data: 2004-01-17 16:30:19
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

  • 33. Data: 2004-01-18 10:49:51
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

> [...]
    > rozliczyl, dostalbys cale zdrowotne z powrotem od Urzedu Skarbowego -
    > wtedy by sie okazalo, ze cos tam jednak zarobiles.

    Dziś w niedzielę siadam i spróbuje to zrozumieć.
    Wiem że dałem ciała bo wliczając w koszty przy dochodzie bliskim 0zł
    (co dla US jest podejrzane a dla mnie warte ciągnięcia bo z DG
    utrzymuję samochód)
    zmniejszam swój podatek o 19% kosztów zdrowotnego ,
    a gdybym odliczył 7,75 % od dochodu to odzyskał bym 100% lub prawie 100
    % zdrowotnego.

    Dywagacje:
    Nie rozumiem dlaczego państwo oddaje te 7,75% .
    Jak bym to zrozumiał to może zrozumiałbym ile mogę odliczyć, zdrowotne z
    DG czy oba ( +z etatu) i w jakiej części.
    W głowie się nie mieści, że mógłbym płacić dwa zdrowotne a pod koniec
    roku odliczyć sobie jedno (może nawet 100% pomijając te 0,25%)
    Na zdrowy rozum to jeśli podatek z DG jest mniejszy od wpłaconego
    zdrowotnego z DG to różnicę moge sobie odpisać z podatku z etatu..
    Boże jak mogłem byc taki ślepy , czytam PIT-5 (12)
    pozycja J.2 stoi jak byk : Odliczenia od podatku,
    a w J.3 od poz 47(podatek) odejmij 48... (zdrowotne).
    Tak to jest jak się pisze pita z szablonu ( moze w starych pitach
    odejmowało się w innym miejscu?).
    Nie rozumiem tylko kiedy dopłacam te 0,25% skoro może się zdarzyć że
    zaliczka na podatek zgodzi się z sumą zdrowotnego z DG, pewnie nic nie
    dopłacam ani nie mogę odliczyć, czyli płacę dwa razy zdrowotne.
    No ale jak będzie ciut niższa od zdrowotnego z DG to liczę tak suma
    dwóch zdrowotnych jeśli przekroczy 7,75% od sumy przychodów może byc
    odliczona tylko w wysokości tych 7,75% .
    Obłęd, znaczy że państwo "bierze" a później oddaje 96,8% zdrowotnego
    8-( ;-0 ;-()
    Słowo "bierze" może źle użyłem jeśli płatnik też na bieżąco pomniejsza
    zaliczkę .

    Wnioski:
    Jeśli tak to rozumiem ,że państwo na bierząco co miesiąc oddaje nam z
    podatku to co my płacimy ZUS-owi na zdrowotne(pomijając te 0,25 % które
    musimy dopłacić pod koniec roku, bo odliczamy co miesiąc 8%)
    Jeśli tak to to ma sens.
    Jeśli tak to może mnie nie ukażą , bo przez ostatnie kilka lat
    przepłaciłem kilka tysiecy złotych w podatku dochodowym.
    Ciekawe czy można je przekazać na jakiś cel charytatywny (podatków za
    taki nie uważam) ;-)))
    --
    Adam

  • 34. Data: 2004-01-18 17:42:21
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 16 Jan 2004 14:57:43 +0100, w <bu8qe8$7au$1@absinth.dialog.net.pl>, "Adam"
    <1...@w...pl> napisał(-a):

    > Tak

    To rozumiem :)

    > Tak ale to pole się nie odlicza.
    > Odliczone było w tabelce na pierwszej stronie.
    > Ale to nie jest drugie odliczenie tylko przepisanie z KPiR.

    A tego za cholerę. :D

  • 35. Data: 2004-01-18 22:37:22
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > Odliczone było w tabelce na pierwszej stronie.
    > Ale to nie jest drugie odliczenie tylko przepisanie z KPiR.

    A tego za cholerę. :D

    I się nie dziwię po przestudiowaniu opisu PIT-5 J.2
    --
    Adam

  • 36. Data: 2004-01-19 05:27:16
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > % zdrowotnego.
    >
    > Dywagacje:
    > Nie rozumiem dlaczego państwo oddaje te 7,75% .

    Bo tak stoi w ustawie. Nie kazdemu oddaje, oddaje tylko wowczas, jesli jest
    z czego. Gdybys nie mial etatu i gowno zarobil na DG to nie starczyloby CI
    zaliczki, zeby bylo z czego zwracac. Dlatego dla cienko przedacych DG-owcow
    zdrowotne moze byc jakims realnym obciazeniem.

> [...]
    > W głowie się nie mieści, że mógłbym płacić dwa zdrowotne a pod koniec
    > roku odliczyć sobie jedno (może nawet 100% pomijając te 0,25%)

    a jednak - widocznie nie jest tak zle w naszym pieknym kraju :) - mi sie to
    jakos miesci.

> [...]
    > zaliczka na podatek zgodzi się z sumą zdrowotnego z DG, pewnie nic nie
    > dopłacam ani nie mogę odliczyć, czyli płacę dwa razy zdrowotne.

    doplacasz w momencie placenia skladki ZUSowi, gdysz ZUSowi placisz 8 % (od
    skladki za styczen platnej w lutym 8,25 %).

> [...]
    > odliczona tylko w wysokości tych 7,75% .
    > Obłęd, znaczy że państwo "bierze" a później oddaje 96,8% zdrowotnego

    No coz - tak to juz smiesznie jest :)
    Mam nadzieje, ze nikt nie pomajstruje przy ustawie w taki sposob, zeby np
    skladke zdrowotna z DG odliczac tylko od podatku z DG.

> [...]
    > Jeśli tak to rozumiem ,że państwo na bierząco co miesiąc oddaje nam z
    > podatku to co my płacimy ZUS-owi na zdrowotne(pomijając te 0,25 % które

    nic nie doplacamy. placimy 10 kazdego miesiaca ZUSowi

    bo odliczamy co miesiąc 8%)
> [...]
    > przepłaciłem kilka tysiecy złotych w podatku dochodowym.
    > Ciekawe czy można je przekazać na jakiś cel charytatywny (podatków za

    Niestety - raczej Ci tej kasy nie zwroca tak, bys mogl nia w ten sposob
    zadysponowac. Zostala ona zapewne przekazana na cel charytatywny - ulamek
    premii dla ktoregos z wysokich urzednikow fiskusa :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 37. Data: 2004-01-19 05:29:06
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > zmniejszam swój podatek o 19% kosztów zdrowotnego ,
    > a gdybym odliczył 7,75 % od dochodu to odzyskał bym 100% lub prawie 100

    Acha - nie od dochodu 7,75 % tylko od podstawy wymiaru, ktora to podstawe
    oglasza ZUS. 8% tej podstawy w 2003 roku placiles a 7,75 % (czyli wlasnie
    96.88 % zaplaconej ZUSowki kwoty) mozesz odliczyc.